13.08.09, 21:17
Gadu-Gadu ma już 9 lat
15. sierpnia br. minie dziewięć lat od chwili, kiedy na polskim rynku internetowym zadebiutował komunikator Gadu-Gadu. Dziś korzysta z niego aktywnie ponad 8 mln użytkowników.
15. sierpnia br. minie dziewięć lat od chwili, kiedy na polskim rynku internetowym zadebiutował komunikator Gadu-Gadu. Dziś korzysta z niego aktywnie ponad 8 mln użytkowników.
Pierwszy polski komunikator internetowym cieszy się dużym zainteresowaniem użytkowników już od dnia startu. Tylko pierwszego dnia funkcjonowania Gadu-Gadu zarejestrowano ponad 10 tys. osób, a po roku liczba jego użytkowników przekroczyła 250 tys. os.
Według statystyk Gadu-Gadu, ponad 8 mln numerów GG użytkowników aktywnie komunikuje się za pomocą tego komunikatora, a ponad 10 mln numerów loguje się w ciągu miesiąca, ponad 5 mln dziennie i ponad 3,5-4mln użytkowników komunikuje się codziennie z innymi. Wszyscy użytkownicy GG utrzymują łącznie ponad 350 mln relacji, a przez serwery GG codziennie przechodzi kilkaset milionów wiadomości.
Według twórców aplikacji, sukces GG oparty jest m.in. na fakcie, że był on pierwszym komunikatorem polskojęzycznym, a jego obsługa i instalacja nie była skomplikowaną. "Od momentu powstania GG, rozmowy przez komunikator stały się stałym punktem każdego dnia internautów, a instalacja „słoneczka” jest jedną z pierwszych czynności wykonywanych przez świeżych nabywców komputera i podłączeniu go do Internetu" – mówi Krzysztof Szalwa z Zarządu GG Network, będący w GG od początku jego powstania.
Początki istnienia marki Gadu-Gadu związane były z powstaniem komunikatora internetowego. Dziś GG to nie tylko narzędzie codziennej komunikacji wielu polskich internautów. Obok pierwotnej funkcji GG, czyli pisania wiadomości, pojawiły się także takie udogodnienia jak rozmowy głosowe czy nawet połączenia video.
Do korzystania z aplikacji nie jest dziś potrzebny komputer! Wszystko za sprawą telefonii komórkowej GaduAIR, łączącej w sobie komunikator, telefonię internetową oraz komórkę – wszystko pod jednym numerem telefonu, będącym jednocześnie numerem GG.
Z komunikatora korzystają dziś nie tylko przeciętni użytkownicy Internetu. Zyskał on również uznanie wśród ludzi z pierwszych stron gazet, takich jak chociażby Lech Wałęsa, Kasia Cerekwicka, Doda, czy popularny raper TEDE. Za pomocą GG można skontaktować się także z licznymi redakcjami mediów i fundacjami.
Od kilku lat użytkownicy Gadu-Gadu mogą powalczyć o specjalne, „niskie” numery GG, które wystawiane są na licytację Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Dochód z aukcji przeznaczony jest na cele statutowe fundacji.
Gadu-Gadu oferuje także sieć serwisów społecznościowych (MojaGeneracja.pl, Bliziutko.pl, serwis mikroblogowy Blip.pl), rozrywkowych (Pykam.pl), edukacyjnych (Nauka.pl, MEGAslownik.pl) oraz platformę radia internetowego Open.FM.
Firma GG Network S.A. zatrudnia blisko 250 osób w trzech oddziałach – w Warszawie, we Wrocławiu oraz na Ukrainie, gdzie w prowadzane są rozwiązania znane z polskiego rynku. W nie dalekiej przyszłości planowane jest otwarcie oddziałów w Rumuni i Bułgarii. Właścicielem spółki jest Grupa Naspers, południowo-afrykański koncern medialny współwłaściciel m.in. serwisów Bankier.pl oraz Allegro.pl.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz audiobooka.
Do zdobycia jeden egzemplarz książki.
Do zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze