14.10.07, 14:10

TVP Info wystartowało

Po długich miesiącach oczekiwań Telewizja Polska uruchomiła własny kanał informacyjny TVP INFO

W sobotę 6 października, kilka minut po północy, swój żywot zakończyła TVP3. Kilka godzin później miejsce Regionalnej Trójki zajął długo oczekiwany kanał informacyjny telewizji publicznej TVP Info. Punktualnie o godzinie 6.00 z widzami przywitała się Danuta Cholecką.

Układ wiadomości stacji jest podobny do tego, który znamy już z anteny TVP3. Poranny program wypełniony był informacjami z kraju i ze świata, kilkukrotnym przeglądem prasy autorstwa Anny Żurek (wcześniej TVP3 Kraków), a także informacjami pogodowymi, sportowymi i biznesowymi. Pozytywnym zaskoczeniem były łączenia z reporterami na żywo już od 6 rano. W ciągu dnia w TVP Info można było zobaczyć liczne transmisje, głównie z kongresów wyborczych, przeplatane z rozmowami z ekspertami, prowadzonymi ze studia przy ul. Świętokrzyskiej.

Główną bolączką TVP Info są problemy lokalowe kanału, jakie gołym okiem widać podczas oglądania programu. Studio, z którego nadawane są serwisy informacyjne, nie grzeszy przestronnością, choć i tak wydaje się większe od tego, do którego przyzwyczailiśmy się oglądając Kuriera TVP3. Tło scenograficzne na dłuższą metę drażni wzrok i wyraźnie sprawia wrażenie tymczasowości – w końcu TVP Info kiedyś przeniesie się do pomieszczeń używanych obecnie przez redakcję Wiadomości. Pasek informacyjny i logo stacji wydaje się bardziej kolorystycznie stonowane i przemyślane niż elementy znane z anteny TVP3. W oprawie graficznej nadal dominuje czerwień, biel i czerń, z tą różnicą, że pasek informacyjny z koloru szarości przeistoczył się w biel. Z Niewiadomych przyczyn pasek informacyjny i logo stacji są jednak umiejscowione zbyt wysoko, co może przeszkadzać (a miejscami drażnić) w trakcie oglądania programu. Obniżenie tych elementów umożliwiłoby rozbudowanie paska opisowego nad paskiem informacyjnym, który obecnie jest stanowczo za wąski. Dodatkowo pasek informacyjny jest nieco źle ustawiony, „dzięki” czemu część tekstu po lewej stronie ekranu wysuwa się poza pasek. Negatywne wrażenie wywiera niestety animowana oprawa graficzna poszczególnych pozycji programowych (m.in. Serwis Info, Pogoda, Sport, Biznes, Kultura). Stworzone animacje sprawiają wrażenie monumentalności, są nieco ciężkie, żeby nie powiedzieć archaiczne, biorąc pod uwagę możliwości współczesnej grafiki komputerowe

Wbrew obawom sceptyków, z ramówki TVP Info nie wypadły lokalne pasma, przygotowywane przez regionalne ośrodki TVP. Nadal będziemy mogli oglądać informacje z lokalnego podwórka, nie zmniejszono również czasu antenowego na tzw. lokalność. Jednak nawet powstanie TVP Info nie rozwiązało problemu sposobu rozszczepiania sygnału na poszczególne anteny lokalne. Zamiast sprawnego rozszczepienia i rozpoczęcia emisji przez dany ośrodek lokalny, nadal obserwujemy pełen namaszczenia, żeby nie rzec: pompy, proces wejścia lokalnych ośrodków na antenę. Zawartość samych pasm lokalnych nie uległa zmianie, programy informacyjne poszczególnych ośrodków prowadzone są tak jak dotychczas.

Pomimo ogólnej oprawy graficznej TVP Info, lokalne ośrodki nie używają tej nazwy – ich program identyfikowany jest podobnie jak dotychczas: „TVP (Nazwa Ośrodka)”, np. TVP Kraków.

Do gatunku małych zgrzytów można zaliczyć strony internetowe kanału informacyjnego TVP. Po wejściu na strony TVP Info możemy zapoznać się z ramówką TVP Info, ale już powyżej, w spisie kanałów TVP, widnieje swojskie, zielone logo TVP3. Również lokalne ośrodki TVP posługują się na swoich stronach nazewnictwem, logotypem i kolorystyką nawiązującą do TVP3.

Pomimo pewnych niedociągnięć starej-młodej telewizji informacyjnej życzymy powodzenia oraz szybkiej, dobrej i przede wszystkim obiektywnej informacji.

TVP Info wystartowało

TVP Info wystartowało

TVP Info wystartowało

Komentarze

Powiązane

17.11.17, 16:11
telewizja » informacje
Nowy kanał Eleven Sports 4 na platformie nc+
20 listopada br. zostanie uruchomiony nowy kanał Eleven Sports 4. Przez pierwsze trzy miesiące będzie on dostępny tylko dla abonentów platformy nc+.
17.11.17, 16:11
telewizja » informacje
DISCO GARY czyli Rodzinne pary na antenie POLO TV
Na antenie telewizji POLO TV wystartuje nowy program kulinarny „DISCO GARY, czyli Rodzinne pary”. W każdym odcinku rywalizować będą dwuosobowe drużyny, składające się z członków rodzin. Ich zmagania oceniać będzie jury złożone z profesjonalnego szefa kuchni oraz gwiazd disco polo.
17.11.17, 13:11
telewizja » informacje
Startuje Eleven Sports 4. Eleven Sports zmienia nazwy i logotypy swoich stacji
20 listopada br., ELEVEN SPORTS zmieni nazwy i logotypy kanałów telewizyjnych ze swojego portfolio. Rebranding związany jest ze startem nowego kanału, który na początku będzie dostępny tylko w ofercie platformy nc+.
17.11.17, 08:11
telewizja » badania rynku
Joker z rekordową widownią
Odcinek teleturnieju „Joker”, emitowany w środę 15 listopada br. o godz. 20.00 na antenie Super Polsat, przyciągnął przed telewizory średnio 220 tys. widzów (dane: NAM). 
16.11.17, 19:11
telewizja » informacje
INEA z akcją dla nowych klientów. Operator rozda konsole PlayStation 4 i Xbox One
W ramach najnowszej akcji INEA „Moc prezentów”, trwającej od 14 listopada br., osoby które kupią internet oraz telewizję od INEA, otrzymają najnowszą konsolę PlayStation 4 lub Xbox One z grą FIFA 18 za 1 zł.
16.11.17, 17:11
telewizja » informacje
Grupa Multimedia Polska ma 757,6 tys. klientów usług telekomunikacyjnych
Przychody Grupy Multimedia Polska za trzy kwartały 2017 r. wyniosły 510,2 mln zł, co oznacza nieznaczny spadek o 2,4 proc. w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego. Na koniec września br. z usług Grupy Multimedia Polska korzystało ponad 757,6 tys. klientów usług telekomunikacyjnych.
16.11.17, 14:11
telewizja » informacje
Prof. Mirosław Filiciak: To nie koniec telewizji
Nawet w dobie internetu pozostaje skutecznym medium, ale czy w przyszłości też tak będzie? Telewizja. O perspektywach jej rozwoju pisze prof. Mirosław Filiciak, kierownik School of Ideas Uniwersytetu SWPS.
16.11.17, 13:11
telewizja » informacje
BBC promuje premierę Błękitnej Planety II
BBC Worldwide wykorzystało druk 3D w ramach kampanii reklamowej „Błękitnej Planety II”, która w Polsce będzie miała swoją premierę na kanale BBC Earth 16 listopada br. o godz. 19:55.
16.11.17, 08:11
telewizja » seriale
Pożegnanie Lucjana Mostowiaka. M jak Miłość z rekordową widownią w sezonie
Wtorkowy, 1329. odcinek serialu „M jak Miłość” w TVP2 zanotował rekordową widownię 6,3 mln widzów (udziały w rynku wyniosły 39,25 proc.), a zasięg wyniósł 7,5 mln (dane: NAM). 
15.11.17, 19:11
telewizja » informacje
Kamil Stoch. Moja Historia. Program o skoczku narciarskim w Eurosporcie 1
Podwójny mistrz olimpijski, multimedalista mistrzostw świata, zwycięzca Turnieju Czterech Skoczni i zdobywca Kryształowej Kuli – sportowe wyczyny Kamila Stocha są znane wszystkimi kibicom skoków narciarskich. Eurosport pokaże codzienne życie skoczka.
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu telewizja: rss
Konkursy
do 17.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz gry.

do 16.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 15.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

Kalendarium
Dziś jest 19 listopada 2017
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL