10.01.18, 08:00

Mariusz Maksymiuk (Adexon): Jak będzie wyglądała reklama online w 2018?

Mariusz Maksymiuk
Fot.: materiały prasowe

Każdego roku branża zadaje sobie pytanie, jak wpłynąć na efektywność reklam i sprawić, aby generowały więcej zysków i reakcji. Marketing staje się coraz bardziej futurystyczny i zaawansowany technologicznie. Marketerzy idąc z duchem czasu, wykorzystują coraz to nowsze technologie, chcąc dotrzeć do swoich konsumentów. Jakimi śladami warto podążać w 2018? Co najbardziej poruszy branżę? Artykuł ekspercki Mariusza Maksymiuka, CEO Adexon.

Reklama wideo

Popyt na wideo cały czas rośnie, ponieważ ten rodzaj treści generuje najlepsze ROI. W 2018 roku reklama wideo będzie przynosiła markom i firmom większe niż kiedykolwiek zyski, ponieważ skutecznie przyciąga uwagę nie tylko najmłodszych odbiorców, ale również i tych starszych. Treści te oglądane są także na wielu urządzeniach, dlatego niezwykle ważne jest, aby były one responsywne. Według badań przeprowadzonych przez Cisco, do 2019 roku wideo będzie stanowiło 80 proc. całego ruchu internetowego.

Personalizacja

Spersonalizowane usługi online będą miały kluczowe znaczenie, ponieważ konsumenci, chcąc uniknąć natłoku reklam, chętniej wybierają produkty i usługi, które są skrojone na miarę ich potrzeb. Wykorzystywanie danych o odbiorcach jest obecnie powszechne we wszystkich gałęziach reklamy cyfrowej. W połączeniu z personalizacją reklam, nowe interaktywne formaty, takie jak reklama wideo czy chatboty, będą miały na celu wygenerowanie jeszcze większego zaangażowania użytkowników. Te drugie, początkowo mało popularne, zaczynają być coraz bardziej dostrzegane i częściej wykorzystywane w przypadku sprzedaży produktów i usług.

Chatboty

Niewątpliwie będą one miały kluczowe znaczenie dla sukcesu w marketingu B2B. Według Business Insider, 80 proc. firm chce włączyć chatboty do swojej strategii do 2020 roku. Działanie chatbotów oparte jest na sztucznej inteligencji. Cały czas są również ulepszane, poprzez tworzenie nowych algorytmów tak, aby mogły zaspokajać jeszcze więcej wymagań konsumentów. Chatboty są bardzo dobrym rozwiązaniem choćby z uwagi na fakt, że żyjemy w czasach, w których szybkość reakcji ma ogromne znaczenie. Konsumenci szukający informacji chcą uzyskiwać je niezwłocznie i nierzadko nie otrzymując ich odpowiednio szybko, szukają rozwiązania u konkurencji. Dlatego też, chcąc być w stałym kontakcie z odbiorcą, warto wprowadzić w swoją strategię chatboty.

RODO

Mówiąc o trendach w reklamie internetowej w 2018 roku, nie można pominąć ważnej kwestii, jaką jest RODO – ustawa dotycząca danych osobowych, która zacznie obowiązywać od maja 2018 roku. Oznacza to, że będzie trzeba uzyskać konkretną, jednoznaczną zgodę na wykorzystanie danych osobowych, w tym plików cookie, adresów IP oraz identyfikatorów urządzeń. Dzięki tej ustawie konsument zyska większą kontrolę nad przekazywaniem swoich danych osobowych. Zapewne zmiana ta poruszy całą branżę marketingową, która będzie musiała zbudować procesy odpowiadającym zasadom, które wnosi to rozporządzenie.

Wyzwania, nowości, ciągły wzrost znaczenia technologii, tak rysuje się 2018 rok dla Marketerów. Przed branżą zarówno bardzo pracowity, jak i ciekawy rok. Jedno jest pewne – na pewno nie będzie on nudny :-)

Mariusz Maksymiuk
Dyrektor zarządzający Adexon 360. Funkcję tę pełni od marca 2016 roku. Posiada ponad siedmioletnie doświadczenie w branży mediów, marketingu i reklamy. Jako CEO Adexon kieruje rozwojem agencji i zajmuje się, mi.in. poszerzaniem grona klientów.

Komentarze

Powiązane

17.01.18, 20:00
| reklama & PR » informacje
Najpozytywniejsza praca świata. Międzynarodowa kampania realizowana przez Grupę On Board Think Kong
Grupa On Board Think Kong rozpoczęła działania promocyjne globalnej kampanii „Najpozytywniejsza praca świata”, w której odpowiada za kompleksową obsługę projektu. 
17.01.18, 17:00
| telewizja » informacje | reklama & PR » informacje
Biura Reklamy TVP sprzedaje już reklamy na czas ZIO w Pjongczang
Telewizja Polska rozpoczęła sprzedaż czasu reklamowego przy Zimowych Igrzyskach Olimpijskich. Najdrożej zostały wycenione reklamy przy zawodach w skokach narciarskich. Wprowadzone zostały także specjalne zasady dotyczące sponsorowania oraz ogłoszona oferta reklam online.
17.01.18, 14:00
| reklama & PR » informacje
Biuro Podróży Reklamy obsłuży digital marki Rockstar
Agencja Biuro Podróży Reklamy wygrała przetarg marki Rockstar, na obsługę jej budżetu digital. Rockstar to brand napoju energetycznego z portfolio koncernu PepsiCo.
17.01.18, 12:00
| reklama & PR » ludzie
Jakub Ćwikliński i Agnieszka Pacewicz awansują w El Padre
Agencja El Padre awansowała dwóch pracowników. Nowo utworzone stanowisko Event Directora objął Jakub Ćwikliński, dotychczasowy Senior Event Manager. Z kolei na stanowisko Senior Event Manager awansowała Agnieszka Pacewicz.
17.01.18, 11:00
| reklama & PR » ludzie
Edyta Frąckowiak Dyrektor Operacyjną agencji Semahead
Od 1 stycznia br. stanowisko Dyrektora Operacyjnego należącej do Interii agencji Semahead pełni Edyta Frąckowiak.
17.01.18, 08:00
| reklama & PR » artykuły
Beata Grzybek-Zielińska: marketerzy stali się bardziej świadomi w planowaniu i optymalizowaniu modeli komunikacji
Rok 2017 na rynku i w firmie podsumowuje dla portalmedialny.pl Beata Grzybek-Zielińska, Green Parrot, Head of Communication. 
16.01.18, 19:00
| reklama & PR » informacje
Grupa Ströer stawia na zintegrowany HUB sprzedażowy
Grupa Ströer integruje swoje działy sprzedaży. Nowa struktura – Ströer Media - ma zapewnić firmie optymalną synergię działań reklamowych realizowanych w kanałach OOH, Digital oraz w warszawskim Metrze. 
16.01.18, 18:00
| reklama & PR » informacje
Tatra co sekundę, trzy stówy co godzinę. Kampania wspierająca loterię Tatry
Rozpoczęła się kampania wspierająca tegoroczną edycję loterii Tatry. Promocja pod hasłem „Tatra co sekundę, trzy stówy co godzinę” wspierana będzie również działaniami w Internecie oraz punktach sprzedaży. 
16.01.18, 17:00
| reklama & PR » informacje
Herbapol-Lublin przedłuża współpracę z Big Picture
Herbapol-Lublin po roku współpracy, zdecydował się przedłużyć umowę o kolejny rok z Big Picture.
16.01.18, 16:00
| reklama & PR » informacje
Polskie gwiazdy będą sprawdzać AVON. Marta Żmuda Trzebiatowska ambasadorem marki
W 2018 r. marka wprowadza realizację strategii „AVON się sprawdza!”. Do obecnej Ambasadorki marki Małgorzaty Kożuchowskiej, dołącza Marta Żmuda Trzebiatowska.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

SOCIAL MEDIA ACCOUNT EXECUTIVE

BEST PR | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 28.02.18

Do zdobycia 100 i 4 nagrody.

do 18.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL