15.01.09, 22:00

Marcin Helbin podsumowuje rok 2008 w branży PR i reklamowej

Marcin Helbin, dyrektor Wenecja PR podsumowuje rok 2008 dla Portalu Medialnego MediaFM.net.

Marcin Helbin, dyrektor Wenecja PR podsumowuje rok 2008 dla Portalu Medialnego MediaFM.net:

Oceniam miniony rok jako pomyślny dla naszej branży.

Jeżeli chodzi o punkt kulminacyjny 2008 roku, to w skali makro były to z pewnością Igrzyska Olimpijskie w Pekinie. Stworzenie największego centrum prasowego w historii i cała organizacja tej imprezy była przeprowadzona perfekcyjnie. Szkoda tylko, że było to największe „politbiuro prasowe”. W skali mikro natomiast ważnym wydarzeniem medialnym był koncert PKO BP London Live, pierwsza tak duża inicjatywa skierowana do Polaków mieszkających w Anglii. Otwarcie londyńskiej placówki banku poprzedzone było również działaniami na skraju ambient PR-u, co pomogło stworzyć bardziej nowoczesny i przyjazny wizerunek tej instytucji. Jednak sfera artystyczna koncertu wołała o pomstę do nieba.

Na uwagę zasługują kampanie reklamowe z branży motoryzacyjnej. Launch Fiata 500 czy Mitoclip Alfy Romeo zostały przeze mnie zapamiętane jako te najciekawsze. O Fiacie 500 mówili wszyscy, głównie dzięki sprawnie prowadzonej strategii PR. Natomiast konkurs Alfa Romeo dał możliwość kreacji swojego własnego klipu reklamowego. Popularność konkursu z pewnością wpłynie na wykorzystywanie podobnych narzędzi w przyszłości.
Warto wspomnieć również o kampanii Zelmera, która nie tylko odświeżyła tą – wydawać by się mogło - skostniałą markę, ale sprawiła, że Polacy znów zaufali polskim produktom.

Mówiąc o trendach czy nowych inicjatywach w branży nie sposób nie zauważyć wysypu butików kreatywnych, które koncentrują się głównie na działaniach z pogranicza smart i ambient PR-u. Z zadowoleniem przyglądam się także popularyzacji idei społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce i coraz większych nakładów na to przeznaczanych.

W 2008 roku pojawiło się mnóstwo publikacji dotyczących public relations w mediach niezwiązanych z tą tematyką. Daje to nadzieję, że ludzie coraz lepiej będą rozumieli czym tak naprawdę się zajmujemy
”.

Komentarze

Powiązane

17.01.25, 06:00
| reklama & PR » artykuły
Podsumowanie 2024 roku: Zuzanna Kraus i Katarzyna Warzecha z DevaGroup
Zuzanna Kraus, SEM Specialist oraz Katarzyna Warzecha (Content & Marketing Manager) z DevaGroup podsumowują dla portalmedialny.pl rok 2024 w branży. 
16.01.25, 23:32
| reklama & PR |
Rockfin odświeża wizerunek, który ma podkreślać ambicje na rynku globalnym
Rockfin, firma działająca w obszarze projektowania i produkcji systemów wspierających transformację energetyczną, przeprowadza rebranding, wprowadzając nową identyfikację wizualną, która ma podkreślać jej ambicje na rynku globalnym.
16.01.25, 20:24
| reklama & PR » informacje
Roślinny lek Canephron w kreatywnym formacie modular video
Canephron, roślinny lek bez recepty na dolegliwości układu moczowego, jest tematem nowej kampanii opartej na formacie modular video. W kreatywnym projekcie autorstwa agencji MADOGZ lek symbolicznie wspiera strażaczki w gaszeniu „osobistych pożarów”.
16.01.25, 12:03
| reklama & PR » ludzie
Agnieszka Pawlak w zespole HOLO Group
Do zespołu kreatywnego HOLO Group dołączyła Agnieszka Pawlak, która objęła stanowisko senior creative.
16.01.25, 10:55
| reklama & PR » informacje
Polpharma promuje żele do nosa marki Xylogel
Rozpoczęła się kampania żelów do nosa Xylogel, przygotowana przez Opus B. To już kolejna realizacja agencji dla tej marki.
16.01.25, 08:30
| reklama & PR » informacje
Muzyka łączy, tak jak bycie na TY. Wojciech Mann i Radzimir Dębski (JIMEK) w kampanii marki Tyskie
Tyskie poszerza działania platformy komunikacyjnej „Jesteśmy na TY”, stawiając na muzykę jako przestrzeń, która łączy ludzi. Marka zaprosiła do kampanii Wojciecha Manna oraz Radzimira Dębskiego.
16.01.25, 06:00
| reklama & PR » informacje
Podsumowanie 2024 roku: Krzysztof Koczorowski (KARAT-e i SLOWoTWÓRCY)
Rok 2024 w branży - Krzysztof Koczorowski, prezes zarządu, dyrektor kreatywny Studia Brandingowego KARAT-e, właściciel Agencji Reklamowej SLOWoTWÓRCY, podsumowuje miniony rok w branży dla portalmedialny.pl.
15.01.25, 21:00
| reklama & PR » informacje
Karol Kłos ambasadorem Nice To Fit You
Nice To Fit You rozszerza współpracę z Polską Ligą Siatkówki o współpracę ambasadorską z jednym z najbardziej rozpoznawalnych siatkarzy w Polsce - Karolem Kłosem. Kłos to jeden z najbardziej utytułowanych polskich siatkarzy ostatnich lat, reprezentant Polski, mistrz świata z 2014 roku, olimpijczyk z Rio de Janeiro (2016).
15.01.25, 13:56
| reklama & PR » ludzie
Michał Brzeczkowski awansował w VML
Od początku 2025 r. Michał Brzeczkowski objął stanowisko Account Director w agencji VML.
15.01.25, 10:55
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Tomasz Ćwiąkała ambasadorem marki Betclic
Tomasz Ćwiąkała, dziennikarz, komentator sportowy oraz youtuber, autor wielu formatów poświęconych piłce nożnej dołączył do grona ambasadorów marki Betclic.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 14.02.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 11.02.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 11.02.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.