23.01.18, 18:00

Chatbot Wrocławia. Pierwszy w Polsce całodobowy punkt informacji turystycznej

Wrocławski chatbot
Fot.: materiały prasowe

Chatbot Wrocławia. Pierwszy w Polsce całodobowy punkt informacji turystycznej
We Wrocławiu działa chatbot - pierwszy w Polsce wirtualny, samorządowy doradca, który informuje zainteresowanych o turystycznych możliwościach stolicy Dolnego Śląska.

“Chatbot pracuje na fanpage’u Visitwroclaw.eu, stronie dedykowanej turystom odwiedzającym Wrocław, od przełomu września i października minionego roku” - mówi Mariusz Pełechaty, Head of Product w Studiu KODA Bots, twórcy chatbota. „Chatbot powstawał przez kilka miesięcy. Do listopada 2017 r. przechodził testy, by dostosować pojawiające się w nim treści do potrzeb użytkowników” - dodaje Pełechaty.

Aby skorzystać z usługi, należy kliknąć w przycisk “wyślij wiadomość” na fanpage’u Visit Wrocław, a chatbot na podstawie aktualnych informacji ze strony visitwroclaw.eu odpowiada i odsyła do interesujących treści. Użytkownik na początku drogi określa temat, który go interesuje i przegląda wprowadzenia do artykułów. Jeśli coś szczególnie go zainteresuje – przechodzi na stronę www, na której znajdzie więcej informacji. ”Tworząc chatbota pamiętaliśmy, że użytkownicy nie szukają dogłębnej rozmowy. Przeciwnie, wymagają konkretnych informacji, które pomogą im rozwiązać problemy tak szybko, jak to możliwe. Stąd, aby poprawić wrażenia turystów i mieszkańców miasta, upewniliśmy się, że odpowiedzi, które daje im bot, są natychmiastowe, trafne i zwięzłe” - zaznacza Pełechaty.

Dzięki chatbotowi udało się zautomatyzować także część pracy wykonywanej przez Biuro Promocji. Urzędnicy odpowiadają jedynie na takie pytania turystów, z którymi bot nie jest w stanie sobie poradzić. Obecnie tą drogą komunikuje się z miastem od kilkunastu do kilkudziesięciu osób dziennie. Chatbot jest całodobowym punktem informacji turystycznej, w którym pytający uzyskują potrzebne odpowiedzi tu i teraz. „W obliczu rosnącej ilości pytań zadawanych markom poprzez social media, rosną również oczekiwania związane z czasem reakcji” - mówi Ewelina Bartoszewska-Kman, kierownik zespołu komunikacji marketingowej miasta w Biurze Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia. „Użytkownicy oczekują jej niemal w czasie rzeczywistym. Taka obsługa zajmuje coraz więcej czasu i z roku na rok generuje większe koszty. W poprawianie jakości i szybkości obsługi zawsze warto inwestować” - dodaje Bartoszewska-Kman.

Analiza pytań użytkowników daje także wiedzę o tym, na jakie informacje jest największe zapotrzebowanie i szerzej, jakimi atrakcjami są zainteresowani turyści. Informacje pozwalają z jednej strony profilować ofertę turystyczną, z drugiej zaś selekcjonować treści pojawiające się na stronie czy w mediach społecznościowych miasta.

Obecnie chatbot obsługuje pytających w języku polskim. Jeśli pojawiają się zapytania po angielsku, kieruje do anglojęzycznej wersji strony visitwroclaw.eu. Miasto rozważa wprowadzenie nie tylko anglojęzycznego odpowiednika ale również kolejnych języków: niemieckiego, hiszpańskiego, czeskiego.

Komentarze

Powiązane

15.02.18, 22:00
| internet » informacje
Noizz z aplikacją mobilną dla generacji C
Grupa Onet-RAS Polska uruchomiła aplikację mobilną Noizz. Aplikacja powstała jako odpowiedź na oczekiwania użytkowników, którzy są głównym odbiorcą serwisu – generacji C.
15.02.18, 15:00
| internet » badania rynku | reklama & PR » informacje
AdReport Trend Q4: Skoda najmocniej promowaną marką samochodową w sieci [infografika]
Według danych AdReporta, w IV kwartale 2017 r. najbardziej promowaną marką samochodową była Skoda. Na jej promocję przeznaczono ponad 2,29 mln zł. 
15.02.18, 12:00
| internet » e-commerce | reklama & PR » informacje
Dekoria zmieniła logotyp
Dekoria odświeża wizerunek swojej marki. W pierwszym etapie rebrandingu został zmieniony jej logotyp – pojawił się on w komunikacji marketingowej 6 lutego br.
15.02.18, 11:00
| internet » informacje
R22 przejmuje SeoFabrykę
Poznańska Grupa R22 nabyła gdyńską SeoFabrykę – firmę koncentrującą się na usługach SEO i SEM – stanowiącą składnik usług dodanych, świadczonych w segmencie hostingu.
15.02.18, 09:00
| internet » informacje
80 proc. Polaków sprawdza informacje o pracodawcy zanim wyśle CV
Prawie 80 proc. Polaków przed wysłaniem CV aktywnie sprawdza informacje o pracodawcy. Społeczną aktywność firmy, jej sposób działania oraz reputację w branży najczęściej weryfikują młodzi ludzie, do 24 roku życia. 
14.02.18, 08:00
| internet » informacje
CHIP Winter Challenge. Redakcja będzie testować sprzęt w Bieszczadach
W Strzebowiskach koło Cisnej w Bieszczadach, dziennikarze portalu technologicznego CHIP przez pięć dni będą sprawdzać, jak urządzenia, aplikacje i usługi radzą sobie w zimowych okolicznościach.
13.02.18, 20:00
| internet » ludzie
Anna Michałowska w zespole WP Pilot
Do Wirtualnej Polski dołączyła Anna Michałowska. Na stanowisku Communication Managera zajmuje się m.in. marketingiem usługi WP Pilot.
13.02.18, 15:00
| internet » badania rynku
40 proc. polskich internautów surfuje po portalach erotycznych. Najaktywniejsi ze średnim i wyższym wykształceniem
Z jakich portali erotycznych najczęściej korzystają polscy internauci? Ile czasu miesięcznie poświęcają na przeglądanie „różowych” stron? Analiza firmy Gemius.
12.02.18, 15:00
| internet » informacje
Paweł Kapusta został nominowany do European Press Prize
Paweł Kapusta, który na co dzień pracuje w redakcji serwisu WP SportoweFakty, powalczy o nagrodę za najbardziej wybitny reportaż roku. Tekst Kapusty o sytuacji ratowników medycznych jest jedynym nominowanym z Polski.
12.02.18, 14:00
| internet » ludzie
Aleksandra Karasińska została redaktor naczelną Forbes.pl
Aleksandra Karasińska objęła nowo utworzone stanowisko redaktor naczelnej Forbes.pl. Obecnie prowadzi również Newsweek.pl, a od lutego br. jest odpowiedzialna za treści i rozwój obu serwisów z segmentu premium Grupy Onet-RAS Polska. 
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 16.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz audiobooka.

do 15.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 14.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL