23.02.10, 21:41

Grażyna Gray: Inspirujemy widzów

Rozmowa z Grażyną Gray, Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu Travel Channel International Ltd.

Rozmowa z Grażyną Gray, Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu Travel Channel International Ltd.

Kuba Wajdzik: Jak ocenia Pani rynek kanałów podróżniczych w Polsce i jak on wygląda na tle innych krajów Europy?
Grażyna Gary:  Zarówno w Polsce, jak i w całej Europie jest tylko jeden kanał o profilu podróżniczym, w całości poświecony tej tematyce i jest to nasz kanał Travel Channel. Kanał Podróże TV rok temu zniknął zupełnie z platform kablowych i satelitarnych, a kanał Discovery Travel & Living po odświeżeniu swej marki wiosną ubiegłego roku ukierunkował swój profil na żeńską część widowni i tematykę związaną z ich zainteresowaniami, czyli programy dotyczące szeroko pojętego stylu życia, zdrowia, rodziny, kariery, pracy, związków, przyjaźni, mody, czy sposobów spędzania wolnego czasu.
Travel Channel jako jedyny kanał poświęcony w całości tematyce podróżniczej i turystycznej znajduje się na ósmym miejscu pod względem oglądalności w całej Europie i wśród wszystkich paneuropejskich płatnych kanałów,  zaś na piątym miejscu w Europie Wschodniej i Środowej (źródło: EMS and CEMS 2009 survey).

KW: Jak na tym rynku pozycjonuje się Travel Channel?
GG: Pozostajemy wierni naszemu profilowi i jak zawsze dostarczamy rozrywki, praktycznych informacji, poszerzamy horyzonty oraz staramy się inspirować.  Travel Channel przedstawia widzom wiele sposobów podróżowania. Od programów prezentujących praktyczne informacje, przydatne podczas planowania wakacji, po wnikliwe i wciągające materiały dokumentalne. Dzięki Travel Channel widzowie mają szansę przenieść się w niemal każdy zakątek świata, poznać różnorodne kultury, kuchnię i obyczaje panujące w krajach na całym świecie, doświadczyć trudów pieszych wędrówek oraz dobrodziejstw luksusowych wypraw. Profil kanału ukierunkowany jest na tworzenie programingu w taki sposób, aby edukował, dostarczał niezbędnych informacji oraz zaspakajał i szanował gusta swoich odbiorców.

KW: Czy wraz z otwarciem granic, rozwojem tanich linii lotniczych i coraz większymi zarobkami, co przekłada się na rozwój turystyczny, Polacy chętniej z roku na rok oglądają programy o tematyce podróżniczo-turystycznej?
GG: Możemy zauważyć znaczną tendencję wzrostową, która nie tylko związana jest  z podniesieniem statusu majątkowego czy też rozwojem tanich linii lotniczych. Inspirujemy, dostarczamy cennych informacji, zachęcamy do podróżowania -  to nasze główne zadanie. Oglądając piaszczyste plaże, piękne stoki górskie czy też zielone kaniony czyż nie chcemy tam być? Wystarczy jedynie mobilizacja i chęci.
Po 10 letniej obecności na Polskim rynku możemy powiedzieć, że nasze cele się realizują i jesteśmy z tego dumni. Wygląda to podobnie w całej Europie, a fakt, że nasz kanał jest ósmy pod względem oglądalności wśród wszystkich płatnych kanałów w całej Europie jest tego najlepszym dowodem.

KW: Kanał posiada również bogatą stronę internetową. Czy w najbliższym czasie można spodziewać się jej rozwoju oraz udostępniania części kontentu w sieci?
GG: Rozwijamy się dynamicznie, a nasze plany na przyszłość zawsze będą podążać za trendami na rynku. Utrzymujemy stałą pozycję w gronie pionierów jeżeli chodzi o nowe technologie i nowe rozwiązania dotyczące dostarczania kontentu do widza. Travel Channel posiada wszelkie niezbędne prawa do udostępniania bibliotek na żądanie, jednak priorytetem jest współpraca z naszymi obecnymi partnerami na rynku i popieranie ich innowacyjnych technologii poprzez dostarczanie im kontentu dla ich platform VOD lub do serwisu Catch Up. Badania wykazały, że z miesiąca na miesiąc wzrasta liczba osób odwiedzających stronę www.travelchanneltv.pl, a liczba uczestników biorących udział w konkursach stale rośnie.

KW: Travel Channel inwestuje również w polski kontent. Jakie ciekawe produkcje pojawią się na antenie w 2010 r.?
GG: W 2010 roku wraz z naszym producentem Michałem Borejko chcemy skupić się na miejscach związanych z Chopinem (2010 jest Rokiem Chopinowskim – przyp. red.), pokazać uroki Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego - czyli najlepszego produktu turystycznego 2009 roku, Biebrzańskiego Parku Narodowego, turystycznego Szlaku Chasydzkiego, czy też samego Krakowa. Tematy, które także pokażemy naszym widzom w 2010 roku, związane będą z zapomnianymi,  a jakże pięknymi zabytkami przemysłowymi znajdującymi się na Śląsku.

KW: Do ilu obecnie gospodarstw domowych dociera w Polsce kanał?
GG: Obecnie kanał dociera do 5,4 mln gospodarstw domowych. Włączenie nas w lipcu 2009 roku przez Cyfrę + pozwoliło nam na poszerzenie zasięgu technicznego o blisko 1,2 mln abonentów.

KW: Niedawno kanał dołączył do oferty Cyfry+. Czy należy spodziewać się, że pojawi się również w ofercie platformy n?
GG: Mamy nadzieję, że 2010 rok przyniesie kolejne sukcesy i jednym z nich będzie poszerzenie dystrybucji o platformę n.

KW: Jak oceniają Państwo swoją pozycję pod względem sprzedaży reklam?
GG: Analizując dane z ostatnich czterech lat zauważyliśmy tendencję wzrostową, której stabilny wzrost wiąże się zapewne ze wzrostem popularności i technicznego zasięgu kanału.  Skonsolidowane działa AT Media i Travel Channel w Polsce przyniosły zakładane efekty.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

13.06.24, 15:00
| telewizja / VOD » informacje
Jak nas widzą. Program Doroty Wysockiej-Schnepf w TVP Polonia
16 czerwca br. na antenie TVP Polonia zadebiutuje program „Jak nas widzą”, której autorką będzie Dorota Wysocka-Schnepf. Gośćmi formatu będą korespondenci zagranicznych mediów akredytowani w Polsce, eksperci spraw międzynarodowych oraz dziennikarze polonijni.
13.06.24, 13:34
| telewizja / VOD » informacje
Paulina Chylewska, Patryk Ganiek i Dariusz Szpakowski poprowadzą teleturniej piłkarski Mecz w TVP1
Telewizja Polska z okazji Mistrzostw Europy w piłce nożnej przygotowała show piłkarski „Mecz – teleturniej piłkarski”, którego gospodarzami będą Paulina Chylewska, Patryk Ganiek oraz Dariusz Szpakowski.
13.06.24, 10:46
| telewizja / VOD » informacje
Studio w kontakcie. Nowość w TVP Polonia
12 czerwca br. o godz. 22:15 w TVP Polonia zadebiutował program publicystyczny „Studio w kontakcie”, w którym każdy telewidz będzie mógł zabrać głos - niezależnie, czy mieszka w Polsce, czy poza granicami kraju.
13.06.24, 09:09
| telewizja / VOD » informacje
KRRiT przedłużyła w końcu koncesję kanału TVN Style
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przychyliła się do wniosku spółki TVN i przedłużyła o kolejny okres czasu koncesję dla kanału TVN Style.
13.06.24, 06:30
| telewizja / VOD » seriale
Asterix i Obelix w nowym serialu platformy Netflix. Serwis ujawnił kadr z animacji
W 2025 r. na platformie Netflix zadebiutuje pierwszy serial animowany poświęcony przygodom znanych na całym świecie Galów, czyli Astérixa i Obelixa.
12.06.24, 12:01
| telewizja / VOD » informacje
Mecze EURO 2024 w TVP1 i TVP2 z dźwiękiem w technologii Dolby AC-4 5.1
14 czerwca br. rozpoczynają się Mistrzostwa Europy w Niemczech. Telewizja Polska pokaże w TVP1 i TVP2 mecze w Naziemnej Telewizji Cyfrowej DVB-T2 z dźwiękiem w technologii Dolby AC-4 5.1 z możliwością personalizacji odbioru dźwięku przez telewidza z pilota telewizora.
11.06.24, 13:40
| telewizja / VOD » badania rynku
3,6 mln widzów meczu towarzyskiego z Turcją
W poniedziałek, 10 czerwca br. reprezentacja Polski wygrała mecz towarzyski z Turcją. Transmisję spotkania w TVP1 w momencie najwyższej oglądalności śledziło 4,2 mln widzów.
11.06.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje
Kanał TVC zyskał nową oprawę i odświeżone logo
10 czerwca br., Kanał TVC (MWE Networks) pojawił się w odświeżonej oprawie graficznej. To kolejny etap zmian w portfolio grupy MWE Networks, mający na celu zmianę identyfikacji wizualnej zbliżonej do estetyki TVC Super i Antena HD.
10.06.24, 10:42
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Anna Kalczyńska w ekipie Iberionu. Poprowadzi autorski format geopolityczny
Do Iberionu dołącza Anna Kalczyńska, która poprowadzi autorski format geopolityczny. Dziennikarka w ostatnich latach związana była ze stacją TVN.
07.06.24, 08:46
| telewizja / VOD » informacje
Polska Wybiera. Eurowybory 2024. Specjalne propozycje programowe kanałów Grupy Polsat
9 czerwca br. od 19:15 na antenach Polsat News, Wydarzeniach 24 i Polsat News Polityka pojawi się wieczór wyborczy „Polska Wybiera. Eurowybory 2024”, w którym pojawią się wyniki sondażowe głosowania do Parlamentu Europejskiego. Zaplanowano także specjalne wydanie „Wydarzeń 18:50”.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Specjalista/ka ds. promocji w Dziale Promocji i Komunikacji

Muzeum Azji i Pacyfiku im. Andrzeja Wawrzyniaka | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 13.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.