24.03.11, 20:42
WWF i Siemens uświadamiają ekologicznie internautów
Motto tegorocznej edycji kampanii WWF brzmi "Godzina dla Ziemi. Spraw by trwała dłużej. Zgaś światło w sobotę, 26. marca o godz. 20.30 i pomyśl o tym, jak pomagać Ziemi na co dzień".
W polskich domach wciąż istnieje olbrzymi potencjał oszczędności energii (według danych WWF wynosi on nawet 40%). Motto tegorocznej edycji kampanii WWF brzmi "Godzina dla Ziemi. Spraw by trwała dłużej. Zgaś światło w sobotę, 26. marca o godz. 20.30 i pomyśl o tym, jak pomagać Ziemi na co dzień".
"Energia jest w nas" to internetowa kampania wspierająca "Godzinę dla Ziemi". Inicjatorem akcji jest Siemens, który chce w ten sposób uświadomić internautom, że drzemie w nich olbrzymia siła. "Każdy użytkownik Internetu ma wielu znajomych, których może zachęcić do działania" – mówi Anna Drozdowska, Senior Brand Manager marki Siemens. "Chcemy pokazać internautom, ile możemy osiągnąć razem, m.in. dzięki wspólnemu zaangażowaniu się w działania na rzecz oszczędności energii" – tłumaczy Drozdowska.
Po wejściu do serwisu http://energiajestwnas.pl internauci będą mogli symbolicznie zgasić światło i zobaczyć, ile dzięki temu zaoszczędzili energii. Użytkownicy mogą też zapraszać swoich znajomych za pomocą Facebooka, Twittera lub e-maila (można również łączyć te narzędzia).
"Zapraszając naszych znajomych dowiemy się, ile energii możemy oszczędzić razem" – wyjaśnia Tomasz Michalik, dyrektor kreatywny w agencji interaktywnej Insignia, która odpowiada za realizację tego projektu. "Dzięki serwisowi uświadamiamy sobie, ile energii możemy zaoszczędzić z kilkunastoma lub kilkudziesięcioma znajomymi. Jeśli z polecenia znajomych do zabawy dołączą się kolejne osoby, nasza moc sprawcza będzie jeszcze większa. A taka oszczędność, obliczona dzięki zsumowaniu wyników poszczególnych ludzi, robi wrażenie i działa na wyobraźnię" – podkreśla Tomasz Michalik.
Logując się na stronie po kilku dniach od zaproszenia znajomych, możemy śledzić, jak nasze działania wpłynęły na innych. Zobaczymy ilu z nich dołączyło się do akcji z naszego polecenia oraz ilu znajomych naszych znajomych także zainteresowało się zabawą. Zobaczymy ich lokalizacje na mapie, która zobrazuje nam, ile energii w skali globalnej można zaoszczędzić poprzez nasz symboliczny udział w akcji.
"Za pomocą kilku kliknięć na ekranie naszego komputera możemy zaktywizować tysiące osób na całym świecie. Mamy nadzieję, że dzięki tej akcji, internauci uświadomią sobie, ile energii można zaoszczędzić w rzeczywistości, przy minimalnym zaangażowaniu z naszej strony" – mówi Anna Drozdowska.
Za kreację internetową kampanii "Energia jest w nas" odpowiada agencja interaktywna Insignia.
Komentarze