30.01.11, 18:40

Wybory mogą obyć się bez płatnych ogłoszeń wyborczych

Platforma Obywatelska chce, aby Sejm w ekspresowym tempie przegłosował projekt PJN zakazujący emisji płatnych reklam komitetów wyborczych.

Platforma Obywatelska chce, aby Sejm w ekspresowym tempie uchwalił projekt PJN zakazujący płatnych reklam wyborczych. Już wcześniej posłowie zdecydowali, że podczas tej kampanii nie pojawią się bilbordy, bo nowy kodeks wyborczy zabrania zamieszczania płatnych ogłoszeń większych niż 2 metry kwadratowe. Zakaz płatnych reklam w mediach zawiera projekt Klubu Polska Jest Najważniejsza skierowany w środę do Sejmu. Jak dowiedziała się Rzeczpospolita, Platforma chce go w ekspresowym tempie uchwalić. PO już raz chciała zakazać partiom emisji płatnych spotów, ale projekt zakładający taki zapis utknął w Sejmie, bo wiele jego zapisów nie podobało się PSL i opozycji.

Marszałek Grzegorz Schetyna zamierza wprowadzić projekt pod najbliższe obrady Sejmu w najbliższym tygodniu. Ale czasu na uchwalenie przepisu jest niewiele. Aby obowiązywał już podczas jesiennych wyborów, ustawa musi zostać przegłosowana do 7 lutego. Orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego mówi bowiem, że przepisy wyborcze można zmieniać nie później niż pół roku przed dniem ogłoszenia wyborów. Prezydent ma ogłosić je najpóźniej w sierpniu.

Projekt krytykują PiS, SLD i PSL. Jednak z arytmetyki wynika, że PO razem z PJN i posłami niezrzeszonymi jest w stanie uchwalić zakaz. W podobny sposób w Sejmie uchwalono już w ubiegłym roku obcięcie subwencji dla partii. Jeśli zakaz wejdzie w życie, partie będą zamieszczać spoty wyborcze tylko w bezpłatnym pasmie reklamowym w mediach publicznych.

Komentarze

Powiązane

09.09.24, 12:00
| reklama & PR » ludzie
Zmiany w dziale kreacji 180heartbeats + Jung von Matt. Awanse i dwa nowe teamy kreatywne
Zespół, którym od sierpnia 2023 r. kieruje Adam Smereczyński, wzbogacił się o nowych członków. Do agencji dołączyły dwa nowe teamy kreatywne, a dwie osoby awansowały.
08.09.24, 12:13
| reklama & PR » informacje
Work-Sport Balance. Decathlon startuje z niestandardową kampanią. Zaplanowano działania w Dzień Dobry TVN i Radiu Eska
Marka Decathlon wystartowała z ogólnopolską kampanią „Work-Sport Balance”, w ramach której wprowadza nowy benefit pracowniczy o tej samej nazwie. Jest to reakcja firmy na najnowsze badania Eurostatu, z których wynika, że Polki i Polacy należą do najbardziej zapracowanych narodów w Europie.
08.09.24, 08:00
| reklama & PR » informacje
Wielka Stopa w kampanii deserów w pouchu od marki Łowicz
Marka Łowicz wystartowała z nową odsłoną kampanii reklamowej Ciacha w pouchu, która towarzyszy wprowadzeniu na rynek dwóch nowych smaków deserów.
07.09.24, 16:44
| reklama & PR » informacje
Centrum Designu Domoteka współpracuje z agencją Valkea
Centrum Designu Domoteka warszawskie centrum posiadające w swojej ofercie produkty wyposażenia wnętrz, rozpoczęło współpracę z agencją Valkea. Partnerstwo ma na celu stworzenie nowej, innowacyjnej strategii oraz linii kreatywnej, które mają podkreślać charakter i ofertę Domoteki.
07.09.24, 14:11
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Katarzyna Kwiatkowska w kolejnej kampanii Marki Netia
Netia w nowej odsłonie „olimpijskiej” kampanii ATL (m.in. TV, OOH, internet) wspiera sprzedaż oferty dostępu do Internetu do 300 Mb/s za 25 zł miesięcznie przy zakupie pakietu: światłowód, TV S 4K, dostęp do serwisu Max.
07.09.24, 08:00
| reklama & PR » informacje
Oswoić prądożerców. Nietypowa kampania E.ON Polska
Ruszyła kampania edukacyjna E.ON Polska poświęcona efektywnemu i świadomemu wykorzystywaniu energii elektrycznej w domu. Głównymi bohaterami są prądożercy – urządzenia codziennego użytku o dużym zapotrzebowaniu na prąd.
06.09.24, 20:00
| reklama & PR » informacje
Dawtona prowadzi działania wizerunkowe w programie MasterChef
Marka Dawtona powraca z działaniami wizerunkowymi w telewizji w najnowszej 13. edycji programu “MasterChef” (TVN). Produkty marki będą lokowane w pięciu odcinkach talent-show, którego emisja rozpoczęła się 1 września br.
06.09.24, 18:30
| reklama & PR » informacje
Nikt nie powinien być w zawieszeniu. Kampania Pracuj.pl
Pod hasłem „Nikt nie powinien być w zawieszeniu”, ruszyła kampania Pracuj.pl, która realizowana jest w oparciu o zróżnicowany media mix, obejmujący, m.in. telewizję, digital, kina, serwisy VOD i kanały social media.
06.09.24, 17:00
| reklama & PR » informacje
Loteria marki M&M’s. Do wygrania wyjazdy do Disneylandu w Paryżu
Do 29 września br. potrwa loteria marki M&M’s w której jej uczestnicy mogą wygrać wyjazdy do Disneylandu w Paryżu.
06.09.24, 12:10
| reklama & PR » informacje
Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu sponsorem Wielkiej Trasy Śniadaniowej Radia ZET
OSM Łowicz – polska spółdzielnia mleczarska, jest jednym z głównych sponsorów „Wielkiej Trasy Śniadaniowej Radia ZET”. W ramach akcji przewidziane są różne aktywności. Za koncept działań dla marki odpowiada agencja digitalowo-contentowa LiquidThread (Publicis Groupe).
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.