13.08.09, 21:21

Wyniki finansowe Agory za drugi kwartał 2009 roku

Przychody Grupy wyniosły 572,2 mln zł (spadek o 12,9%). Sprzedaż reklam wyniosła 372,9 mln zł (spadek o 21,2%), sprzedaż wydawnictw wyniosła 97 mln zł (spadek o 5,6%), a sprzedaż Projektów Specjalnych (w tym kolekcji) 52,1 mln zł (wzrost o 56,5%).

Przychody Grupy wyniosły 572,2 mln zł (spadek o 12,9%). Sprzedaż reklam wyniosła 372,9 mln zł (spadek o 21,2%), sprzedaż wydawnictw wyniosła 97 mln zł (spadek o 5,6%), a sprzedaż Projektów Specjalnych (w tym kolekcji) 52,1 mln zł (wzrost o 56,5%).

Sprzedaż reklam w Gazecie Wyborczej wyniosła 174,8 mln zł (mniej o 33,7%), a sprzedaż egzemplarzy wyniosła 75,4 mln zł (spadek o 4,8%). Gazeta sprzedawała średnio 388 tys. egz., a jej udział w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł prawie 39% (spadek o blisko 4 pkt%). Sprzedaż reklam w bezpłatnej gazecie Metro wyniosła 16,3 mln zł (spadek o 10,9%).

Przychody segmentu Internet wyniosły 38,6 mln zł (wzrost o 13,9%), z czego 8,3 mln zł to dochody z działalności Trader.com (Polska). W maju 2009 r. zasięg serwisów grupy Gazeta.pl wzrósł do poziomu 59,5%.

Przychody Grupy AMS wyniosły 86,4 mln zł (spadek o 7,5%, przy zmniejszeniu wydatków na rynku reklamy zewnętrznej o 9%). AMS zwiększył udział w wydatkach na reklamę zewnętrzną o 1,4 pkt% do poziomu 26,8%.Przychody ze sprzedaży Czasopism wyniosły 47,6 mln zł (spadek o 16%), a EBITDA operacyjna wyniosła 8,9 mln zł. Rozgłośnie radiowe należące do Grupy Agora przyniosły 40,4 mln zł (spadek o 4,9%), a EBITDA operacyjna  wyniosła 1,4 mln zł.

Koszty operacyjne netto Grupy w samym drugim kwartale 2009 r. obniżyły się do 282,9 mln zł (spadek o 9,8%). Spowodowane jest to m.in. efektem programu poprawy efektywności operacyjnej wdrażanego w Grupie od grudnia 2008 r., w tym: zmniejszenia wydatków na promocję i reklamę, niższych kosztów wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników  oraz niższych o 9,1% kosztów usług druku.

Zatrudnienie w Agorze na koniec drugiego kwartału 2009 r. wyniosło 3 317 etatów (mniej o 188 etatów w stosunku do stanu na koniec pierwszego kwartału 2009 r.) Redukcja etatów związana jest z ogłoszonym w grudniu 2008 r. programem poprawy efektywności operacyjnej Grupy. W związku ze zwiększeniem w maju 2009 r. liczby osób objętych zwolnieniami, Spółka zawiązała dodatkową rezerwę w wysokości 2,3 mln zł, która obciążyła jej wynik za 2q2009. W drugiej połowie 2009 r. powinny być widoczne kolejne efekty prowadzonego w Grupie planu poprawy efektywności operacyjnej, a jego pełne efekty będzie można ocenić w 2010 r.

Z końcem czerwca 2009 r. Grupa posiadała środki pieniężne w wysokości 246,6 mln zł, na które składało się 155,1 mln zł w gotówce i jej ekwiwalentach oraz 91,5 mln zł zainwestowanych w bezpiecznych, krótkoterminowych papierach wartościowych. Zadłużenie Grupy wyniosło 131,8 mln zł, a linia kredytowa Grupy dostępna do dalszego wykorzystania wynosiła 200 mln zł.

Komentarze

Powiązane

25.03.25, 15:15
| prasa » informacje | kultura » książki
Pięć książek reporterskich zawalczy o Nagrodę im. Ryszarda Kapuścińskiego
Do finału 16. edycji Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego przeszło pięć książek reporterskich. Zwycięzcę konkursu poznamy 18 maja br. Nagrodę organizuje oraz funduje Miasto st. Warszawa. Współorganizatorem wydarzenia jest redakcja “Wyborczej”.
25.03.25, 12:30
| prasa » informacje
Kochać i Chronić. I edycja gali Do Rzeczy dla Rodziny
28 marca br. w Krakowie w gmachu Muzeum Lotnictwa Polskiego, które jest również partnerem wydarzenia, odbędzie się pierwsza edycja gali tygodnika „Do Rzeczy” dla Rodziny pt. „Kochać i Chronić”.
25.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 25 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 25 marca?
24.03.25, 10:12
| prasa » informacje
Grupa Agora z nową identyfikację wizualną. Jacek Utko autorem nowego logotypu
Grupa Agora zmienia identyfikację wizualną, która ma podkreślać transformację z wydawcy prasowego w nowoczesną grupę mediową.
24.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 24 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 24 marca?
23.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 23 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 23 marca?
22.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 22 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 22 marca?
21.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 21 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 21 marca?
20.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 20 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 20 marca?
19.03.25, 14:43
| prasa » informacje
Tygodnik Powszechny w prenumeracie z odbiorem w Paczkomatach InPost
„Tygodnik Powszechny” - pismo społeczno-kulturalne wydawane od 1945 r. w Krakowie, rozpoczął współpracę z InPost i uruchamia nową formę dystrybucji swojego papierowego wydania przez sieć maszyn Paczkomat.
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.