29.12.09, 20:28
PMPG SA zakupiła udziały w A.W.R. WPROST
Zarząd Platformy Mediowej Point Group SA podpisał umowę kupna z Qebonto Holdings Limited z siedzibą w Limassol na Cyprze, na mocy której nabyto 80 udziałów stanowiącej 80 proc. kapitału zakładowego i 80 proc. głosów na Zgromadzeniu Wspólników, w Spółce Agencja Wydawniczo - Reklamowa „WPROST" sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.
Zarząd Platformy Mediowej Point Group SA poinformował, że 28 grudnia 2009 r. podpisał umowę kupna z Qebonto Holdings Limited z siedzibą w Limassol na Cyprze, reprezentowaną przez Amadeusza Króla, na mocy której nabyto 80 udziałów o łącznej wartości nominalnej 40.000 PLN (czterdzieści tysięcy złotych), co stanowi 80 proc. kapitału zakładowego i 80 proc. głosów na Zgromadzeniu Wspólników, w Spółce Agencja Wydawniczo - Reklamowa „WPROST" sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.
Łączna cena zakupionych udziałów wynosi 8.072.500 PLN. Wartość ewidencyjna udziałów jest równa cenie nabycia. Objęte udziały stanowią inwestycję długoterminową. PMPG sfinansuje transakcję środkami własnymi.
Jak poinformowano w komunikacie prasowym, zakup udziałów w A.W.R. „WPROST" ma istotnie wpłynąć na pozycjonowanie PMPG na rynku mediowym, gdyż "stanowi uzupełnienie portfolio GK PMPG, właściciela rozpoznawalnych marek, silnie związanych z jasno określonym kręgiem odbiorców o brakujący tytuł opiniotwórczy, jakim jest ogólnopolski tygodnik społeczno-informacyjny "Wprost". Do AWR Wprost należy miesięcznik "Mój Pies" oraz serwisy internetowe (m.in. wprost24.pl, koty.pl, pitbul.pl, gover.pl, infotuba.pl, blogbox.com.pl).
Przynajmniej raz w miesiącu po tygodnik sięga ponad 2,6 miliona czytelników. Co czwarty czytelnik (24 proc.) to mieszkaniec dużego, ponad półmilionowego miasta; połowa z nich (49,7 proc.) ma wyższe wykształcenie; co piąty (21 proc.) to dyrektor lub właściciel prywatnej firmy. W rankingu za czerwiec 2009 Instytutu Monitorowania Mediów, tygodnik Wprost znalazł się wśród dziesięciu najczęściej cytowanych mediów oraz na drugim miejscu wśród tygodników opinii. Według danych cennikowych Expert Monitora (bez uwzględniania rabatów i autopromocji) w ub. r. "Wprost" (AWR "Wprost") zarobiło 98,7 mln zł. Dla porównania - "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska) - 123,2 mln zł i "Polityka" ("Polityka" Spółdzielnia Pracy) - 108,1 mln zł.
PMPG w swoim porfolio ma m.in. miesięcznik "Film" oraz miesięcznik "Machina". Bezskutecznie firma chciała kupić udziały m.in. w "Rzeczpospolitej" oraz TV Puls.
Animator Kultury w obszarze czytelnictwa
Biblioteka publiczna w Dzielnicy Bemowo m.st.Warszawy | Warszawa
Przejdź do ofertyZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
21-22.09. 2023 r., Rzeszów.
Komentarze