06.03.11, 11:54
Rekordowy poziom agresji PiS'u
Prawo i Sprawiedliwość ostro atakuje, natomiast politycy Platformy Obywatelskiej powstrzymują się od agresywnych wypowiedzi w mediach. Taki wniosek można wyciągnąć z badania PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, który wydał kolejną część comiesięcznego raportu "Cztery Stacje".
Prawo i Sprawiedliwość ostro atakuje, natomiast politycy Platformy Obywatelskiej powstrzymują się od agresywnych wypowiedzi w mediach. Taki wniosek można wyciągnąć z badania PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, który wydał kolejną część comiesięcznego raportu "Cztery Stacje".
Z analizy przekazu czterech największych telewizyjnych serwisów informacyjnych wynika, że odsetek agresywnych wypowiedzi przedstawicieli PiS'u jest najwyższy od momentu rozpoczęcia monitoringu tego zagadnienia w październiku 2010 roku. 44% ich wystąpień to wypowiedzi, które przez analityków zostały zaklasyfikowane jako agresywne.
Jednocześnie Platforma Obywatelska od października, co miesiąc odnotowuje coraz niższy odsetek tego typu wypowiedzi. W styczniu było ich 6%, natomiast jeszcze w październiku 15%. Politycy PiS’u 254 razy pojawili się w poddanych analizie serwisach, a 112 z ich wystąpień miało znamiona agresji. Najwięcej z nich wyemitowano w "Faktach", a najmniej w "Wiadomościach". Agresywne wypowiedzi członków PO również najczęściej mogliśmy zobaczyć w „Faktach”. W styczniu Platforma zanotowała ich mniej (11) niż SLD (19).
Agresywne wypowiedzi polityków PiS nie dotyczyły jedynie spraw politycznych. Można było je usłyszeć także w kwestiach dotyczących przestępstw, tragedii i katastrof, gospodarki, transportu, prawa, a nawet kultury i rozrywki oraz służb mundurowych.
W styczniu topowym tematem była katastrofa smoleńska, o której traktowało aż 105 materiałów. Na drugim miejscu znalazły się zamieszki w Egipcie (49), a na trzecim kwestia beatyfikacji Jana Pawła II (40). 30 razy w serwisach pojawiły się doniesienia o Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy – 18 wyemitowano w "Panoramie", a w "Wydarzeniach" – tylko jeden. Dwadzieścia jeden materiałów dotyczyło zamachu terrorystycznego na moskiewskim lotnisku Domodiedowo.
Najwięcej wpadek zdarzyło się po raz kolejny redakcji "Wydarzeń", która zanotowała osiem uchybień, w tym dwa językowe i sześć technicznych. Po pięć miały "Fakty" oraz "Wiadomości". Najmniej razy mylili się redaktorzy "Panoramy" (3).
Stanowisko ds. promocji i komunikacji
Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków
Przejdź do ofertySpecjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa
Przejdź do ofertyKierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja
Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice
Przejdź do ofertyOd wirtualnej rozrywki i (nie)etycznych zagrywek w marketingu po historie opowiedziane za pomocą liczb. Ruszyły zapisy na pierwszy tej jesieni webinar w ramach cyklu DIMAQ Voice.
Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze