18.12.17, 16:00

Gazeta Wyborcza wprowadza zmiany od stycznia 2018 r.

Logo Gazety Wyborczej
Fot.: materiały prasowe

W styczniu 2018 r. „Gazeta Wyborcza” wprowadzi kilka zmian do swoich wydań, m.in. tygodnik „Mój biznes” będzie ukazywać się we wtorki, w codziennych wydaniach „Gazety Wyborczej” pojawiają się nowe sekcje i działy. Zmienią się ceny wydań „Gazety Wyborczej” w niektóre dni tygodnia.

Wydawany dotychczas w poniedziałki tygodnik „Mój biznes” poświęcony firmom, przedsiębiorczości i innowacjom w gospodarce, a także prezentujący ogólnopolskie i regionalne ogłoszenia z branży Komunikaty oraz Praca od stycznia 2018 r. będzie ukazywać się we wtorki. „W poniedziałki „Gazeta Wyborcza” ma już dwa dodatki o ugruntowanej pozycji, czyli jedyny na polskim rynku magazyn reporterów „Duży Format” oraz „Ale Historię”. Tego dnia czytelnicy otrzymują więc aż cztery „grzbiety” dziennika, a z wydaniem lokalnym – pięć. Uznaliśmy, że treści „Mojego biznesu" są dziś na tyle atrakcyjne, że warto je lepiej wyeksponować, czyniąc z niego jedyny dodatek „Gazety Wyborczej" wydawany we wtorek” - wyjaśnia Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.

W ślad za decyzją o nadaniu „Mojemu biznesowi” większej autonomii, redakcja postanowiła też wzmocnić i poszerzyć ten tygodnik: co najmniej dwa wydania w miesiącu będą zawierały poradniki i informatory związane z rynkiem pracy, zmianami w przepisach czy podatkach.

Większą objętość będzie też mieć poniedziałkowa „Ale Historia”. W związku z rocznicą stulecia odzyskania niepodległości redakcja „Gazety Wyborczej” postanowiła powiększyć tygodnik w 2018 r. z 8 do 12 stron. Na łamach „Ale Historii” znajdą się teksty nowych oraz stałych autorów, quizy, a w ciągu roku także konkurs dla czytelników związany z wielką rocznicą. Wśród publikujących na łamach „Ale Historii” zadebiutują profesor Tomasz Nałęcz oraz Anna Machcewicz - historyczka i dziennikarka, badaczka dziejów najnowszych Polski, związana z Muzeum Historii Polski i Europejskim Centrum Solidarności.

Od stycznia zmieni się także zawartość sobotniego wydania „Gazety Wyborczej”. Stałą częścią ukazującego się tego dnia „Magazynu Świątecznego” będzie osobna, ośmiostronicowa sekcja składająca z tekstów prestiżowego dziennika ”Wall Street Journal”. Do tej pory, od października br., tłumaczone na język polski pojedyncze artykuły z amerykańskiej gazety, głównie poświęcone gospodarce, nauce, nowym technologiom i wydarzeniom na świecie, ukazywały się w codziennych wydaniach „Gazety Wyborczej”. Były one także dostępne dla prenumeratorów, którzy wykupili dostęp premium do serwisu Wyborcza.pl. „Kiedy rozpoczynaliśmy współpracę z ”Wall Street Journal”, wydaliśmy na start właśnie taki ośmiostronicowy, specjalny dodatek. Odbiór czytelniczy i sprzedaż tego wydania były tak dobre, że postanowiliśmy na stałe wprowadzić taki model prezentowania polskiemu czytelnikowi najlepszych treści z ”WSJ” – mówi Jerzy Wójcik. „Ale nie oznacza to, że artykuły zza oceanu znikną zupełnie z wydań „Gazety Wyborczej” ukazujących się w pozostałe dni tygodnia” – zaznacz Wójcik.

W przyszłym roku w „Gazecie Wyborczej” pojawi się także na stałe dział Technologie, którego teksty tworzy zespół Wyborcza Tech publikujący w serwisie Wyborcza.pl/Technologie. Jeszcze w I kwartale 2018 r. „Gazeta Wyborcza” wprowadzi też na swoje łamy stałą sekcję „Wyborcza to WY”, nawiązującą do hasła kampanii promocyjnej dziennika z jesieni 2017 r., którą zainspirowały obywatelskie protesty przeciwko łamaniu praworządności i konstytucji. „Wyborcza to WY” ma być cyklicznym „forum obywatelskim” na łamach gazety. Stałe miejsce w dzienniku znajdzie również tematyka związana z przemianami demograficznymi i ich konsekwencjami dla ekonomii, stylu życia Polaków i ich oczekiwań wobec przyszłości.

