30.01.11, 18:40
Wybory mogą obyć się bez płatnych ogłoszeń wyborczych
Platforma Obywatelska chce, aby Sejm w ekspresowym tempie przegłosował projekt PJN zakazujący emisji płatnych reklam komitetów wyborczych.
Platforma Obywatelska chce, aby Sejm w ekspresowym tempie uchwalił projekt PJN zakazujący płatnych reklam wyborczych. Już wcześniej posłowie zdecydowali, że podczas tej kampanii nie pojawią się bilbordy, bo nowy kodeks wyborczy zabrania zamieszczania płatnych ogłoszeń większych niż 2 metry kwadratowe. Zakaz płatnych reklam w mediach zawiera projekt Klubu Polska Jest Najważniejsza skierowany w środę do Sejmu. Jak dowiedziała się Rzeczpospolita, Platforma chce go w ekspresowym tempie uchwalić. PO już raz chciała zakazać partiom emisji płatnych spotów, ale projekt zakładający taki zapis utknął w Sejmie, bo wiele jego zapisów nie podobało się PSL i opozycji.
Marszałek Grzegorz Schetyna zamierza wprowadzić projekt pod najbliższe obrady Sejmu w najbliższym tygodniu. Ale czasu na uchwalenie przepisu jest niewiele. Aby obowiązywał już podczas jesiennych wyborów, ustawa musi zostać przegłosowana do 7 lutego. Orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego mówi bowiem, że przepisy wyborcze można zmieniać nie później niż pół roku przed dniem ogłoszenia wyborów. Prezydent ma ogłosić je najpóźniej w sierpniu.
Projekt krytykują PiS, SLD i PSL. Jednak z arytmetyki wynika, że PO razem z PJN i posłami niezrzeszonymi jest w stanie uchwalić zakaz. W podobny sposób w Sejmie uchwalono już w ubiegłym roku obcięcie subwencji dla partii. Jeśli zakaz wejdzie w życie, partie będą zamieszczać spoty wyborcze tylko w bezpłatnym pasmie reklamowym w mediach publicznych.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęKonferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze