17.05.10, 21:33

Jean Hatzfeld laureatem Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego

Finałowa gala konkursu, organizowanego przez Miasto Stołeczne Warszawa i "Gazetę Wyborczą" odbyła się 16. maja br. w Sali Koncertowej Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. 

Pierwszą Nagrodę im. Ryszarda Kapuścińskiego za reportaż literacki – otrzymał ją Jean Hatzfeld za książkę "Strategia antylop" w tłumaczeniu Jacka Giszczaka. Jury pod przewodnictwem Małgorzaty Szejnert wybrało laureata spośród kilkudziesięciu zgłoszeń  z całego świata.

Finałowa gala konkursu, organizowanego przez Miasto Stołeczne Warszawa i "Gazetę Wyborczą" odbyła się 16. maja br. w Sali Koncertowej Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. 

Nagrodę im. Ryszarda Kapuścińskiego i czek na kwotę 50 tys. zł otrzymał Jean Hatzfeld za książkę "Strategia antylop" wydawnictwa Czarne. Nagrodę w wysokości 15 tys. zł odebrał również tłumacz zwycięskiej publikacji - Jacek Giszczak.

Pozostałe cztery wyróżnienia trafiły do: Klausa Brinkbäumera za książkę "Afrykańska odyseja" (z niemieckiego przełożyła Joanna Czudec, wyd. Czarne), Wojciecha Jagielskiego za "Nocnych wędrowców" (wyd. WAB), Włodzimierza Nowaka za "Serce narodu koło przystanku" (wyd. Czarne) oraz Riccardo Orizio za "Zaginione białe plemiona. Podróż w poszukiwaniu zapomnianych mniejszości" (z włoskiego przełożyli Joanna Ugniewska i Mateusz Salwa, wyd. Czarne).

W trakcie gali wręczono także nagrody i wyróżnienia w konkursie edukacyjnym "Moja wojna futbolowa", który towarzyszył Nagrodzie. Pierwsze miejsce zdobył teledysk "Moja wojna Futbolowa" w wykonaniu uczniów Christophera Grzybowskiego i Piotra Króla z XLIV L.O. im. Antoniego Dobiszewskiego w Warszawie. Druga nagroda trafiła do Aliny Tuchołki  z XCIX L.O. z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zbigniewa Herberta w Warszawie za pracę: "Moja wojna futbolowa".

Zwycięzcy otrzymali laptopy Firmy Asus, a szkoły, z których pochodzą zwycięskie projekty, dostaną do swoich bibliotek kolekcję książek Ryszarda Kapuścińskiego wydaną nakładem Agory.

Organizatorami Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego byli: Miasto st. Warszawa i "Gazeta Wyborcza". 

Honorowy patronat nad Nagrodą objęła Alicja Kapuścińska, żona zmarłego wybitnego reportera.

Patroni medialni: portal Warszawa.gazeta.pl, Radio TOK FM, AMS, "Przekrój". 

Nagroda była promowana w telewizji (TVP Warszawa, TVN Warszawa), radiu (Radio PiN, Radio Złote Przeboje, Radio Kampus, Radio Roxy FM), w "Gazecie Wyborczej" i jej dodatkach, na stronach internetowych Grupy Gazeta.pl, w wagonach metra na CityInfoTV, na ulotkach i plakatach dystrybuowanych na terenie Warszawy oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej w stolicy. 

Kreację kampanii przygotował dział promocji stołecznej redakcji "Gazety Wyborczej", projekt graficzny - Olin Gutowski. Media zaplanowała Grupa Radiowa Agory Radiowe Doradztwo Reklamowe i Starlink. 


 

Komentarze

Powiązane

27.08.24, 09:00
| radio » informacje | kultura » muzyka
ANAKLASIS na fali. Jesienne koncerty na antenie Radia Kraków
Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Radio Kraków i marka płytowa ANAKLASIS zorganizują jesienne koncerty, podczas których zabrzmi twórczość najwybitniejszych polskich kompozytorów we współczesnych reinterpretacjach znakomitych artystów sceny jazzowej i muzyki klasycznej.
26.08.24, 15:00
| telewizja / VOD » informacje | kultura » muzyka
Castingi do „Must Be the Music” zaplanowano na wrzesień
Castingi do nowej edycji programu „Must Be the Music” odbędą się we wrześniu tego roku w sześciu miastach w Polsce.
24.08.24, 19:06
| internet » informacje | reklama & PR » informacje | kultura » muzyka
Gazeta.pl wspiera Męskie Granie
Portal Gazeta.pl został oficjalnym patronem „Męskiego Grania”. Projekt świętuje w tym roku swoje 15-lecie.
23.08.24, 09:47
| telewizja / VOD » informacje | kultura » informacje
Nickelodeon świętuje 25-lecie SpongeBoba Kanciastoportego
W tym roku Nickelodeon obchodzi 25-lecie kreskówki „SpongeBob Kanciastoporty”. Stacja przygotuje wiele atrakcji z tej okazji podczas nadchodzących wydarzeń.
23.08.24, 07:45
| radio » informacje | internet » informacje | kultura » informacje
„Festiwal Po Drodze” będzie dostępny w formie audio w aplikacji Patronite
„Festiwal Po Drodze” to wydarzenie lokalne, które ma na celu promocję kultury Wielkopolski. Słuchacze, za pośrednictwem aplikacji Patronite Audio, będą mieli dostęp do transmisji audio na żywo.
22.08.24, 13:42
| kultura » muzyka
Jubileuszowy finał Męskiego Grania odbędzie się w Warszawie
Jubileuszowy finał Męskiego Grania odbędzie się 23 i 24 sierpnia br. na Lotnisku Bemowo w Warszawie. Sponsorem trasy jest marka Żywiec. 
16.08.24, 11:00
| telewizja / VOD » informacje | kultura » film
Znamy datę premieru filmu Bokser. Produkcja pojawi sie na platformie Netflix już 11 września
Netflix zaprezentował zwiastun filmu „Bokser” w reżyserii Mitji Okorna. Premiere produkcji zaplanowano na 11 września br. W głównej roli wystąpił Eryk Kulm. 
15.08.24, 12:05
| radio » informacje | kultura » muzyka
Pożegnalny koncert zespołu Kamp! na antenie Programu 3 Polskiego Radia
Pożegnalny koncert zespołu Kamp! odbędzie się w najbliższą niedzielę, 18 sierpnia br. Transmisja na antenie Programu 3 Polskiego Radia. 
13.08.24, 12:22
| reklama & PR » informacje | kultura » muzyka
Orbit Refreshers partnerem nowej piosenki Young Leosi
Young Leosia została twarzą marki Orbit Refreshers.  W wyniku tej współpracy powstała nowa piosenka artystki, która została przygotowana wraz z teledyskiem. 
10.08.24, 21:31
| kultura » muzyka
Olsztyn Green Festival z pełnym programem wydarzenia
Olsztyn Green Festival ujawnia pełny line-up godzinowy i prezentuje program strefy Eko-Aktywności. Na wydarzeniu wystąpi wielu polskich artystów. 
Subskrybuj RSS działu kultura: rss
Oferty pracy

Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja

Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice

Przejdź do oferty

Stanowisko ds. promocji i komunikacji

Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków

Przejdź do oferty

Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni

Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 18.10.24

Rozwiązanie konkursu.

do 18.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.10.24

Do zdobycia jeden album.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.