W związku ze zmianami w wydaniach „Gazety Wyborczej”, które nastąpią od stycznia 2018 r., zmienią się także ceny dziennika w niektóre dni tygodnia: wydanie poniedziałkowe z „Dużym Formatem” i powiększoną „Ale Historią” będzie kosztowało 4,49 zł. Wtorkowy numer „Gazety Wyborczej” z „Moim biznesem” będzie dostępny w cenie 3,99 zł, a sobotnie wydanie „Gazety Wyborczej” z „Magazynem Świątecznym”, dodatkiem „Wall Street Journal” i „Wysokimi Obcasami” - 4,99 zł. W pozostałe dni cena „Gazety Wyborczej” pozostaje bez zmian.

Nowości w cyklu wydawniczym „Gazety Wyborczej” oraz na łamach codziennych wydań będzie wspierać autopromocja – zarówno w numerach tradycyjnych, jak i na Wyborcza.pl oraz na profilach dziennika w mediach społecznościowych. Działania promocyjne przygotował zespół marketingu „Gazety Wyborczej”.

Komentarze

Powiązane

15.01.18, 09:00
| prasa » informacje
Ewa Redel-Bydłowska odejdzie z Edipresse Polska. Zmiany w zarządzie
Ewa Redel-Bydłowska zrezygnowała z funkcji członka zarządu Edipresse Polska S.A. i spółek zależnych, w tym Lincoln oraz P&P. Współpracę z firmą zakończy 31 grudnia 2018 r.
14.01.18, 21:00
| prasa » informacje | reklama & PR » informacje
Książki. Magazyn do czytania i Wysokie Obcasy Extra z droższymi cenami reklam
Zmieniły się cenniki reklamowe magazynów wydawanych przez „Gazetę Wyborczą” - „Książek. Magazynu do czytania" oraz „Wysokich Obcasów Extra”.
11.01.18, 14:00
| prasa » informacje
IMM: Rzeczpospolita najczęściej cytowana w grudniu 2017 r.
„Rzeczpospolita” znalazła się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów w Polsce – wynika z badania Instytutu Monitorowania Mediów za grudzień 2017 r. 
09.01.18, 18:00
| prasa » dodatki do gazet
Maseczka antysmogowa z Gazetą Wyborczą
W czwartek, 11 stycznia br. razem z „Gazetą Wyborczą” będzie można kupić maseczkę antysmogową.
09.01.18, 15:18
| prasa » badania rynku
Artur Roguski w Edipresse Polska
Artur Roguski dołączył do Edipresse Polska S.A. jako social media manager grupy serwisów people, style & beauty.
05.01.18, 13:00
| prasa » informacje
Ludmiła Anannikova i Katarzyna Włodkowska w zespole tygodnika Duży Format
Do grona reporterów tygodnika „Duży Format” dołączyły Ludmiła Anannikova i Katarzyna Włodkowska. Obie będą pisały reportaże śledcze i społeczne.
04.01.18, 19:53
| prasa » ludzie
Wojciech Surmacz nowym Prezesem PAP
Nie Roman Młodkowski, a Wojciech Surmacz został nowym Prezesem Polskiej Agencji Prasowej. Jego zastępcą będzie Tomasz Przybek. Nowy zarząd PAP wybrała Rada Mediów Narodowych. 
04.01.18, 13:00
| prasa » ludzie
Jacek Bełdowski odchodzi z Grupy Egmont
Jacek Bełdowski, Dyrektor Generalny Egmont Creative Solutions, po 25 latach pracy zdecydował się kontynuować karierę poza Grupą Egmont. 
03.01.18, 12:00
| prasa » ludzie
Aleksandra Klich z nowymi zadaniami w Gazecie Wyborczej
Od stycznia br. głównym zadaniem Aleksandry Klich, zastępczyni redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”, jest angażowanie redakcji w zmiany związane z wdrażaniem strategii rozwoju „Gazety Wyborczej”. 
03.01.18, 11:00
| prasa » informacje | internet » informacje
Laboratorium EE odpowiada za elektroniczne wydanie Pisma. Magazynu Opinii
Za cyfrową wersję debiutującego 3 stycznia br. na rynku miesięcznika "Pismo. Magazyn Opinii" odpowiada Laboratorium EE. Autorem layoutu strony internetowej Pisma, podobnie jak projektu graficznego wersji drukowanej, jest Jacek Utko. 
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

SOCIAL MEDIA ACCOUNT EXECUTIVE

BEST PR | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 28.02.18

Do zdobycia 100 i 4 nagrody.

do 19.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL