13.02.18, 09:00

Monika Wojdyga-Makowska: Nasze produkcje pokazują świat niepełnosprawności z ich perspektywy

Monika Wojdyga-Makowska
Fot.: materiały prasowe

Rozmowa z Moniką Wojdyga-Makowską, szefową Super Polsat.

Kuba Wajdzik: Super Polsat zastąpił w ofercie NTC Polsat Sport News. Rozumiem, że kanał ma być uzupełnieniem oferty Grupy na rynku?
Monika Wojdyga-Makowska: Stacja jest pierwszym kanałem na rynku, którego ramówka jest w zdecydowanej większości dostosowana do odbioru przez osoby niepełnosprawne z dysfunkcją narządu wzroku i słuchu. W ofercie można znaleźć audycje z zakresu szeroko pojętej rozrywki; teleturniej, reality show, sport, filmy polskiego i światowego kina, bajki dla dzieci, seriale oraz tematy bliskie osobom niepełnosprawnym. Pomimo tak dużej konkurencji na rynku zdecydowaliśmy się na uruchomienie Super Polsatu, ponieważ jesteśmy przekonani, że widz poszukuje zarówno sprawdzonych już i nowych propozycji programowych.

KW: Super Polsat to kanał dostosowany do obioru przez osoby z dysfunkcjami narządu wzroku i słuchu. Ile docelowo takich programów będzie w ofercie kanału?
MWM: Super Polsat to stacja, której już około 90 proc. treści programowych jest dostosowane do odbioru przez osoby niepełnosprawne z dysfunkcjami narządu wzroku i słuchu. Dodatkowo w swoich produkcjach poruszamy tematy niepełnosprawności lub walki z chorobami. Nasze produkcje pokazują świat niepełnosprawności z ich perspektywy. Pokazujemy siłę woli, walki i ich rozwoju. Od osób niepełnosprawnych możemy się wiele nauczyć.

KW: Rozumiem, że w dużej mierze Państwa działalność można określić jako „misyjna”?
MWM: My po prostu traktujemy ludzi niepełnosprawnych tak samo jak innych naszych widzów, czyli podajemy ofertę programową odpowiednio dostosowaną do odbiorcy. Oczywiście poprzez nasze produkcje, np. program „SuperLudzie” chcemy pokazać społeczeństwu, że niepełnosprawni to bardzo często osoby godne naśladowania. Nie poddają się w walce o zamierzony cel, mają dużo więcej cierpliwości i uśmiechu niż zdrowy człowiek. Chcemy przełamać barierę pomiędzy zdrowym a niepełnosprawnym.

KW: Problemy ludzi niepełnosprawnych pojawiają się rzadko w mediach, nawet na antenach publicznych mediów. Jeśli już to raczej w przypadku ich problemów. A Super Polsat przedstawia serię dokumentalną „SuperLudzie" o zupełnie innym nastawieniu…
MWM: Marzył mi się właśnie taki program, jaki udało nam się wyprodukować. Nie chciałam kolejnego programu o nieszczęściu ludzi niepełnosprawnych, tym bardziej, że nikt nie lubi współczucia, z którego nic nie wynika i w efekcie człowiek ze swoim problemem zostaje sam. Chciałam pokazać ludzi niepełnosprawnych z innej perspektywy. „SuperLudzie”, jak mówi sam tytuł, to program o niepełnosprawnych niezwykłych ludziach. Oni kochają wyzwania, pokonywanie własnych słabości, kochają to co robią i dają nam nadzieję. Często w redakcji mówimy, że program powinien mieć podtytuł "jak oni to robią ?", a druga myśl, która przychodzi do głowy, to, jeżeli bohaterowie programu potrafią żyć w ten sposób, to my możemy tylko się od nich uczyć, gdyż nasze problemy wydają się drobnostką. Chciałabym, aby widzowie również tak to postrzegali.

KW: W listopadzie br. na antenie Super Polsat zadebiutował teleturniej „Joker”. Moda na teleturnieje na polski rynek powróciła na dobre?
MWM: Wyniki oglądalności potwierdzają, że polski widz uwielbia teleturnieje. Sprawdza się to również w przypadku „Jokera”. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników jakie osiąga. Format pochodzi z Turcji, z powodzeniem jest realizowany również we Francji. Pierwszy sezon programu składa się z czterdziestu odcinków, a produkujemy go wspólnie z firmą ATM.

KW: Super Polsat wystartował na początku roku i już notuje niezłe wyniki. W tym czasie nowe stacje, które pojawiły się w ofercie Naziemnej Telewizji Cyfrowej, nie zbliżyły się nawet do wyników Super Polsat. Skąd tak dobre zatem wyniki kanału?
MWM: Zasięg i oferta programowa. Proszę pamiętać, że jest ona bogata. Oferujemy widzom informacje, sport (również transmisje na żywo), bajki dla dzieci, filmy, seriale, koncerty (także na żywo), teleturnieje oraz szeroko pojętą rozrywkę.

KW: Jakie są dalsze plany programowe kanału?
MWM: Przede wszystkim dążymy do tego, żeby niemal cała oferta programowa była nadawana z udogodnieniami dla osób niepełnosprawnych. Pracujemy też nad uatrakcyjnieniem oferty i na pewno nasi widzowie będą mieli wiele powodów, aby nas oglądać.

KW: Dziękuję za rozmowę. 

Komentarze

Powiązane

15.02.18, 22:00
| telewizja » badania rynku
2,1 mln widzów meczu Real Madryt - Paris Saint Germain
Prawie 2,5 mln widzów w szczytowym momencie oglądało 14 lutego br. mecz w ramach 1/8 finału Ligi Mistrzów pomiędzy Realem Madryt a Paris Saint Germain (dane: NAM).
15.02.18, 16:00
| telewizja » badania rynku
Total video: 212 mln osób oglądąło w weekend igrzyska olimpijskie
Według pomiaru Total video, w miniony weekend igrzyska oglądało łącznie 212 milionów użytkowników w Europie na wszystkich ekranach, a relacje wideo zebrały blisko miliard odsłon.
14.02.18, 19:00
| telewizja » seriale
Nowy serial Za marzenia w TVP2 w poniedziałkowe wieczory
26 lutego br. o godz. 21.45 Dwójka rozpocznie emisje nowego serialu obyczajowo-komediowego „Za marzenia” w reż. Olgi Chajdas, Łukasza Wiśniewskiego i Aleksandry Terpińskiej. 
14.02.18, 16:00
| telewizja » informacje
Specjalna ramówka na czwarte urodziny TVP ABC
TVP ABC 15 lutego br. będzie obchodzić czwarte urodziny. Z okazji jubileuszu, kanał przygotował specjalna ramówkę oraz konkursy.
14.02.18, 11:00
| telewizja » informacje
Kamil Baleja poprowadzi teleturniej Taxi Kasa w Super Polsat
„Taxi Kasa” to nowy teleturniej, który od wiosny będzie emitowany na antenie Super Polsat. Uczestnicy programu zamawiają taksówkę i w trakcie podróży mogą wygrać gotówkę, poprawnie odpowiadając na zadawane pytania. W roli kierowcy i prowadzącego „Taxi Kasy” wystąpi Kamil Baleja. Premiera programu odbędzie się w sobotę, 10 marca br., o godzinie 19:30.
13.02.18, 21:00
| telewizja » informacje
Walentynki w 4FUN.TV. Specjalny logotyp i romantyczne klipy
Z okazji święta zakochanych, telewizja 4FUN 14 lutego br. zmieni logotyp na wszystkich swoich kanałach oraz oprawę graficzną na kanale głównym 4FUN.TV. Tego dnia nie zabraknie również piosenek o miłości, specjalnego walentynkowego konkursu oraz pranków w wykonaniu prezentera stacji Dandrisa w roli amorka.
13.02.18, 11:00
| telewizja » badania rynku
Tydzień w TV: TVP1 wciąż liderem, skoki narciarskie biją rekordy popularności
Najchętniej oglądanym kanałem w Polsce pozostaje TVP1, z kolei osoby w targecie 16-49 najczęściej wybierają TVN - wynika z raportu Nielsen Audience Measurement przygotowanego dla portalmedialny.pl (okres od 5 do 1 lutego 2018 r.). 
13.02.18, 10:00
| telewizja » informacje
FightBox HD w oknie otwartym w Cyfrowym Polsacie
Kanał FightBox HD, którego dystrybutorem w Polsce jest spółka Kino Polska TV SA, do 25 lutego br. będzie dostępny bez dodatkowych opłat dla wszystkich abonentów Cyfrowego Polsatu.
13.02.18, 09:00
| telewizja » badania rynku
Monika Wojdyga-Makowska: Nasze produkcje pokazują świat niepełnosprawności z ich perspektywy
Rozmowa z Moniką Wojdyga-Makowską, szefową Super Polsat.
12.02.18, 20:00
| telewizja » seriale
Callboys premierowo w Kino TV
13 lutego br., Kino TV rozpocznie emisję serialu komediowego „Callboys”.
Subskrybuj RSS działu telewizja: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 16.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz audiobooka.

do 15.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 14.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL