25.07.11, 18:13

Paweł Stempniak: Google + na pierwszy rzut oka przypomina Facebooka

Wystarczyły niecałe dwa tygodnie by nowa usługa Google oznaczona symbolem „+” wzięła szturmem – z całą pewnością – media, a może i serca 10 mln użytkowników na całym świecie - pisze w swoim komentarzu Paweł Stempniak, Dyrektor ds. Strategii i Rozwoju Biznesu Ciszewski Internet.

Wystarczyły niecałe dwa tygodnie by nowa usługa Google oznaczona symbolem „+” wzięła szturmem – z całą pewnością – media, a może i serca 10 milionów (mówi się też o 35 milionach) użytkowników na całym świecie.

Główny wątek wszelkich dyskusji to oczywiście konkurencja z Facebookiem. Dotychczas, o Marku Zuckerbergu mówiło się w kontekście kolejnych sukcesów jego serwisu społecznościowego. Teraz częściej można przeczytać o spekulacjach i oczekiwaniach „jaka będzie odpowiedź Facebooka”. Miejmy nadzieję, że taka konkurencja przyniesie korzystne rezultaty dla użytkowników (prywatnych i biznesowych), ale równie dobrze może sprowokować nerwowe, zgubne reakcje numeru jeden wśród serwisów społecznościowych na świecie.

Google + na pierwszy rzut oka przypomina Facebooka. Być może celowo – dzięki temu będzie łatwy „w obejściu” dla nowych użytkowników, znających już Facebooka. W żadnej mierze nie można go jednak nazwać kopią. „Spotkania” (eng. Hangout), „kręgi” (eng. Circles) to pojęcia specyficzne dla G+ i przez wielu uznawane już za „killera” Facebooka. Te pierwsze to wygodne narzędzie do tworzenia videokonferencji, już wykorzystywane przez polityków (na razie na Zachodzie). Te drugie znacząco upraszczają rozdzielanie różnych sfer życia w nadawaniu i odbieraniu informacji. W praktyce oznacza to, że o wiele łatwiej jest ograniczyć listę odbiorców wpisu na tablicy do wyłącznie znajomych bądź tylko rodziny.

A Google+ dla biznesu? Na razie firma mówi ustami Christiana Oestliena, odpowiedzialnego za projekt Google+: „Poczekajcie”. Rozwiązania biznesowe powinny pojawić się przed końcem roku. Mimo to, biznes prze na G+. Znajdziemy tu już wiele agencji marketingowych (w szczególności zajmujących się social media), branżę newsową (np. NBC news) czy takiego giganta jak Ford Motor Company, które opatrzyło swój profil  hasłem „We like social media” (to by tłumaczyło szybkość, z jaką firma pojawiła się w nowopowstałej usłudze).

Czy Google+ to kolejny serwis społecznościowy? Z pewnością nie. Google dostarcza nam już wyszukiwarkę, pocztę, możliwość przechowywania i dzielenia się zdjęciami oraz współtworzenia dokumentów. W tym wachlarzu usług brakowało już tylko czegoś w kategorii „social”. Nadrobili tę zaległość z bardzo dobrym skutkiem.


Paweł Stempniak – Dyrektor ds. Strategii i Rozwoju Biznesu Ciszewski Internet

W Ciszewski Internet (CINT) odpowiada za tworzenie i wdrażanie strategii komunikacji w nowych mediach dla klientów firmy. Zanim dołączył do CINT, przez blisko pięć lat zdobywał doświadczenie jako Interactive Solutions Manager w Infinity Group, gdzie tworzył strategie komunikacji internetowej. Oprócz tworzenia koncepcji, projektował i wdrażał serwisy korporacyjne, systemy transakcyjne oraz aplikacje angażujące internautów wokół brandów.Współpracował m.in. z BNP Paribas Fortis, Allianz, Canal + Sport, DAX Cosmetics, PTC Era, Cadbury Wedel, Stock, Danone, Nestlé, Hasbro. Przeszkolił ponad 300 menadżerów od niższego do wyższego szczebla z zakresu skutecznej komunikacji w mediach społecznościowych. Szczególnie interesuje go wpływ nowych mediów na społeczeństwo - inicjatywy oddolne, działania obywatelskie, postawy konsumenckie.

Komentarze

Powiązane

03.07.24, 07:30
| radio » informacje | internet » informacje
IV edycja Konkursu Podcast Roku imienia redaktora Janusza Majki. Zgłoszono ponad 320 podcastów
Podcast Roku to pierwszy ogólnopolski Konkurs, którego celem jest promowanie jakości, oryginalności i kultury przekazu różnych form dźwiękowych w mediach cyfrowych. Konkurs ma upamiętniać redaktora Janusza Majkę, związanego przez niemal 40 lat z Polskim Radiem w Rzeszowie – zmarłego w lutym 2021 r. Najlepsze podcasty wyłoni 45-osobowe jury.
02.07.24, 09:55
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Łukasz Bielak redaktorem naczelnym wszystkich serwisów Grupy INFOR
Na początku lipca br. Łukasz Bielak stanął na czele wszystkich serwisów internetowych należących do Grupy INFOR.
01.07.24, 16:30
| internet » ludzie
Dariusz Dziduch redaktorem naczelnym BiznesInfo
Dariusz Dziduch objął funkcję naczelnego serwisu BiznesInfo (Iberion) w połowie czerwca br.
27.06.24, 14:15
| radio » informacje | internet » informacje
Mamy, tak jak jest. Anna Dereszowska gospodynią podcastu w Onet Audio i na Ofeminin.pl
W każdy piątek o godz. 20:00 w Onet Audio, na Ofeminin.pl oraz na popularnych platformach podcastowych można słuchać nowego podcastu Anny Dereszowskiej „Mamy, tak jak jest”. Podcast porusza tematy macierzyństwa i rodzicielstwa.
27.06.24, 13:36
| internet » informacje
Yola Czaderska-Hayek felietonistką Interii. Będzie opowiadała nie tylko o Hollywood
Interia wzmacnia segment premium. 28 czerwca br. portal uruchomi cykl „Hollywood według Yoli”, w ramach którego Yola Czaderska-Hayek będzie opowiadała o najważniejszych zjawiskach i wydarzeniach w amerykańskiej branży filmowej i hollywoodzkich gwiazdach. 
27.06.24, 10:39
| prasa » informacje | internet » informacje
Wydawcy apelują do posłów w sprawie ustawy implementującej dyrektywę UE o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Projekt jest niekorzystny dla polskich mediów
Najwięksi wydawcy cyfrowi w Polsce przesłali do posłów i posłanek apel w sprawie ustawy implementującej dyrektywę UE o prawie autorskim i prawach pokrewnych. 
26.06.24, 10:00
| prasa » informacje | internet » informacje
Akcje PTWP już na głównym rynku GPW
Akcje spółki Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości SA zadebiutowały 26 czerwca br. na Rynku Głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
24.06.24, 18:30
| prasa » informacje | internet » informacje
PTWP zadebiutuje na głównym rynku GPW 26 czerwca
Giełda Papierów Wartościowych wyznaczyła pierwszy dzień notowań akcji PTWP S.A, podmiotu dominującego w Grupie PTWP. Do obrotu na głównym rynku GPW zostaną dopuszczone akcje serii A i B. Debiut na rynku regulowanym odbędzie się 26 czerwca 2024 r.
21.06.24, 07:30
| internet » ludzie
Kamila Glińska szefową serwisu Plejada. Grzegorz Dobek odchodzi z firmy
Z początkiem lipca br. Kamila Glińska obejmie stanowisko szefowej serwisu Plejada. Dotychczas pełniący tę funkcję Grzegorz Dobek podjął decyzję o odejściu z firmy.
20.06.24, 18:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Adam Pawlukiewicz z własnym projektem mediowym podczas EURO 2024
Adam Pawlukiewicz na okres UEFA EURO 2024 rozszerza współpracę z „Przeglądem Sportowym”. Jego analizy ukazują się we wszystkich papierowych wydaniach dziennika w poniedziałki i piątki. Pawlukiewicz relacjonuje także Mistrzostwa Europy za pośrednictwem vlogów i materiałów wideo publikowanych na założonym przez siebie kanale Total Sport.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. PR

Krakowskie Biuro Festiwalowe | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 10.08.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 10.08.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.