21.07.10, 20:54
Raport: Młodzież coraz częsciej wybiera kanały informacyjne niż młodzieżowe
Młodzież (16-24 lata) odchodzi od kanałów ogólnopolskich na rzecz m.in. informacyjnych stacji - wynika z raportu TNS OBOP przygotowanego przez TNS OBOP dla Portalu Medialnego MediaFM.net. Co ciekawe, coraz mniejszą popularnością cieszą się kanały młodzieżowe.
Młodzież (16-24 lata) odchodzi od kanałów ogólnopolskich na rzecz m.in. informacyjnych stacji - wynika z raportu TNS OBOP przygotowanego przez TNS OBOP dla Portalu Medialnego MediaFM.net (badany okres: od 1 marca do 30 czerwca br.). W porównaniu z II kwartałem w 2009 r. Najwięcej straciły kanały ogólnopolskie. Polsat zachował pozycję lidera, ale stracił 1,48 pkt proc. Kolejne stacje traciły nieco mniej: TVN - 0,4 pkt proc., TVP 1 - 1,38 pkt proc. i TVP 2 - 0,61 pkt proc.
Stacje informacyjne były chętnie oglądane przez młode osoby. TVP INFO awansowało na ósme miejsce (wzrost o 0,69 pkt proc.), a na dziewiąte TVN 24 (wzrost o 1,31 pkt proc.). Także coraz chętniej młode osoby oglądają: Comedy Central (10. miejsce; wzrost o 0,5 pkt proc.), TV Puls (11. miejsce, wzrost o 0,39 pkt proc.), Polsat2 International (16. miejsce; wzrost o 0,21 pkt proc.), BBC CBeebies (18. miejsce, wzrost o 0,45 pkt proc.), AXN (20. miejsce; wzrost o 0,24 pkt proc.), TVN Style (21. miejsce; wzrost o 0,14 pkt proc.), Mini Mini (23. miejsce, wzrost o 0,02 pkt proc.), Tele5 (24. miejsce; wzrost o 0,25 pkt proc.), Discovery Travel&Living (27. miejsce; wzrost o 0,12 pkt proc.), TVP Polonia (29. miejsce; wzrost o 0,02 pkt proc.).Trzy stacje pojawiły sie w TOP 30: FoxLife (25. miejsce), Polsat Cafe (26. miejsce)< Polsat News (30. miejsce).
Co ciekawe, tracą na popularności typowe kanały młodzieżowe: VIVA Polska (spadek udziałów o 0,63 pkt proc.), MTV Polska (spadek o 0,21 pkt proc.), 4fun.tv (spadek o 0,1 pkt proc.).
TOP30 stacji wg udziałów w II kw. 2010 r.
Lp. | II kw. 2010 | |
1 | Polsat | 19,28 |
2 | TVN | 15,35 |
3 | TVP1 | 13,19 |
4 | TVP2 | 12,57 |
5 | TV4 | 2,52 |
6 | VIVA Polska | 2,45 |
7 | TVP INFO | 2,29 |
8 | TVN 24 | 2,02 |
9 | TVN Siedem | 1,77 |
10 | Comedy Central | 1,35 |
11 | TV Puls | 1,32 |
12 | MTV Polska | 1,29 |
13 | 4fun TV | 1,21 |
14 | Disney Channel | 1,11 |
15 | Discovery | 0,99 |
16 | Polsat 2 International | 0,98 |
17 | Cartoon Network | 0,85 |
18 | BBC CBeebies | 0,82 |
19 | Disney XD | 0,80 |
20 | AXN | 0,75 |
21 | TVN Style | 0,69 |
22 | TVN Turbo | 0,67 |
23 | Mini Mini | 0,59 |
24 | Tele 5 | 0,56 |
25 | FoxLife | 0,52 |
26 | Polsat Cafe | 0,48 |
27 | Discovery Travel & Living | 0,44 |
28 | Discovery Science | 0,42 |
29 | TVP Polonia | 0,38 |
30 | Polsat News | 0,38 |
TOP30 stacji wg udziałów w II kw. 2009 r.
Lp. | II kw. 2009 | |
1 | Polsat | 20,76 |
2 | TVN | 15,75 |
3 | TVP1 | 14,57 |
4 | TVP2 | 13,18 |
5 | VIVA Polska | 3,08 |
6 | TV4 | 2,81 |
7 | TVN Siedem | 1,75 |
8 | TVP INFO | 1,60 |
9 | MTV Polska | 1,50 |
10 | Disney Channel | 1,45 |
11 | Discovery | 1,38 |
12 | Disney XD | 1,37 |
13 | 4fun TV | 1,31 |
14 | Cartoon Network | 1,06 |
15 | TV Puls | 0,93 |
16 | TVN Turbo | 0,89 |
17 | Comedy Central | 0,85 |
18 | Polsat 2 International | 0,77 |
19 | TVN 24 | 0,71 |
20 | Discovery Science | 0,60 |
21 | Mini Mini | 0,57 |
22 | TVN Style | 0,55 |
23 | AXN | 0,51 |
24 | VH1 Polska | 0,45 |
25 | BBC CBeebies | 0,37 |
26 | TVP Polonia | 0,36 |
27 | Discovery World | 0,36 |
28 | Discovery Travel & Living | 0,32 |
29 | Tele 5 | 0,31 |
30 | HBO | 0,29 |
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze