04.04.11, 18:45

Konkursu na Najlepsze Przedsiębiorstwo Społeczne Roku

 

W marcu ruszyła I edycja Konkursu na Najlepsze Przedsiębiorstwo Społeczne Roku. Jego celem jest wsparcie najbardziej przedsiębiorczych podmiotów ekonomii społecznej.

W marcu ruszyła I edycja Konkursu na Najlepsze Przedsiębiorstwo Społeczne Roku. Jego celem jest wsparcie najbardziej przedsiębiorczych podmiotów ekonomii społecznej. Do konkursu mogą zgłaszać się organizacje pozarządowe prowadzące działalność gospodarczą, spółdzielnie (pracy, inwalidów, socjalne, osób prawnych) oraz spółki  not for profit.

Konkurs realizowany jest w dwu kategoriach: „Najlepsze Przedsiębiorstwo Społeczne Roku” – nagroda w wysokości 50 tys. zł i „Pomysł na Rozwój” – cztery nagrody, jedna w wysokości  20 tys. zł, następne po 10 tys. zł.  Zgłoszenia do konkursu przyjmowane są do 4 maja br. Zakończenie rywalizacji oraz gala wręczenia nagród odbędą się w terminie do 18 listopada 2011 roku. Konkurs organizuje Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych w ramach projektu Zintegrowany system wsparcia ekonomii społecznej. W Radzie Konkursu, wybierającej laureatów zasiadają: Henryk Wujec (przewodniczący), Henryka Bochniarz (PKPP Lewiatan), Edwin Bendyk (tygodnik Polityka), Karol Sachs (Crédit Coopératif), Włodzimierz Grudziński (Towarzystwo Inwestycji Społeczno-Ekonomicznych), Piotr Frączak (Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych), Olga Grygier (PricewaterhouseCoopers).

Partnerem Strategicznym Konkursu jest francuski bank etyczny Crédit Coopératif, Partnerem Organizacyjnym – Bank  Gospodarki Żywnościowej, a Patronem Merytorycznym Stała Konferencja Ekonomii Społecznej.

Ekonomia społeczna, inaczej nazywana ekonomią obywatelską czy przedsiębiorczością społeczną jest wykorzystaniem narzędzi ekonomicznych dla realizacji celów społecznych. Podmioty ekonomii społecznej prowadzą działalność gospodarczą, by cały zysk inwestować w działania społeczne. Działalność przedsiębiorstw społecznych jest nakierowana na inicjatywy, których celem jest angażowanie zmarginalizowanych grup społecznych. Dzięki temu osoby wykluczone (długotrwale bezrobotne, uzależnione, bezdomne, niepełnosprawne) mają możliwość aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym i powrotu na rynek pracy.

Ważnym wydarzeniem dla popularyzacji tego typu inicjatyw było nagrodzenie Muhammada Yunusa Pokojową Nagrodą Nobla w 2006 roku za stworzenie banku Grameen i systemu mikropożyczek dla ludzi ubogich. Obecnie w Polsce działa około 3 000 przedsiębiorstw społecznych. W województwie kujawsko-pomorskim takie inicjatywy tworzą m.in. Spółdzielnia Socjalna "KREATYWNI" w Bydgoszczy czy też Centrum Integracji Społecznej CISTOR im. Jacka Kuronia prowadzone przez Stowarzyszenie Partnerstwo Społeczne w Toruniu.

Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych od 1990 roku swoją działalnośc koncentruje na problematyce bezrobocia i rynku pracy, szczególnie w kontekście grup biernych zawodowo. Dotychczas zrealizowała ponad 100 projektów, mających na celu promocję sektora ekonomii społecznej. Organizuje również liczne debaty, konferencje i szkolenia poświęcone działalności społecznej.

Komentarze

Powiązane

19.09.24, 18:20
| reklama & PR » ludzie
Roksana Zienkiewicz w zespole Brandlift
Do zespołu Brandlift dołączyła Roksana Zienkiewicz, która objęła stanowisko New Business Manager.
19.09.24, 09:05
| reklama & PR » informacje
Dan Cake. Jedz jak chcesz! Nowa platforma komunikacji marki
Pod hasłem „Jedz jak chcesz” marka Dan Cake rusza z nowa platforma komunikacji i zaprasza do bycia autentycznym oraz podchodzenia do jedzenia na własnych warunkach.
18.09.24, 14:19
| reklama & PR » informacje
Tailor Made rozszerza współpracę z Astara
Po dwóch latach współpracy w zakresie influencer marketingu dla marki Mitsubishi, agencja Tailor Made i firma Astara rozszerzają zakres działań o komunikację mediową oraz objęcie współpracą marek Isuzu i Nissan.
17.09.24, 19:15
| reklama & PR » informacje
Wszystkie Jeże nasze są! Marka Jeżyki rusza z kampanią edukacyjną. Jacek Cygan napisał nowe słowa do hitu Majki Jeżowskiej
13 września br. rozpoczęła się jesienna kampania edukacyjna „Wszystkie Jeże nasze są!”, przygotowana przez markę Jeżyki (Colian). W ramach akcji powstała specjalna, „jeżykowa” wersja hitu Majki Jeżowskiej, do której nowe słowa napisał Jacek Cygan.
17.09.24, 18:00
| reklama & PR » informacje
Carat (dentsu Polska) zwycięzcą przetargu mediowego Dr Gerard
Agencja mediowa Carat (dentsu Polska) wygrała przetarg na obsługę marki Dr. Gerard na polskim rynku.
17.09.24, 07:30
| reklama & PR » ludzie
Sebastian Górski przechodzi z Polsat Media do iPoster
Do iPoster, właściciela i operatora sieci Digital Out-Of-Home (DOOH) w segmencie galerii handlowych, dołączył Sebastian Górski. Wcześniej przez blisko osiem lat był związany z Polsat Media.
16.09.24, 23:32
| reklama & PR » informacje
Smak pełen wspomnień. Konkurs marki Wiejskie Ziemniaczki
Marka Wiejskie Ziemniaczki (Lorenz) rozpoczęła aktywację prowadzoną pod hasłem „Smak pełen wspomnień”. Głównym elementem działań jest konkurs dla konsumentów. Akcja potrwa przez cały wrzesień.
16.09.24, 18:30
| reklama & PR » informacje
Spokojnie, to HAMMER. Kampania wizerunkowa polskiej marki telefonów
Ruszyła ogólnopolska kampania wizerunkowa polskiej marki HAMMER, promująca wytrzymałość, dostarczanych przez firmę, telefonów wzmocnionych oraz programy wspierające klientów.
16.09.24, 12:53
| reklama & PR » informacje
Małgorzata Socha polską ambasadorką gamy kosmetyków ANTI-ÂGE GLOBAL od Yves Rocher. Nowe logo marki
Gama kosmetyków do pielęgnacji twarzy - ANTI-ÂGE GLOBAL od francuskiej marki Yves Rocher - ma swoją polską ambasadorkę. Została nią aktorka, Małgorzata Socha. Jednocześnie marka wprowadza zmiany w swojej.
16.09.24, 12:19
| reklama & PR » informacje
ORLEN oficjalnym sponsorem ZAKSY. Logotyp marki pojawi się na koszulkach meczowych
ORLEN został oficjalnym sponsorem drużyny ZAKSA Kędzierzyn-Koźle. W ramach współpracy, logotyp koncernu zostanie wyeksponowany na froncie koszulki klubu.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni

Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja

Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice

Przejdź do oferty

Stanowisko ds. promocji i komunikacji

Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 18.10.24

Rozwiązanie konkursu.

do 18.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.10.24

Do zdobycia jeden album.

Polecamy
Konferencje

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.

Od wirtualnej rozrywki i (nie)etycznych zagrywek w marketingu po historie opowiedziane za pomocą liczb. Ruszyły zapisy na pierwszy tej jesieni webinar w ramach cyklu DIMAQ Voice.