04.08.09, 21:03

Internetowa demografia łapie w sieci

Dziewięciu na dziesięciu internautów surfuje w sieci, aby poszerzyć swoją wiedzę lub w celach
towarzyskich. Jest to znacznie liczniejsza grupa niż użytkownicy podłączeni do internetu w celach
biznesowych lub zakupowych – takie wnioski płyną z badania Ruder Finn.

Dziewięciu na dziesięciu internautów surfuje w sieci, aby poszerzyć swoją wiedzę lub w celach
towarzyskich. Jest to znacznie liczniejsza grupa niż użytkownicy podłączeni do internetu w celach
biznesowych (69% odpowiedzi) lub zakupowych  (33% wskazań) – takie wnioski płyną z badania Ruder Finn.

Autorzy badania sugerują stosowanie nowej klasyfikacji internautów, aby skuteczniej docierać do nich z informacjami biznesowymi.

"Treści biznesowe nie muszą przegrywać z rozrywką. Internauci poszukują przede wszystkim informacji,
dlatego należy skupić się na tym, by wiadomości biznesowe precyzyjnie przekazywały również wartość
dodaną, czyli wiedzę
" – uważa Błażej Miernikiewicz, prezes agencji Artefakt, zajmującej się promocją
witryn w wyszukiwarkach.

Kształtując strategię komunikacji internetowej odbiorców grupować należy nie tylko na podstawie
tradycyjnych kryteriów, jak wiek, czy płeć, ale również na podstawie motywacji surfowania po sieci:
nauka, zabawa, kontakty z ludźmi, prezentowanie siebie, wyrażanie poparcia dla innych, biznes/praca, czy zakupy. Powody korzystania z sieci są nowym ważnym kryterium demograficznym.  Należy je brać pod uwagę planując strategię obecności firmy w sieci.

Zarówno seniorzy, jak i młodzież szukają w internecie przede wszystkim informacji i rozrywki. Mimo że
ogólne tendencje są podobne, w poszczególnych grupach widoczne są różnice w poszczególnych kategoriach np. młodzież (69%) dwukrotnie częściej wyraża swoje zdanie w komentarzach i prezentuje się w sieciach społecznościowych niż przeciętny użytkownik internetu (37%). Kobiety (91%) chętniej koncentrują się na relacjach z innymi internautami niż mężczyźni (73%). Z kolei większa grupa mężczyzn (42%) niż kobiet

"Największą potrzebą zaspakajaną w Internecie jest głód wiedzy. Gdy użytkownik dostanie szansę na
uzyskanie cennych informacji, z chęcią wróci do strony. Internetowa księgarnia powinna publikować
fragmenty oferowanych książek, recenzje, opinie innych klientów. Firma oferująca klimatyzatory może
podawać nie tylko opisy techniczne, ale również porady na temat wyboru urządzeń, ich konserwacji, wpływu na zdrowie itp.
"  – radzi Błażej Miernikiewicz, prezes Artefakt. "Ciekawe i oryginalne treści będą
pokazywać się w wynikach wyszukiwania nawet bez specjalnych zabiegów, o ile witryna jest odpowiednio
skonstruowana i przyjazna dla wyszukiwarek
" - dodaje.

Internauci deklarują również potrzebę przynależności do grupy (72%) i wyrażania opinii (76%). Dobrym zabiegiem może być stworzenie forum dla klientów. Również umożliwienie zestawienia komentarza lub oceny jest pozytywnie  postrzegane przez internautów.

Na potrzeby precyzyjnego planowania strategii komunikacji Ruder Finn proponuje Intent Index obrazujący kategorie upodobań internautów. Podkreśla on wagę wiedzy na temat tego, co ludzie szukają w sieci i w jaki sposób można wychodzić im naprzeciw z informacjami biznesowymi. Właśnie pod takim kątem należy tworzyć firmowe strony internetowe.

"Taka segmentacja użytkowników sieci jest bardzo istotna dla marketerów: Kto jest twoim klientem? Dla kogo jest Twój serwis? - to jedne z pierwszych pytań jakie zadajemy klientom. Nie chodzi w nim tylko o demografię, choć jest ona ważna, ale także o potrzeby klienta" – mówi Miernikiewicz.

