03.02.11, 21:57

Styczeń w reklamie telewizyjnej: Rekordowy popyt i spadki cen w największych stacjach

At Media podsumowało styczeń 201 r. na rynku reklamy telewizyjnej. Zdaniem Domu Sprzedaży, styczeń charakteryzował się rekordowym popytem, wzrostem sprzedaży w stacjach tematycznych oraz w TVP1 i TVP2, spadkiem w TVN oraz spadkiem cen w TVP1, TVP2 i TVN.

At Media podsumowało styczeń 201 r. na rynku reklamy telewizyjnej. Zdaniem Domu Sprzedaży, styczeń charakteryzował się rekordowym popytem, wzrostem sprzedaży w stacjach tematycznych oraz w TVP1 i TVP2, spadkiem w TVN oraz spadkiem cen w TVP1, TVP2 i TVN.

Rekordowy popyt w styczniu
W styczniu 2011 r. popyt na reklamę telewizyjną wzrósł o 9,3%. O tyle wzrosła w telewizji w porównaniu ze styczniem 2010 r. liczba sprzedanych kontaktów z reklamami. Wzrost świadczy między innymi o rosnącej wśród reklamodawców atrakcyjności miesięcy do tej pory mniej popularnych. Wysoki wzrost może być dobrym prognostykiem dla kolejnych miesięcy roku, jednak trzeba pamiętać, że na rynek wpływ mają też faktycznie realizowane ceny sprzedaży widowni przez stacje.

Wzrost sprzedaży TVP i stacji tematycznych, spadek w TVN
Liderem wzrostu tradycyjnie były stacje tematyczne, których udział w rynku reklamy wzrósł o 2,6 punktu procentowego. Stanowiły one 22,7% rynku reklamy telewizyjnej. Jest to udział wyższy niż w każdej ze stacji ogólnopolskich. Wzrost zanotowały też stacje TVP mimo spadku oglądalności. Publiczna Dwójka oraz Jedynka, dzięki wyższej sprzedaży, zwiększyły o 1,1 punktu procentowego udział w rynku reklamy telewizyjnej. Popyt na reklamę w stacjach tematycznych reprezentowanych przez At Media wzrósł o 7,5%, czyli nieznacznie wolniej od wzrostu całego rynku. At Media utrzymało pozycję na rynku reklamy telewizyjnej mimo braku w portfolio TV Puls i 4fun.tv. TVN zanotował spadek popytu. Liczba sprzedanych kontaktów z widownią spadła o 1,0%. Oznacza to, że udział TVN w rynku reklamy spadł o 2,1 punktu procentowego.

Znaczące spadki w TV Puls i 4fun.tv, wśród stacji tematycznych liderami wzrostu TLC, VIVA Polska, Polsat Film i Comedy Central Polska
Znaczący spadek popytu odnotowały stacje TV Puls oraz 4fun.tv. Mimo znaczącego wzrostu oglądalności (ich udział w czasie oglądania telewizji wzrósł o 48%) liczba sprzedanych kontaktów z widownią spadła o 18,0%. Znaczący spadek zanotował 4fun.tv, którego sprzedaż spadła o 53%. Wśród stacji tematycznych liderami wzrostu pod względem liczby sprzedanych kontaktów z widownią były TLC, VIVA Polska, Polsat Film i Comedy Central Polska. Łącznie te cztery stacje zwiększyły swój udział w rynku reklamy telewizyjnej z 2,3 do 3,8%.

Wzrost cen w Polsacie, spadki w TVP i TVN
Reklamodawcy kupujący reklamy cennikowo (przez wybór konkretnej emisji) odczuli spadek cen w TVP i TVN. W TVP1 koszt zakupu reklamy spadł o 6%, a w TVP2 – o 9%. Względnie stałe ceny utrzymał TVN (-2%). Ceny podniósł Polsat – koszt reklamy w Polsacie wzrósł o 14%.


Tabela 1. Udział wybranych stacji i grup stacji w rynku reklamy TV (udział w sprzedanych kontaktach z widownią komercyjną)

Marek Czyż

Tabela 2. Średni koszt reklamy w wybranych stacjach przy zakupie cennikowym (porównanie kosztu zakupu 1 GRP, spot 30 sekund)

Marek Czyż

Źródło danych: Nielsen Audience Measurement, wszyscy w wieku 16-49, tylko spoty reklamowe (bez sponsoringu i reklamy zagranicznej), wskaźniki: eq 30” GRP, 30” CPP, porównanie do stycznia 2010 r.

Komentarze

Powiązane

26.03.25, 07:00
| TV / VOD » informacje
Polsat i Czwórka w ofercie serwisu Player
Player, lokalny serwis streamingowy, wzbogaca swoją ofertę o kolejne kanały liniowe. Od 24 marca br. wszyscy użytkownicy platformy zyskali dostęp do stacji Polsat i Czwórka (TV4).
26.03.25, 06:00
| TV / VOD » badania rynku
4,2 mln osób oglądało mecz Polska – Malta
Transmisję meczu Polska – Malta łącznie na antenach TVP, poza domem i w Internecie obejrzało prawie 4,2 mln widzów. Była to kolejna - po piątkowym meczu z Litwą - najliczniej oglądana propozycja telewizyjna tego roku.
25.03.25, 23:14
| TV / VOD » badania rynku
Niezwykłe Stany Prokopa liderem w grupie komercyjnej
Nowe odcinki "Niezwykłych Stanów Prokopa" emitowane są w każdą niedzielę o godz. 11:20 na antenie TVN. Po emisji trzeciego odcinka program pozostaje liderem pasma w grupie komercyjnej i drugą najchętniej wybieraną pozycją wśród wszystkich widzów.
25.03.25, 10:55
| TV / VOD » informacje
TVN trafił do oferty Polsat Box Go
Polsat Box Go oraz telewizja internetowa z dekoderem Polsat Box zostały wzbogacone o kanał TVN w jakości HD.
24.03.25, 21:57
| TV / VOD » badania rynku
Rośnie widownia części formatów TTV w wiosennej ramówce
Wzrosło zainteresowanie częścią formatów TTV w wiosennej ramówce stacji. Rekordową widownię zanotował program „Życie na Kredycie”.
24.03.25, 20:41
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Gadaj Zdrów i Królowe Matki. Grupa ZPR odświeżyła dwa formaty wideo
Dwa formaty wideo realizowane przez Grupę ZPR Media – „Gadaj Zdrów” serwisu Poradnikzdrowie.pl i „Królowe Matki” portalu MjakMama.pl ruszyły w nowych odsłonach.
24.03.25, 14:17
| radio / audio » informacje | TV / VOD » informacje
Federalnie rzecz biorąc. Tomasz Lejman i Adam Górczewski z podcastem video w Interii
Interia uruchomiła podcast video „Federalnie rzecz biorąc”, w którym dwaj korespondenci Tomasz Lejman (Polsat News i Interia) i Adam Górczewski (Polskie Radio) będą komentować prosto znad berlińskiej Sprewy niemiecką rzeczywistość oraz jej wpływ na sytuację w Polsce oraz Europie.
24.03.25, 13:40
| TV / VOD » seriale
Glina. Ruszyły zdjęcie do kontynuacji serialu
Ruszyły zdjęcia do kontynuacji polskiego serialu „Glina”. SkyShowtime, Telewizja Polska i Apple Film pracują wspólnie nad nowym projektem. Serial wyreżyserują Władysław Pasikowski oraz Dariusz Jabłoński, za scenariusz odpowiada Maciej Maciejewski.
23.03.25, 19:07
| TV / VOD » informacje
TVP3 Poznań przywozi dzieci z na spektakle teatralne do swojego studia
TVP3 Poznań realizuje projekt „Scena Telewizji” w ramach którego nadawane są na żywo premiery spektakli teatralnych dla dzieci. Celem inicjatywy jest także zapewnienie dzieciom z różnych obszarów Wielkopolski obejrzenie spektaklu w studiu TV.
20.03.25, 18:22
| TV / VOD » seriale
Piekło kobiet. Nowy serial Ewy Puszczyńskiej dla platformy Max
Rozpoczęły się zdjęcia do serialu „Piekło kobiet”, który powstaje dla platformy Max. Produkcją zajmuje się Ewa Puszczyńska, producentka, mająca w dorobku oscarowe filmy „Ida” i „Strefa interesów”. Reżyserię powierzono Annie Maliszewskiej, znanej z produkcji „Tata” i „Infamia”.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.