15.09.09, 22:33

Podsumowano medialną kampanię do Europarlamentu

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyjęła raport podsumowujący reklamy wyborczej w radiu i telewizji w okresie kampanii wyborczej do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku. Objął on zarówno media publiczne jak i stacje komercyjne (radiowe i telewizyjne).

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyjęła raport podsumowujący reklamy wyborczej w radiu i telewizji w okresie kampanii wyborczej do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku. Objął on zarówno media publiczne jak i stacje komercyjne (radiowe i telewizyjne).

W raporcie, który opracowano na podstawie sprawozdań nadesłanych przez nadawców radiowych i telewizyjnych, uwzględniono 162 programy telewizyjne (w tym 24 programy telewizji publicznej i 138 programów telewizji koncesjonowanej) oraz 223 programy radiowe.

Najczęściej w czasie trwania kampanii do Europarlamentu w polskich mediach pojawiały się audycje zlecone przez KW Platforma Obywatelska RP (3495 min), KW Prawo i Sprawiedliwość (3040 min) oraz KW Polskie Stronnictwo Ludowe (2994 min). Łączny czas płatnych audycji wyborczych zleconych przez komitety wyborcze w telewizji publicznej i koncesjonowanej (naziemnej, satelitarnej, kablowej) oraz radiu publicznym i koncesjonowanym wyniósł podczas tegorocznej kampanii niemal 20 tys.minut.
Czas antenowy, jaki został zagospodarowany przez poszczególne komitety, znalazł swoje odniesienie w sferze finansowej. Łącznie na emisję spotów reklamowych wydano blisko 12,5 mln zł, co w przeliczeniu na jeden zdobyty mandat do Parlamentu Europejskiego wyniosło średnio ponad 237 tys. zł. Także w kwestii finansowej liderem okazała się być Platforma Obywatelska, która na kampanię telewizyjno-radiową wydała 4,6 mln zł. Nieco mniej kosztów poniosło Prawo i Sprawiedliwość, dla którego wybory do Europarlamentu oznaczały wydatek rzędu ponad 4,3 mln zł. Trzeci z kolei PSL zainwestował w reklamę ponad 2 mln zł. Okazało się to największym wydatkiem w stosunku do ilości zdobytych mandatów - ugrupowanie to wydało średnio 730 tys. złotych na jeden mandat (w sumie PSL obsadził w Parlamencie Europejskim trzech swoich przedstawicieli).

Raport przyjęty przez KRRiT pokazuje także, jak zmieniła dynamika wydatków na płatne audycje wyborcze na przestrzeni dwóch kolejnych kampanii do Europarlamentu (w latach 2004 i 2009). W ciągu ostatniej kampanii telewizja publiczna zarobiła na reklamach wyborczych o 52 proc. więcej, niż w 2004 r. Polskie Radio wyemitowała ilość reklam, pozwalającą na ośmioprocentowy zysk w stosunku do poprzednich wyborów. Tymczasem w przypadku telewizji komercyjnej zysk z reklam był niemal 10-krotnie większy niż przed pięcioma laty. Rozgłośnie komercyjne wyraźnie rzadziej emitowały reklamy wyborcze - zysk z tego tytułu był w 2009 r. niższy o ponad połowę.

Płatnych audycji wyborczych nie emitowało 42 nadawców telewizyjnych i 121 nadawców radiowych.

Komentarze

Powiązane

30.09.24, 14:58
| telewizja / VOD » informacje
TVP Info – włącz się na nowo. Duże zmiany w TVP INFO (fotogaleria nowego studia)
30 września br., kanał informacyjny TVP Info rozpoczął nadawanie z nowego studia. Stacja zaprezentowała także nowy logotyp i oprawę graficzną. Celem zmian jest wzmocnienie newsowego charakteru TVP Info i zerwanie – jak podkreśla nadawca - z wizerunkiem stacji propagandowej.
30.09.24, 12:56
| telewizja / VOD » informacje
TVN zapowiada polską edycję Eternal Glory
Wkrótce w Grecji rozpoczną się zdjęcia do nowego programu TVN – opartego na formacie „Eternal Glory”. Mistrzowie sportu staną przed wyjątkowymi wyzwaniami, a całość poprowadzi Anna Senkara. N
30.09.24, 07:30
| telewizja / VOD » seriale
Krew z krwi. Ruszyły zdjęcia do III sezonu serialu
21 sierpnia br. w Warszawie padł pierwszy klaps na planie jednego z najbardziej wyczekiwanych polskich seriali sensacyjnych – „Krew z krwi” (TVP).
29.09.24, 18:00
| telewizja / VOD » informacje
Oko na Europę. Dorota Bawołek i Maciej Zakrocki gospodarzami nowego formatu TVP Info
W ofercie TVP INFO pojawi się nowy program „Oko na Europę”, który poprowadzą Dorota Bawołek i Maciej Zakrocki.
29.09.24, 12:25
| telewizja / VOD » informacje
1,7 mln widzów obejrzało premierę teledysku Moja i Twoja Nadzieja
26 września br. widzowie programu informacyjnego „19.30” mogli obejrzeć premierę teledysku do nowej wersji utworu „Moja i Twoja Nadzieja”, który powstał w ramach akcji Telewizji Polskiej #RazemDlaWas niosącej pomoc ofiarom powodzi w południowo-zachodniej Polsce.
28.09.24, 08:00
| telewizja / VOD » informacje
W poszukiwaniu dobrego filmu. Katarzyna Borowiecka i Igor Kierkosz gospodarzami nowego programu filmowego TVP2
W sobotę, 28 września br. o godz. 18:50, tuż przed galą kończącą 49. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, w TVP2 zadebiutuje nowy magazyn filmowy – „W poszukiwaniu dobrego filmu”. Jego gospodarzami będą Katarzyna Borowiecka i Igor Kierkosz. Premierowe emisje w każdą sobotę w Dwójce.
28.09.24, 08:00
| telewizja / VOD » informacje
Fake czy Historia? Nowy cykl publicystyczny TVP Historia
18 września br. o godz. 18:10 TVP Historia rozpoczęła emisję nowego cyklu „Fake czy Historia?”. Seria powstaje we współpracy z Muzeum Historii Polski w Warszawie oraz Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku.
27.09.24, 12:30
| telewizja / VOD » ludzie
Ewa Wituszyńska przeszła z Biznes 24 do MWE Networks
Ewa Wituszyńska dołączyła do MWE Networks i objęła stanowisko Dyrektora Komercyjnego. Będzie odpowiedzialna za rozwój działu sprzedaży specjalnej.
27.09.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje
Junior Music z nowym logotypem i oprawą
Od 30 września br., Junior Music wprowadza nowy logotyp i oprawę graficzną. To jak tłumaczy nadawca kolejny krok w realizacji długofalowej strategii Grupy MWE.
26.09.24, 13:30
| telewizja / VOD » ludzie
Diana Kautz i Mateusz Szymkowiak w ekipie pasma Dobrego dnia w TVP3 Warszawa
Do gospodarzy programu „Dobrego dnia” w TVP3 Warszawa dołączyła Diana Kautz. Zespół stacji wzmocnił też w roli reportera Mateusz Szymkowiak.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji

Rzeszowskie Piwnice | inne

Przejdź do oferty

Grafik – Dział Imprez i Promocji

Ośrodek Kultury Kraków-Nowa Huta | Kraków

Przejdź do oferty

Kierownik/Kierowniczka Działu Promocji

Teatr KTO | Kraków

Przejdź do oferty
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.