Komentarze

Powiązane

04.09.24, 12:00
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Obserwator Gospodarczy Strefy Biznesu. Nowy program Strefy Biznesu
Redakcja serwisu „Strefa Biznesu” (Polska Press Grupa), rozpoczęła emisję nowego programu wideo "Obserwator Gospodarczy Strefy Biznesu".
03.09.24, 20:15
| radio » informacje | internet » informacje
ESKA Reakcje. Trzy pokolenia bohaterami nowej serii prowadzone przez Michała Hanczaka
W nowej odsłonie serii „ESKA Reakcje” na kanale YouTube Radia ESKA bohaterami zostali przedstawiciele trzech pokoleń: Gez Z, Millenialsów i Seniorów. W każdym odcinku komentują i oceniają m.in. teledyski czy fragmenty filmów.
02.09.24, 17:45
| internet » ludzie
Maciej Wernio na czele serwisu NOIZZ
Maciej Wernio z serwisem NOIZZ (Ringer Axel Springer Polska) jest związany od prawie dziewięciu lat, od 2024 r. objął stanowisko p.o. redaktora naczelnego serwisu. Jest także współautorem nowego podcastu kulturalnego „TOPKA”.
02.09.24, 13:13
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Grupa ZPR Media uruchamia pierwsze trzy kanały TV w modelu FAST. Są pomysły na kolejne
30 sierpnia br., Grupa ZPR Media uruchomiła pierwsze trzy kanały telewizyjne Grupy ZPR Media w modelu FAST – bezpłatne stacje tematyczne oferowane w streamingu: Super Express TV, Murator TV i Poradnik Zdrowie TV. 
02.09.24, 10:02
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Interia przedstawiła jesienną ofertę podcastów i programów video
Dziennikarze Polsatu i Interii (m.in. Piotr Witwicki, Alicja Resich, Katarzyna Zdanowicz i Przemysław Białkowski) pojawią się w ofercie portalu z podcastami video. Interia będzie kontynuowała piłkarski format video „Gramy dalej”, weekendowy magazyn Tygodnik Interii oraz cykl „Interia Bliżej Świata. Przegląd mediów zagranicznych”.
02.09.24, 09:00
| internet » informacje
Grupa PMPG Polskie Media startuje z serwisem NewsMed.pl
PMPG Polskie Media uruchamia nowy projekt wydawniczy o profilu medycznym. Serwisem eksperckim NewsMed.pl pokieruje Katarzyna Pinkosz.
01.09.24, 11:59
| radio » informacje | internet » informacje
wojna1939.pl – najnowsza superprodukcja Audioteki z podróżą w czasie
1 września br., w dniu 85. rocznicy wybuchu II wojny światowej, zadebiutowała superprodukcja Audioteki – „wojna1939.pl”. Audioserial ma przenieść słuchaczy do czasów II wojny światowej, w których współczesne wojska stawią czoła przeciwnikowi. Produkcja powstała na podstawie scenariusza Marcina Ciszewskiego.
29.08.24, 15:20
| internet » informacje
Grupa WP w I półroczu 2024 r.: blisko 719 mln zł przychodów gotówkowych
Przychody gotówkowe ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A. w I półroczu 2024 roku wyniosły prawie 719 mln zł. To oznacza wzrost o ponad 9 proc. w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Skorygowany zysk EBITDA wyniósł prawie 183 mln zł, po wzroście o 3,7 proc.
24.08.24, 19:06
| internet » informacje | reklama & PR » informacje | kultura » muzyka
Gazeta.pl wspiera Męskie Granie
Portal Gazeta.pl został oficjalnym patronem „Męskiego Grania”. Projekt świętuje w tym roku swoje 15-lecie.
24.08.24, 16:00
| radio » informacje | internet » informacje
Nieświęta Trójca. Nowa superprodukcja o nietypowych dylematach wyjątkowych zakonnic w Audiotece
„Nieświęta Trójca” to najnowsza produkcja oryginalna Audioteki realizowana w gwiazdorskiej obsadzie. W rolach głównych można usłyszeć, m.in. Katarzynę Herman, Katarzynę Dąbrowską i Janusza Chabiora.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja

Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice

Przejdź do oferty

Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni

Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa

Przejdź do oferty

Stanowisko ds. promocji i komunikacji

Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 18.10.24

Rozwiązanie konkursu.

do 18.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.10.24

Do zdobycia jeden album.

Polecamy
Konferencje

Od wirtualnej rozrywki i (nie)etycznych zagrywek w marketingu po historie opowiedziane za pomocą liczb. Ruszyły zapisy na pierwszy tej jesieni webinar w ramach cyklu DIMAQ Voice.

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.