14.02.18, 09:00

Wavemaker: ochrona danych osobowych oraz duopolizacja sceny Digital spędza sen z powiek polskim marketerom

Rosnąca pozycja Google i Facebooka oraz kwestie związane z ochroną danych osobowych są dziś przedmiotem największego niepokoju i zainteresowania polskich reklamodawców – pokazuje badanie Wavamaker, agencji powstałej po połączeniu MEC i Maxus. 

Duopolizację sceny Digital z rosnącą rolą Google oraz Facebooka, prywatność i ochrona danych osobowych znajdują się na szczycie listy wyzwań i zagrożeń formułowanych przez polskich reklamodawców w związku ze zmieniającym się krajobrazem rynku internetowego. Viewability, czyli kwestia poziomu widoczności reklam w sieci, uzupełnia podium największych wyzwań i zagrożeń wskazywanych w badaniu Wavemaker – dla ponad połowy badanych reklamodawców pozostaje ona przedmiotem największego zainteresowania.

Badanie polskiego Wavemaker, realizowane w grudniu 2017 r., na chwilę przed wprowadzeniem nowej marki na rynek agencji mediowych, zbiegło się w czasie z podobnym międzynarodowym projektem realizowanym przez WARC (World Advertising Research Center). Wykazało ono pewne różnice między podejściem lokalnych i globalnych marketerów.

O ile znaczenie kwestii ochrony danych i viewability reklam w sieci są w obu przypadkach wyraźnie docenione, to już tylko polscy marketerzy mają tak duże obawy związane z dominacją Google i Facebooka” – komentuje Izabela Albrychiewicz, CEO Wavemaker. „Co ciekawe, w obu badaniach relatywnie niewielkie znaczenie reklamodawcy przykładali do ad fraud (firma Meetrics szacuje, że ad fraud w Polsce nie przekracza 2 proc. budżetów kampanii Digital – przyp. red.), co nie dziwi szczególnie w Polsce, z uwagi na niewielką skalę zjawiska, ale i adblocków (badanie Wavemaker z 2016 r. określiło na 36 proc. poziom penetracji adblocków w Polsce – przyp. red.*, które w Polsce są wyjątkowo popularne” – dodaje Albrychiewicz.

Rosnące znaczenie programmatic oraz technologii umożliwiających automatyczny zakup reklam, a także rola Google i Facebooka dających szeroki dostęp do swoich narzędzi, skłoniło Wavemaker do sprawdzenia jak reklamodawcy postrzegają w związku z tymi zjawiskami przyszłą rolę agencji mediowych. Okazuje się, że sceptycy ich przyszłości pozostawali w mniejszości – gros badanych uważa, że rola agencji się nie zmieni.

Obecnie agencje mediowe wydają się najważniejszym lub jednym z najważniejszych dostawców usług marketingowych u boku klientów – obok agencji reklamowych, ponad 90 proc. badanych przyznało im 4 lub 5 punktów w pięciostopniowej skali. Trzecie miejsce w tak zdefiniowanym rankingu dostawców usług marketingowych należy do Google, zaraz za nim plasuje się Facebook – gracze ci zostali ujęci na liście, ponieważ oferują otwarty dostęp do swoich narzędzi.

„Mamy poczucie, że takie ujęcie rynku jest dużym uproszczeniem, a przyszłość należy do tych, którzy będą stale poszerzać definicję „agencji mediowej” czy „agencji kreatywnej”. Dość krzepiący dla polskiego rynku agencji jest jednak obraz, jaki wyłonił się z badania: widać, że umiemy wciąż wymyślać się na nowo i pozostawać ważni dla klientów” – mówi Izabela Albrychiewicz, szefowa polskiego Wavemaker.

Badanie objęło 79 polskich reklamodawców, zrealizowane zostało przez Wavemaker w grudniu 2017 r.

Komentarze

Powiązane

17.02.18, 15:00
| reklama & PR » informacje
Opus B z kolejną kampanią Ranigast Max
Rozpoczęła się kolejna kampania telewizyjna marki Ranigast Max. Za koncepcję i realizację działań odpowiada Agencja Reklamowa Opus B.
17.02.18, 13:00
| reklama & PR » informacje
Alior Bank promuje Pakiet kredytowy dla firm
13 lutego br., ruszyła intensywna kampania promująca Pakiet kredytowy Alior Banku skierowany do klientów biznesowych.
17.02.18, 09:00
| reklama & PR » informacje
STS z umową sponsorską Polskiej Ligi Esportowej
Firma STS podpisała umowę sponsorską z Polską Ligą Esportową. Na jej mocy, STS uzyskał tytuł oficjalnego bukmachera topowych rozgrywek esportowych w kraju. Z tej okazji STS i Polska Liga Esportowa organizują mecz gwiazd, w którym weźmie udział 10 najlepszych zawodników polskich drużyn.
16.02.18, 20:00
| reklama & PR » informacje
Good One PR dla TuMieszkamy
Grono klientów agencji Good One PR powiększyło się o markę TuMieszkamy, zarządcę nieruchomości. Agencja zajmie się opracowaniem i realizacją planu komunikacji, relacjami z mediami oraz doradztwem w obszarze marketingu.
16.02.18, 19:00
| reklama & PR » ludzie
Magdalena Brejnak-Kowalska w VML
Do działu Client Service agencji VML dołączyła Magdalena Brejnak-Kowalska na stanowisku Account Director. Pokieruje zespołem zajmującym się mBankiem, w którym będzie odpowiadać za strategiczny rozwój biznesu Klienta i nadzór nad projektami 360 digital. 
16.02.18, 18:00
| reklama & PR » informacje
Snow PR dla Garmin Polska
Snow PR zajmie się kompleksową obsługą w zakresie public relations marki Garmin, producenta urządzeń wykorzystujących system nawigacji satelitarnej.
16.02.18, 16:00
| reklama & PR » informacje
Nie ma miłości bez procentów. Spot i bezalkoholowe piwo na rzecz Fundacji Rak’n’Roll
Fundacja Rak’n’Roll opublikowała w Walentynki w mediach społecznościowych spot pt. „Nie ma miłości bez procentów”, który ma przekonywać do przełamania tabu związanego z mówieniem o chorobie, ale przede wszystkim ma opowiadać o prawdziwej miłości Gosi i Dawida. 
16.02.18, 15:54
| internet » wydarzenia branżowe | reklama & PR » wydarzenia branżowe
Akademia WhitePress - startuje nowy projekt edukacyjny
WhitePress - największa w Polsce platforma realizująca kampanie influencer i content marketingowe  - uruchamia projekt edukacyjny skierowany do marketerów i właścicieli firm.  Eksperci Akademii WhitePress będą realizować temat przewodni projektu: "Wiedza oparta na praktyce".
16.02.18, 14:00
| reklama & PR » ludzie
Laura Sabella oraz Karolina Kowner w zespole Linkleaders
Laura Sabella (copywriter) oraz Karolina Kowner (ekspert Digital) wzmacniają kompetencje employer brandingowe w agencji Linkleaders.
16.02.18, 13:00
| reklama & PR » ludzie
Justyna Krzyżanowska przechodzi do New Age Media
Justyna Krzyżanowska objęła stanowisko International Marketing Manager w domu sprzedaży reklamy kinowej New Age Media. 
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 16.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz audiobooka.

do 15.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 14.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL