11.01.18, 08:00

TVP zaprezentowała własny pomiar oglądalności

Logo TVP
Fot.: materiały prasowe

10 stycznia br., w siedzibie Telewizji Polskiej zaprezentowano wyniki prac nad pomiarem oglądalności telewizji bazującym na danych ze ścieżki zwrotnej dekoderów telewizji kablowej. Uruchomienie alternatywnego pomiaru oglądalności było jednym z celów Zarządu Prezesa Jacka Kurskiego.

Wielokrotnie podkreślałem nasze wątpliwości do dotychczas prezentowanych wyników oglądalności TVP. Dzięki naszej inicjatywie możemy w końcu skonfrontować wyniki, z których korzysta rynek z naszym zdecydowanie dokładniejszym panelem. Był to jeden z najbardziej ambitnych projektów, z którym się zmierzyliśmy i mieliśmy przeciwko sobie wielu graczy na scenie medialnej, ale dziś mogę powiedzieć z pełną odpowiedzialnością, że odnieśliśmy sukces. Nie chodzi tylko o pomiar oglądalności, ale działania w oparciu o najnowsze technologie tak by kreować coraz lepszą i dynamiczniejszą ramówkę, a także reagować w czasie rzeczywistym na oczekiwania widzów” - powiedział  Jacek Kurski, Prezes TVP.

Pomiar wykorzystuje dane z ponad 180 tys. gospodarstw domowych, rozlokowanych w ponad 1500 gminach w Polsce, co stanowi około 55 [proc. wszystkich gmin w Polsce, z czego prawie 850 gmin to gminy wiejskie. Zdaniem TVP takie rozproszenie próby badawczej ma gwarantować jej bardzo dobrą reprezentatywność względem miejsca zamieszkania. Wszystkie dane są zanimizowane i zakodowane algorytmem stosowanym przez NSA oraz uznanym za federalny standard przetwarzania informacji rządu Stanów Zjednoczonych.

Jak informuje TVP, we współpracy z ekspertami z Instytutu Ekonometrii Szkoły Głównej Handlowej zbudowano model przeliczania danych z dostępnych punktów pomiarowych na wszystkie gospodarstwa domowe w Polsce. Jak podkreślił szef zespołu badawczego, dr Grzegorz Koloch z SGH pierwsze wyniki pokazują, że zarówno jakość jak i ilość posiadanych danych pozwalają zbudować bardzo precyzyjny model, który z dużą dokładnością prezentuje wyniki oglądalności prawie 200 kanałów telewizyjnych w Polsce. „Zastosowane przez nas podejście pokazuje wyniki oglądalności na podstawie rzeczywistych zachowań widzów przed telewizorami w gospodarstwach domowych. Dlatego stworzony przez nas algorytm nazwaliśmy modelem oglądalności rzeczywistej – MOR. Eliminujemy w nim element deklaratywności spotykany w innych metodach badania widowni telewizyjnej, a tym samym możliwości wpływania na wynik badania, co przy małych próbach badawczych może mieć znaczenie. Ponadto zastosowane przez nas podejście idealnie wpisuje się w najnowsze trendy BigData” - podkreślił dr Koloch.

Stworzony przez TVP model oglądalności rzeczywistej wykorzystuje dane spływające z punktów pomiarowych w czasie rzeczywistym, co pozwala zobaczyć wynik oglądalności danej pozycji programowej z maksymalnie kilkuminutowym opóźnieniem, a sam model ma być weryfikowany rzeczywistymi zachowaniami rozwijanego mikropanelu. Firma widzi wiele zastosowań biznesowych dla takiego rozwiązania, np. dzięki informacji o oglądalności on-line już dziś lepiej dostosowuje ramówkę programów emitowanych na żywo do aktualnych preferencji i oczekiwań widzów. W przyszłości takie podejście oparte na technologii klasy big data lub sztucznej inteligencji ma pozwolić inteligentnie zarządzać reklamą.

Grzegorz Koloch to doktor ekonomii, pracownik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, specjalizuje się w zastosowaniach data science, sztucznej inteligencji i optymalizacji do wspierania procesów w szerokim spektrum branż gospodarki. Prowadzi badania z obszaru metod ilościowych. Ma ponad 10 lat doświadczenia w doradztwie oraz tworzeniu oraz wdrażaniu narzędzi analitycznych dla firm i instytucji w Polsce na świecie, w takich obszarach jak finanse i bankowość, ubezpieczenia, logistyka, energetyka, trading czy policy making.

Standardem z którego korzystają wszyscy uczestnicy rynku medialnego (również i TVP) pozostają badania prowadzone przez Nielsena.

Od redakcji:
Przedstawiciele portalmedialny.pl nie zostali zaproszeni na prezentację panelu, mimo że od kilku tygodni chcieliśmy zadać przedstawicielom TVP wiele pytań dotyczących badania. W korespondencji z serwisem, dr Grzegorz Koloch odpisał, że nie jest upoważniony do udzielania odpowiedzi w tej sprawie i poprosił o kontakt z Biurem Prasowym TVP. Z kolei biuro rzecznika nie odpowiedziało nam na prośbę wskazania osoby, która może na nasze pytania w tej sprawie odpowiedzieć.

Komentarze

Powiązane

18.01.18, 10:00
| telewizja » informacje
Kanały Eleven Sports w kolejnych sieciach
Od stycznia br., kanały Eleven Sports są dostępne dla abonentów kolejnych jedenastu operatorów telewizji kablowej.
17.01.18, 19:00
| telewizja » seriale
Drogi wolności, Telewizja Polska przygotowuje nowy serial
TVP rozpoczyna realizację wyjątkowej produkcji. Burzliwe losy krakowskiej rodziny Biernackich zostaną ukazane na tle wielkich wydarzeń historycznych. „Drogi wolności” mają zadebiutować jesienią br. 
17.01.18, 17:32
| telewizja » informacje
TVP: Klaudiusz Pobudzin rezygnuje. Jarosława Olechowski p.o. dyrektora Telewizyjnej Agencji Informacyjnej
Nieoczekiwanie, 17 stycznia br. pełniącym obowiązki dyrektora Telewizyjnej Agencji Informacyjnej został szef zespołu "Wiadomości" Jarosław Olechowski.
17.01.18, 17:00
| telewizja » informacje | reklama & PR » informacje
Biura Reklamy TVP sprzedaje już reklamy na czas ZIO w Pjongczang
Telewizja Polska rozpoczęła sprzedaż czasu reklamowego przy Zimowych Igrzyskach Olimpijskich. Najdrożej zostały wycenione reklamy przy zawodach w skokach narciarskich. Wprowadzone zostały także specjalne zasady dotyczące sponsorowania oraz ogłoszona oferta reklam online.
17.01.18, 15:16
| telewizja » informacje
Więcej sportu w TVP. Publiczny nadawca zakupił licencje od PZLA
Telewizja Polska zakupiła od Polskiego Związku Lekkiej Atletyki prawa do pokazywania mistrzostw Polski i mityngów lekkoatletycznych rozgrywanych w naszym kraju. Umowa będzie obowiązywać do końca 2020 r.
17.01.18, 10:00
| telewizja » seriale
Świat według Kiepskich wróci na antenę Polsatu jesienią 2018 r.
Serial „Świat według Kiepskich” jest produkowany już od 19 lat. Do tej pory zrealizowano ponad 500 odcinków, dzięki czemu serial jest najdłużej emitowanym sitcomem na świecie. 
16.01.18, 20:00
| telewizja » informacje
Ramówka Eurosport 1 podczas igrzysk całkowicie dostosowana do polskiego rynku
Zespół Eurosportu na czas igrzysk olimpijskich wzmocnią m.in. sportowiec Tomasz Sikora, żona i menedżerka dwukrotnego mistrza olimpijskiego Ewa Bilan-Stoch, skoczek narciarski Jakub Kot oraz youtuber Krzysztof Gonciarz. W roli ekspertów i reporterów będą przybliżać kibicom wydarzenia zbliżających się XXIII Zimowych Igrzysk Olimpijskich Pyeongchang 2018.
16.01.18, 15:00
| telewizja » informacje
INEA z kolejną odsłoną kampanii Dobrzy ludzi od internetu
INEA wprowadziła elastyczną ofertę, umożliwiającą klientom wybór usług dopasowanych do ich potrzeb. Ofercie towarzyszy także kolejna odsłona kampanii „Dobrzy ludzie od internetu”, w której ponownie występują pracownicy INEA.
16.01.18, 14:00
| telewizja » informacje
Kanał Da Vinci dostępny w wersji HD
Od 15 stycznia br., Da Vinci Media GMBH udostępnia wszystkim nadawcom telewizji kablowej w Polsce możliwość retransmisji kanału Da Vinci w wersji HD.
16.01.18, 13:32
| telewizja » informacje
SCI FI od teraz w wersji HD
15 stycznia br. NBCUniversal International Networks uruchomiło wersję HD kanału SCI FI, jedynej stacji telewizyjnej poświęconej tematyce science fiction w Polsce. Kanał jest obecny na platformie Cyfrowego Polsatu
Subskrybuj RSS działu telewizja: rss
Oferty pracy

SOCIAL MEDIA ACCOUNT EXECUTIVE

BEST PR | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 28.02.18

Do zdobycia 100 i 4 nagrody.

do 19.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL