29.12.09, 20:28

PMPG SA zakupiła udziały w A.W.R. WPROST

Zarząd Platformy Mediowej Point Group SA podpisał umowę kupna z Qebonto Holdings Limited z siedzibą w Limassol na Cyprze, na mocy której nabyto 80 udziałów stanowiącej 80 proc. kapitału zakładowego i 80 proc. głosów na Zgromadzeniu Wspólników, w Spółce Agencja Wydawniczo - Reklamowa „WPROST" sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. 

Zarząd Platformy Mediowej Point Group SA poinformował, że 28 grudnia 2009 r. podpisał umowę kupna z Qebonto Holdings Limited z siedzibą w Limassol na Cyprze, reprezentowaną przez Amadeusza Króla, na mocy której nabyto 80 udziałów o łącznej wartości nominalnej 40.000 PLN (czterdzieści tysięcy złotych), co stanowi 80 proc. kapitału zakładowego i 80 proc. głosów na Zgromadzeniu Wspólników, w Spółce Agencja Wydawniczo - Reklamowa „WPROST" sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. 

Łączna cena zakupionych udziałów wynosi 8.072.500 PLN. Wartość ewidencyjna udziałów jest równa cenie nabycia. Objęte udziały stanowią inwestycję długoterminową. PMPG sfinansuje transakcję środkami własnymi.

Jak poinformowano w komunikacie prasowym, zakup udziałów w A.W.R. „WPROST" ma istotnie wpłynąć na pozycjonowanie PMPG na rynku mediowym, gdyż "stanowi uzupełnienie portfolio GK PMPG, właściciela rozpoznawalnych marek, silnie związanych z jasno określonym kręgiem odbiorców o brakujący tytuł opiniotwórczy, jakim jest ogólnopolski tygodnik społeczno-informacyjny "Wprost". Do AWR Wprost należy miesięcznik "Mój Pies" oraz serwisy internetowe (m.in. wprost24.pl, koty.pl, pitbul.pl, gover.pl, infotuba.pl, blogbox.com.pl).

Przynajmniej raz w miesiącu po tygodnik sięga ponad 2,6 miliona czytelników. Co czwarty czytelnik (24 proc.) to mieszkaniec dużego, ponad półmilionowego miasta; połowa z nich (49,7 proc.) ma wyższe wykształcenie; co piąty (21 proc.) to dyrektor lub właściciel prywatnej firmy. W rankingu za czerwiec 2009 Instytutu Monitorowania Mediów, tygodnik Wprost znalazł się wśród dziesięciu najczęściej cytowanych mediów oraz na drugim miejscu wśród tygodników opinii. Według danych cennikowych Expert Monitora (bez uwzględniania rabatów i autopromocji) w ub. r. "Wprost" (AWR "Wprost") zarobiło 98,7 mln zł. Dla porównania - "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska) - 123,2 mln zł i "Polityka" ("Polityka" Spółdzielnia Pracy) - 108,1 mln zł.

PMPG w swoim porfolio ma m.in. miesięcznik "Film" oraz miesięcznik "Machina". Bezskutecznie firma chciała kupić udziały m.in. w "Rzeczpospolitej" oraz TV Puls.

Komentarze

Powiązane

19.09.23, 23:00
| prasa » informacje
Bauer wydaje drugi numer magazynu Świat Wiedzy - Extra
20 września br. na rynku prasowym ukaże się drugi numer magazynu „Świat Wiedzy- Extra” (Wydawnictwo Bauer).
19.09.23, 15:00
| prasa » informacje | kultura » książki
Premiera książki PrzyPiSy, czyli krótka historia 8 długich lat Jerzego Baczyńskiego
20 września br. do sprzedaży trafi najnowsza książka Jerzego Baczyńskiego, redaktora naczelnego tygodnika „Polityka”, pt.: „PrzyPiSy, czyli krótka historia 8 długich lat”.
19.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 19 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 19 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
18.09.23, 13:17
| prasa » informacje
Sprzedaż magazynu Forbes Women rośnie
Według danych wydawcy, czerwcowe wydanie „Forbes Women” (3/2023, RASP Polska) odnotowało sprzedaż o 25 proc. wyższą w stosunku do wydania z poprzedniego roku. Tym samym osiągnęło najwyższy wynik sprzedażowy w tym roku.
18.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 18 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 18 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
17.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 17 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 17 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
16.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 16 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 16 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
15.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 15 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 15 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
14.09.23, 20:30
| prasa » ludzie
Katarzyna Gaweł z nową funkcją w RAS Polska
Od września br. Katarzyna Gaweł, pełniąca do tej pory rolę Head of Internal Communications, objęła nowo utworzone stanowisko Head of DEI w RAS Polska.
14.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 14 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 14 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Specjalista/specjalistka ds. marketingu

Muzeum Getta Warszawskiego | Warszawa

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacji

Muzeum Sztuki w Łodzi | Łódź

Przejdź do oferty

Animator Kultury w obszarze czytelnictwa

Biblioteka publiczna w Dzielnicy Bemowo m.st.Warszawy | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 20.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 14.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.