01.05.09, 00:49

100 najcenniejszych marek świata

Po raz czwarty Millward Brown Optimor opublikował ranking 100 najcenniejszych marek świata – BRANdZ 2009. Liderem listy jest Google, które triumfuje już po raz trzeci, a jej marka ma obecnie wartość stu miliardów dolarów.

Po raz czwarty Millward Brown Optimor opublikował ranking 100 najcenniejszych marek świata – BRANdZ 2009. Liderem listy jest Google, które triumfuje już po raz trzeci, a jej marka ma obecnie wartość stu miliardów dolarów. Na podium znalazł się także Microsoft (76.2 mld $) oraz Coca-Cola (67.6 mld $). Wysoko uplasowały się także nowe marki na liście. Najwyżej, bo na 31 miejscu znalazł się Pampers, a tuż za nim Nintendo (miejsce 32) oraz VISA (pozycja nr 36).

Wartość wszystkich sklasyfikowanych marek została wyceniona na 1,95 trylionów dolarów, przy czym marginalny wzrost wynosił 1,7 proc.

Jak mówi Joanna Seddon z CEO Millward Brown Optimor, w dobie kryzysu, przy zmniejszającej się wartości wielu firm, wzrosło znaczenie marek, które mogą pomóc firmom przetrwać trudny okres. Firmy wciąż inwestujące w marki będą lepiej przygotowane do rozwoju biznesu, gdy sytuacja ekonomiczna zacznie się poprawiać niż te, które ograniczyły wydatki.

Tegoroczny ranking pokazuje także tendencje jakie w minionym roku przejawiali konsumenci na całym świecie. Zdecydowanie często popularnością cieszyły się marki żywieniowe związane z drobną przyjemnością, takie jak McDonald’s (wzrost o 34%), Marlboro (+33%) i Budweiser (+23%). Duży sukces odniosły także marki skierowane do użytku domowego. Prym wiodą tutaj sklepy internetowe - Amazon (+85%) i eBay (+16%) - a także kawy rozpuszczalne - Nespresso (+27%) i Nescafe (+23%).
Pełen ranking BRANDZ, zawierający rozkłady regionalne i kategorialne dostępny jest na stronie www.brandz.com.

Ranking „BRANDZ Top 100 Najbardziej Wartościowych Marek” stworzony został przez Millward Brown Optimor dla WPP. Uwzględnia on opinie konsumentów i użytkowników korporacyjnych z ponad 20 krajów w zakresie preferencji marek konsumenckich i business-to-business. Wartość marki jest liczona metodą „Economic Use”, tzn. na podstawie roli, jaką odgrywa ona w podejmowaniu decyzji kupna produktu i określenia, jaką część wartości rynkowej można przypisać sile marki. Poza wynikami z badania BRANDZ, w rankingu uwzględnione są dane finansowe z Bloomberg oraz dane rynkowe i produktowe z Datamonitor. Ranking bierze pod uwagę różnice regionalne, jako że nawet globalne wskaźniki mierzące siłę marek mogą się różnić w poszczególnych krajach.

Komentarze

Powiązane

19.07.24, 08:30
| reklama & PR » informacje
Energa Obrót z kampanią świadomościowo-produktową. Moc równowagi w Twoim ekosystemie
Energa Obrót rozpoczęła 15 lipca br. nową kampanię świadomościowo-produktową pod hasłem Moc równowagi w Twoim ekosystemie.
19.07.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje | reklama & PR » informacje
Polsat Box Go promuje swoją ofertę w nowej kampanii
Ruszyła kampania reklamowa promująca ofertę Polsat Box Go. Użytkownicy mogą zyskać dostęp do 140 kanałów telewizyjnych. 
19.07.24, 06:30
| reklama & PR » informacje
Hand Made stworzył kampanię dla Monster Munch
Agencja Hand Made realizuje loterię dla Monster Munch, marki z portfolio Lorenza. Hasło akcji to “Rower dobry dla ducha”.
 
18.07.24, 19:21
| reklama & PR » informacje
PZU Sponsorem Oficjalnym 81. Tour de Pologne
PZU został Sponsorem Oficjalnym tegorocznej edycji Tour de Pologne, w tym klasyfikacji górskiej. Firma wspiera także Tour de Pologne Junior. 
18.07.24, 17:44
| reklama & PR » informacje
Green Caffè Nero promuje letnią ofertę
Marka Green Caffè Nero wystartowała z działaniami reklamowymi, które mają promować letnią ofertę kawiarni. Działania promocyjne obejmują spot reklamowy emitowany w sieci kin niezależnych oraz działania digitalowe. Motywem przewodnim kampanii jest lato w mieście.
18.07.24, 15:30
| reklama & PR » informacje
Tak smakuje kino. Kampania Cinema City na Spotify
Polski oddział Aleph Group (dawniej Httpool by Aleph) przygotował z myślą o Spotify kampanię pt. „Tak smakuje kino” dla Cinema City.
18.07.24, 11:30
| reklama & PR » ludzie
Agata Bieniek awansowała zarządzanie polskim zespołem marketingu Bolt
Agata Bieniek objęła stanowisko Marketing Manager Bolt w Polsce i zarządza zespołem marketingu w polskiej siedzibie firmy oraz odpowiada za lokalne działania marki.
18.07.24, 08:30
| reklama & PR » informacje
Superbet zwiększa zaangażowanie w Górnika Zabrze
W ramach nowej umowy między Superbet a Górnikiem Zabrze, logo bukmachera znajdzie się na froncie koszulki klubu. 
18.07.24, 07:30
| reklama & PR » informacje
Streetcom pracuje dla marki Luksja
Streetcom zrealizuje kampanię product seeding dla marki Luksja. Działania wspierające zostały zaplanowane do końca sierpnia br.
18.07.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
207 reklamodawców promowało podczas EURO 2024 aż 368 marek na antenach TVP
Podczas zakończonych mistrzostw Europy w piłce nożnej, Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów komercyjnych o 12 proc. Wpływy ze sprzedaży reklam dotyczą tradycyjnych mediów jak i online.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. PR

Krakowskie Biuro Festiwalowe | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.