12.07.11, 20:33

Wyniki pierwszego w Polsce badanie czasu emisji banerów

Reklamy emitowane w górnej części witryny wykazały najdłuższy czas emisji na stronach głównych serwisów internetowych, natomiast formy reklamowe skyscrapper i rectangle okazały się bezkonkurencyjne na stronach artykułowych.

Reklamy emitowane w górnej części witryny wykazały najdłuższy czas emisji na stronach głównych serwisów internetowych, natomiast formy reklamowe skyscrapper i rectangle okazały się bezkonkurencyjne na stronach artykułowych - wynika z badania Business Ad Network, w którym zastosowano francuską technologię Alenty, mierzącą czas wyświetlania banera na ekranie użytkownika.

"Wiedza o czasie oglądania różnej wielkości banerów w różnych serwisach pozwala marketerowi na optymalizację kampanii nawet - jak podaje Alenty - o 20 proc. Umożliwia też dostosowanie miejsc emisji do czasu animacji prezentowanej w banerze" - mówi Jarosław Śliżewski, członek zarządu BAN. "Może się bowiem zdarzyć, że agencja wymyśli długą i wyrafinowaną animację, która nie ma szans dotrzeć do czytelnika, bo jest emitowana w miejscu, któremu internauta poświęca tylko połowę czasu koniecznego do zrozumienia przekazu reklamy" - dodaje Śliżewski.

Badanie czasu oglądania banerów zrealizowane zostało przez sieć reklamy internetowej BAN (Business Ad Network) w serwisach Money.pl i Wyborcza.biz proporcjonalnie na trzech formatach: billboard, rectangle i skyscrapper. Banery uczestniczące w badaniu obejrzało ponad 140 tys. internatów podczas 726 godzin emisji. Średnio każdy baner był wyświetlany na monitorze internauty 15 sekund. Z badania wynika, że najwyższą skuteczność obejrzenia (ponad 90,5 proc.) gwarantuje reklama górna (billboard), a najdłużej (16,1 sekund) oglądany jest baner w formacie rectangle.

Emisja (czyli jaka część animacji w banerze była oglądana)
- billboard - 90.5%
- skyscrapper - 76,1%
- rectangle - 72,9%.

Czas  (średni czas obecności całego/części animacji w banerze na ekranie komputera)
- rectangle – 16.1 sek.
- billboard – 14.3 sek.
- skyscraper – 14.1 sek.

Technologia Alenty, która mierzy czas wyświetlania banera na ekranach monitorów, uwzględnia wielkość i rozdzielczość ekranu. Jeśli na ekranie widoczna była tylko część banera – system doliczał część czasu, natomiast gdy internauta rezygnował z używania myszki lub klawiatury przez 10 sekund – system nie odmierzał czasu.

W porównaniu do średnich wyników na rynku francuskim, gdzie badanie to jest stosowane masowo, reklamy w sieci BAN mają podobny do średniego czas oglądania, ale wyższą o 17 proc. skuteczność oglądania. Badanie przeprowadzono za pomocą ad serwera Smart, który jest dystrybutorem technologii Alenty.

Business Ad Network to działająca od końca 2009 roku sieć reklamowa - alians wydawców premium. BAN realizuje działania marketingowe na prawie 30 serwisach internetowych z jakościowymi treściami, w tym: Money.pl, Bankier.pl, Wyborcza.pl, Wyborcza.biz. Technologie.Gazeta.pl, ePrawnik.pl, Tokfm.pl, iWoman.pl oraz profesjonalnych serwisach prawno-ekonomicznych wydawnictwa C.H. Beck.

Komentarze

Powiązane

17.06.24, 07:30
| reklama & PR » informacje
Platforma inwestycyjna BeGlobal klientem iProspect
Agencja iProspect (dentsu Polska) została wybrana do obsługi mediowej platformy inwestycyjnej BeGlobal. Działania agencji obejmą przygotowanie i egzekucję kampanii performance oraz afiliację. Współpraca ma charakter długofalowy.
16.06.24, 22:24
| reklama & PR » informacje
Piłkarze Luka Modrić i Bukayo Saka w kampanii Snickers
Z początkiem czerwca br. wystartowała najnowsza kampania Snickers, w której udział biorą gwiazdy piłki nożnej – Luka Modrić i Bukayo Saka. Marka chce pomóc wszystkich entuzjastom futbolowych emocji uniknąć „przypałów".
16.06.24, 16:36
| reklama & PR » informacje
Marka Eduscho zadowolona z wyników kampanii na TikToku
Druga faza kampanii marketingowej marki Eduscho, właśnie się zakończyła. Kreatywne podejście i wykorzystanie innowacyjnych rozwiązań, m.in. FOOH (Fake Out of Home) w mediach społecznościowych przyczyniło się do osiągnięcia wysokich wyników, m.in. w postaci zaangażowania użytkowników na platformie TikTok. 
16.06.24, 12:00
| reklama & PR » informacje
BECKERS. Malowanie nabiera kolorów. PPG prowadzi kampanię promującą linię plamoodpornych farb
PPG rozpoczął kampanią promującą linię plamoodpornych farb BECKERS Designer Colour. Szeroko zakrojona komunikacja prowadzona pod hasłem „BECKERS. Malowanie nabiera kolorów” obejmuje telewizję, internet, w tym serwisy VOD oraz social media. 
16.06.24, 08:00
| reklama & PR » informacje
Rankomat.pl promuje polisę turystyczną jako gwarancję spokojnego urlopu
Multiporównywarka rankomat.pl rusza z letnią kampanią marketingową, w której skupia się na korzyściach wynikających z posiadania ubezpieczenia podróżnego podczas urlopu za granicą. W reklamach z udziałem ambasadora, Huberta Urbańskiego, marka podkreśla, że zakup polisy to przepis na spokojne i bezpieczne wakacje.
15.06.24, 20:00
| reklama & PR » informacje
Nowi twórcy internetowi w agencji Rokmates
Do agencji influencer marketingu Rokmates dołączyło dziesięciu twórców internetowych, wśród których są m.in. Torii, duet PK Sisters czy Coocharz.
15.06.24, 16:00
| reklama & PR » informacje
Klubik pełen punkcików. Akcja promocyjna marki Gerber
Agencja UNIQUE ONE, na zlecenie firmy Nestle, organizuje ogólnopolską akcję promocyjną dla marki Gerber.
15.06.24, 12:00
| reklama & PR » informacje
GIGAnci Życia. Plus na Kartę wprowadza nowy format komunikacyjny
Wystartowała nowa kampania promocyjna Plusa na Kartę stworzona w oparciu o nowy format komunikacyjny – GIGAnci Życia. Kampania promuje nową ofertę Plusa, w której klienci mogą otrzymać 6400 GB.
15.06.24, 08:00
| reklama & PR » ludzie
Jacek Dąbrowski przeszedł z Burda Media do Grupy Iberion
Jacek Dąbrowski dołączył do zespołu sprzedaży Grupy Iberion. Wcześniej był związany z firmą Burda Media.
14.06.24, 20:15
| reklama & PR » informacje
Jakość z natury. Żywiec Zdrój w kampanii wizerunkowej zwraca uwagę na naturalne procesy powstawania wody źródlanej
Wraz z początkiem czerwca br. wystartowała nowa kampania wizerunkowa marki Żywiec Zdrój – „Jakość z natury”. Jej celem jest zwrócenie uwagi na naturalne procesy powstawania wody źródlanej. Kampania jest realizowana w telewizji i mediach społecznościowych, a już niebawem pojawi się również w kinach.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista/ka ds. promocji w Dziale Promocji i Komunikacji

Muzeum Azji i Pacyfiku im. Andrzeja Wawrzyniaka | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 13.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.