06.03.11, 12:28

TCM już na drugim miejscu - ranking kanałów filmowych w lutym 2011 r.

Niezmiennym liderem kanałów filmowych pozostaje AX. Na drugie miejsce awansował TCM.

Niezmiennym liderem kanałów filmowych pozostaje AXN -  wynika z danych  wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych przed Dom Sprzedaży At Media dla portalu medialnego mediafm.net za okres od 1 do 28 lutego 2011 r.

AXN w gruppie ogólnej osiągnął 0,71 proc. (wzrost o 2 proc.). Na drugie awansował TCM (ze wzrostem o 47 proc.), a trzecie do 13th Street Universal (wzrost o 12 proc.), Z podium spadł Comedy Central (spadek o 5 proc.) oraz Kino Polska (spadek o 45 proc.). Na niewiele się zdały dwie głośne premiery oraz duża kampania reklamowa Universal, kanał umocnił swoją pozycję zaledwie o 7 proc. Duży wzrost zanotował AXN Crime (aż o 96 proc. do poziomu 0,15 proc.) oraz Zone Romantica (o 69 proc.) i FilmBox (o 58 proc.).

W grupe 16-49 lat, liderem jest także AXN (wzrost o 1 proc.), ale już na drugim jest Comedy Central (spadek o 5 proc.), a na trzecim HBO (spadek o 2 proc.). W tej grupie coraz większą popularnością cieszy się AXN Crime (wzrost o 81 proc.), FilmBox (o 83 proc.) i Zone Romantica (o 80 proc.). Poważnie spadły udziały Kino Polska (o 54 proc.) oraz Mowies 24 (spadek o 58 proc.). 

Udział w rynku wybranych stacji w grupie 4+ lat w lutym 2010 r. i 2011 r.

  wszyscy 4+
luty 2010 2011
Stacja AMR SHR % AMR SHR %
AXN 47 450 0,697 49 437 0,714
TCM 18 155 0,267 27 155 0,392
13th Street Universal  21 947 0,323 25 053 0,362
Comedy Central 25 922 0,381 25 075 0,362
Kino Polska 42 319 0,622 23 589 0,341
HBO 22 372 0,329 23 396 0,338
Ale Kino 21 431 0,315 22 711 0,328
TVP Kultura 17 088 0,251 18 270 0,264
Polsat Film 14 379 0,211 15 738 0,227
Universal 11 985 0,176 13 070 0,189
HBO 2 13 138 0,193 12 733 0,184
TVP Seriale     11 766 0,170
Comedy Central Family  10 329 0,152 11 229 0,162
Fox Life 11 644 0,171 10 900 0,157
Zone Europa 12 342 0,181 10 623 0,153
AXN Crime 5 139 0,076 10 351 0,149
Canal+ 9 403 0,138 9 576 0,138
HBO Comedy 9 544 0,140 8 433 0,122
Canal+ Film 7 510 0,110 8 203 0,118
FilmBox 4 078 0,060 6 590 0,095
AXN Sci-Fi 6 051 0,089 5 088 0,073
BBC Entertainment 5 320 0,078 4 599 0,066
Movies 24 8 470 0,125 4 314 0,062
Zone Romantica 2 437 0,036 4 208 0,061
FOX     2 551 0,037
Cinemax 1 867 0,027 1 859 0,027
Cinemax2 1 853 0,027 1 516 0,022

Udział w rynku wybranych stacji w grupie 16-49 lat w lutym 2010 r. i 2011 r.

  wszyscy 16-49
luty 2010 2011
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
AXN 30 669 1,074 31 139 1,089
Comedy Central 19 486 0,682 18 433 0,645
HBO 15 300 0,536 15 698 0,549
13th Street Universal  9 813 0,344 10 067 0,352
Kino Polska 20 576 0,721 9 463 0,331
Ale Kino 9 070 0,318 9 326 0,326
TCM 6 114 0,214 8 888 0,311
Polsat Film 8 996 0,315 8 635 0,302
HBO 2 8 685 0,304 8 463 0,296
Comedy Central Family  8 057 0,282 7 880 0,276
TVP Kultura 6 329 0,222 7 486 0,262
Fox Life 8 093 0,283 6 962 0,243
HBO Comedy 7 182 0,252 5 969 0,209
Canal+ 5 609 0,196 5 432 0,190
Universal 6 346 0,222 5 162 0,181
Canal+ Film 4 719 0,165 4 870 0,170
TVP Seriale     4 749 0,166
Zone Europa 5 501 0,193 4 415 0,154
AXN Crime 2 265 0,079 4 092 0,143
AXN Sci-Fi 4 395 0,154 3 734 0,131
BBC Entertainment 2 363 0,083 3 375 0,118
FilmBox 1 707 0,060 3 156 0,110
FOX     1 671 0,058
Movies 24 3 490 0,122 1 465 0,051
Cinemax 1 149 0,040 1 069 0,037
Zone Romantica 567 0,020 1 038 0,036
Cinemax2 1 103 0,039 953 0,033

Dane udostępnione dzięki uprzejmości At Media.

Dom sprzedaży At Media Polska oferuje zakup przestrzeni reklamowej i wydarzeń specjalnych w kanałach telewizyjnych:  Canal+, Canal+ Sport, Canal+ Sport HD, Canal+ Sport 2, ale kino!, Planete, MiniMini, ZigZap, Hyper, Kuchnia.tv, Domo, Zone Romantica, Zone Europa, Zone Club, Zone Reality, National Geographic Channel, National Geographic Channel HD, Travel Channel, AXN, AXN Sci-Fi, AXN Crime, Disney XD, 13th Street Universal, Fashion TV, Kino Polska, Extreme Sports, MTV Polska, VH1 Polska, Comedy Central, Viva Polska, Nickelodeon, Wedding TV, FOXlife, AXN HD, Movies 24, BBC Entertainment, BBC Lifestyle, BBC Knowledge, Tele 5, TVS, FilmBox, TCM, Universal Channel, Nat Geo Wild, Polsat JimJam, CBeebies, Orange sport, Orange sport info, ESKA TV, Sportklub oraz oferuje także sprzedaż powierzchni reklamowej oraz akcji specjalnych witryn Axn.pl, Axncrime.pl, Axnscifi.pl, Disney.pl, Disneyxd.pl, Nick.com.pl, MiniMini.pl, ZigZap.tv, YUMMY.pl, Zyraffa.pl, TVS.pl oraz serwisów dziecięcych Egmont Pluszaki Rozrabiaki, Magazyn Witch, Magazyn 13, Kaczor Donald, Quki. W ofercie znajduje się także reklama video w serwisach MTV Networks Polska: MTV Polska, VIVA Polska, VH1 Polska i Comedy Central Polska.

Komentarze

Powiązane

13.02.25, 08:00
| TV / VOD » informacje
Telewizja Puls inwestuje we własne studio. Format Taki jest świat zmieni formułę
Telewizja Puls wprowadza zmiany w segmencie infotainment oraz Dziale Produkcji własnej.
12.02.25, 07:00
| TV / VOD » informacje
#DzielnicaBEZstrachu. Trzecia edycja kampanii społecznej Telewizji Puls i KGP
Telewizja Puls, Komenda Główna Policji oraz ekipa serialu kryminalnego „Dzielnica strachu”organizują trzecią edycję kampanii społeczną #DzielnicaBEZstrachu. Jej celem jest promowanie bezpieczeństwa i współpracy lokalnych społeczności z dzielnicowymi oraz wyłonienie #SuperDzielnicowego2025.
11.02.25, 07:15
| TV / VOD » seriale
Działkowcy. Trzeci sezon w Fokus TV
Kanał Fokus TV rozpoczął emisję III sezonu serialu dokumentalnego „Działkowcy” opowiadającego o perypetiach właścicieli Rodzinnych Ogródków Działkowych, których w polskich miastach istnieje ponad milion.
06.02.25, 07:00
| TV / VOD » informacje
Witwicki i Szubartowicz zadają Najważniejsze pytania w Polsat News
Od 10 lutego br. w każdy poniedziałek o 18.00 na antenie Polsat News pojawi się cykl programów – „Najważniejsze pytania” prowadzony przez Piotra Witwickiego i Przemysława Szubartowicza.
03.02.25, 14:19
| TV / VOD » informacje
Fundacja TBN zrealizuje film o zrównoważonych rozwiązaniach realizowanych na terenie Gdańska
Fundacja TBN Polska rozpoczęła realizację projektu „Gdański kurs w kierunku zrównoważonego rozwoju”. Przedsięwzięcie zostało docenione w konkursie EcoFuture i dofinansowane ze środków Gdańskiej Fundacji Rozwoju Gospodarczego.
03.02.25, 11:46
| TV / VOD » ludzie
INEA rozwija dział marketingu
Na początku roku, INEA wprowadziła zmiany w strukturze organizacyjnej obejmujące Dział Marketingu i Produktu.
03.02.25, 07:30
| TV / VOD » informacje
Pytanie dnia codziennie w TVP1 i TVP Info
Przed startem wiosennej ramówki Telewizja Polska wprowadza zmiany w emisji audycji informacyjnych i publicystycznych.
31.01.25, 08:00
| TV / VOD » informacje
Wiosna 2025 w Polsacie. Dużo rozrywki w ofercie stacji
Wiosną w Polsacie wraca format „Must be the music” z nowym składem jury. Stacja wyemituje aż dwa formaty kabaretowe. Ramówkę wypełnią liczne kontynuacje znanych formatów.
31.01.25, 07:00
| TV / VOD » informacje
Wiosna w TVN. Nowy codzienny serial i reality show
Z końcem lutego br. ruszy wiosenna ramówka. Wśród nowości znajdzie się codzienny serial. Na widzów czekać będą kontynuacje popularnych formatów.
31.01.25, 07:00
| TV / VOD » informacje
80. rocznica wyzwolenia Auschwitz w TVP: ponad 1,1 mln widzów. Sygnał TVP w wielu stacjach na całym świecie
Nadawana w Telewizji Polskiej transmisja z obchodów 80. rocznicy wyzwolenia niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz oraz wszystkie relacje z nią związane cieszyły się dużym zainteresowaniem widzów. Zasięg skumulowany dla 15 emisji z 27 stycznia 2025 r. w TVP1, TVP Info, TVP Polonia i TVP Historia wyniósł 4,9 mln osób.