02.05.09, 16:35
Organizacje pozarządowe chcą likwidacji podatku od charytatywnych SMS-ów
Dwadzieścia znanych organizacji pozarządowych zaapelowało o zwolnienie z podatku VAT SMS-ów wysyłanych na cele dobroczynne. Autorzy inicjatywy „Charytatywny SMS bez VAT” uważają, iż budzi moralny sprzeciw, że budżet państwa zarabia, pomniejszając o 1/4 prywatne środki, które indywidualni darczyńcy przekazują na cele służące dobru ogółu. Szczególnie jeśli wziąć pod uwagę, że pieniądze zebrane w kampaniach SMS-owych w większości przeznaczane są na cele, które powinny być finansowane z budżetu państwa.
Z roku na rok rośnie liczba osób korzystających z tej nowoczesnej i wygodnej formy przekazywania darowizn. W 2002 roku z metody tej korzystało 4proc., a w 2007 roku już 26,3 proc. darczyńców. Równocześnie coraz więcej osób korzystających z tej formy przekazywania wsparcia jest oburzonych faktem, że prawie 1/4 przekazanej przez nich darowizny zabierana jest przez skarb państwa, który obciąża wysłane SMS-y 22-procentową stawką podatku VAT. Przykładowo, jeżeli darczyńca za pomocą wysyłanego SMS-a przekazuje jakieś organizacji kwotę 5 zł, do obdarowanej organizacji trafia niecałe 4 zł, 1,1 zł darowizny w formie podatku VAT zabiera urząd skarbowy. Na rzecz naszych organizacji tylko w ciągu jednego roku 2008 darczyńcy przekazali prawie 22,5 miliona zł, a z tej kwoty fiskus zabrał ponad 4 miliony.
W akcję włączyły się: Polska Akcja Humanitarna, Fundacja Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową, Fundacja TVN „Nie jesteś sam”, Forum Darczyńców, Polski Komitet Narodowy Funduszu Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci UNICEF, Fundacja POLSAT, Fundacja Ewy Błaszczyk „Akogo?”, Amnesty International, WWF Polska, Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce, Fundacja Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”, Fundacja Świętego Mikołaja, Fundacja Grupy Telekomunikacji Polskiej, Federacja Polskich Banków Żywności, Fundacja PricewaterhouseCoopers „Podaruj siebie”, Krajowe Centrum Kompetencji, Polski Czerwony Krzyż, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Fundacja Hospicyjna oraz Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko”.
Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja
Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice
Przejdź do ofertySpecjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa
Przejdź do ofertyStanowisko ds. promocji i komunikacji
Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków
Przejdź do ofertyOd wirtualnej rozrywki i (nie)etycznych zagrywek w marketingu po historie opowiedziane za pomocą liczb. Ruszyły zapisy na pierwszy tej jesieni webinar w ramach cyklu DIMAQ Voice.
Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze