17.10.10, 13:34

Polacy chętnie zawierają znajomości w internecie

Blisko 1/3 polskich Internautów chętnie zawiera znajomości w sieci. Łatwiej im też otworzyć się przed osobami poznanymi w świecie wirtualnym, niż rzeczywistym. 

Blisko 1/3 polskich Internautów chętnie zawiera znajomości w sieci. Łatwiej im też otworzyć się przed osobami poznanymi w świecie wirtualnym, niż rzeczywistym. Co więcej, prawie 30% z nich nawiązało przyjaźń z osobami napotkanymi w Internecie - wynika z najnowszego badania instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego na Epanel.pl. 

Internet staje się coraz bardziej popularnym medium w naszym kraju. Coraz więcej osób ma też do niego dostęp. Szacuje się, że ponad połowa Polaków aktywnie korzysta z Internetu. Co więcej, procent ten cały czas rośnie. 

Przybywa też wielbicieli portali społecznościowych. Okazuje się, że wciąż największą popularnością wśród polskich Internautów cieszy się rodzima nk.pl. Na drugim miejscu znalazł się globalny Facebook, a na trzecim Grono.net. Polacy mają nadal sceptyczny stosunek do blogowania. 

Do posiadania bloga przyznało się jedynie 16% badanych. "Moda na blogowanie zdaje się nieco przemijać wraz z rozwojem Web 2.0. Łatwiej umieścić zdjęcie jakiegoś wydarzenia na portalu społecznościowym niż opisywać je w internetowym dzienniku" - mówi Krzysztof Szczerbacz, Manager badań online z ARC Rynek i Opinia. 

Największą grupę osób korzystających z portali społecznościowych stanowią osoby spędzające na nich nie dłużej niż godzinę w tygodniu. Nie brakuje jednak osób, które poświęcają na aktywności na społecznościówkach znacznie więcej czasu. Co czwarty ankietowany spędza na nich od 2 do 5 godzin. Natomiast co dwudziesty - ponad aż 15 godzin tygodniowo. 

Blisko 1/3 respondentów chętnie zawiera znajomości przez Internet. Okazuje się, 28% badanych zawiązało przyjaźń z osobą napotkaną w sieci. 

Natomiast aż ponad 31% deklaruje, że łatwiej im się otworzyć przed osobami poznanymi w świecie wirtualnym, niż rzeczywistym. Z badania ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego na Epanel.pl wynika, że najbardziej otwarte na nawiązywanie zażyłych relacji w Internecie z innymi ludźmi o podobnych zainteresowaniach są osoby w wieku 35-44 lat. 

Komentarze

Powiązane

02.09.24, 10:02
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Interia przedstawiła jesienną ofertę podcastów i programów video
Dziennikarze Polsatu i Interii (m.in. Piotr Witwicki, Alicja Resich, Katarzyna Zdanowicz i Przemysław Białkowski) pojawią się w ofercie portalu z podcastami video. Interia będzie kontynuowała piłkarski format video „Gramy dalej”, weekendowy magazyn Tygodnik Interii oraz cykl „Interia Bliżej Świata. Przegląd mediów zagranicznych”.
02.09.24, 09:00
| internet » informacje
Grupa PMPG Polskie Media startuje z serwisem NewsMed.pl
PMPG Polskie Media uruchamia nowy projekt wydawniczy o profilu medycznym. Serwisem eksperckim NewsMed.pl pokieruje Katarzyna Pinkosz.
01.09.24, 11:59
| radio » informacje | internet » informacje
wojna1939.pl – najnowsza superprodukcja Audioteki z podróżą w czasie
1 września br., w dniu 85. rocznicy wybuchu II wojny światowej, zadebiutowała superprodukcja Audioteki – „wojna1939.pl”. Audioserial ma przenieść słuchaczy do czasów II wojny światowej, w których współczesne wojska stawią czoła przeciwnikowi. Produkcja powstała na podstawie scenariusza Marcina Ciszewskiego.
29.08.24, 15:20
| internet » informacje
Grupa WP w I półroczu 2024 r.: blisko 719 mln zł przychodów gotówkowych
Przychody gotówkowe ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A. w I półroczu 2024 roku wyniosły prawie 719 mln zł. To oznacza wzrost o ponad 9 proc. w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Skorygowany zysk EBITDA wyniósł prawie 183 mln zł, po wzroście o 3,7 proc.
24.08.24, 19:06
| internet » informacje | reklama & PR » informacje | kultura » muzyka
Gazeta.pl wspiera Męskie Granie
Portal Gazeta.pl został oficjalnym patronem „Męskiego Grania”. Projekt świętuje w tym roku swoje 15-lecie.
24.08.24, 16:00
| radio » informacje | internet » informacje
Nieświęta Trójca. Nowa superprodukcja o nietypowych dylematach wyjątkowych zakonnic w Audiotece
„Nieświęta Trójca” to najnowsza produkcja oryginalna Audioteki realizowana w gwiazdorskiej obsadzie. W rolach głównych można usłyszeć, m.in. Katarzynę Herman, Katarzynę Dąbrowską i Janusza Chabiora.
23.08.24, 07:45
| radio » informacje | internet » informacje | kultura » informacje
„Festiwal Po Drodze” będzie dostępny w formie audio w aplikacji Patronite
„Festiwal Po Drodze” to wydarzenie lokalne, które ma na celu promocję kultury Wielkopolski. Słuchacze, za pośrednictwem aplikacji Patronite Audio, będą mieli dostęp do transmisji audio na żywo.
20.08.24, 18:09
| internet » informacje
Gazeta.pl i Wyborcza.pl ponownie współpracują przy promocji tekstów
Redakcje należące do Grupy Agora po raz kolejny nawiązały współpracę w obszarze promocji treści. Od 14 sierpnia br. artykuły z Wyborcza.pl, serwisu “Gazety Wyborczej”, są prezentowane na stronie głównej portalu Gazeta.pl.
20.08.24, 12:44
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
OLX Praca oddaje głos Generacji Zet w swojej najnowszej kampanii
OLX Praca oddaje głos Generacji Zet i w nowej kampanii chce obalić stereotypy o tym pokoleniu, równocześnie pokazując rolę, którą odgrywa ono na współczesnym rynku pracy. To kolejna odsłona wieloetapowego projektu, realizowanego przez markę pod wspólnym hasłem "Praca z korzyścią dla wszystkich".
19.08.24, 19:30
| internet » informacje
„Festiwal Optymizmu” w serwisie NaszeMiasto.pl
16 sierpnia br. w serwisie NaszeMiasto.pl została uruchomiona specjalna sekcja tematyczna z okazji Światowego Dnia Optymisty.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Polecamy
Konferencje

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.