26.07.11, 17:21

PMPG zamyka ?dlaczego

Z końcem sierpnia br. Platforma Mediowa Point Group zamyka projekt kierowany do studentów.

Z końcem sierpnia br. Platforma Mediowa Point Group zamyka projekt kierowany do studentów. Na projekt w ostatnim roku składały się: ogólnopolski magazyn studencki „?dlaczego”, miesięczny dodatek pod tym samym tytułem do tygodnika „WPROST”, portal dlaczego.com.pl, przewodnik wakacyjny „Dlatego!” oraz seria poradników „Sporootym” i serwis korba.pl. Osoby z zespołu tworzącego „?dlaczego“ mają otrzymać propozycje pracy przy innych projektach w ramach Grupy Kapitałowej PMPG SA.

Magazyn studencki „?dlaczego“ był pierwszym tytułem, od którego prezes i główny akcjonariusz PMPG SA, Michał M. Lisiecki, jeszcze jako student rozpoczął tworzenie firmy wydawniczej. „Dzisiaj, jako spółka giełdowa, patrzymy na rynek głównie przez pryzmat potrzeb konsumenckich i rentowoności projektów“ – tłumaczy Lisiecki. "Zespół, który pracował nad „?dlaczego“, stworzył unikatowe, wielokanałowe medium dla młodych ludzi. Dzisiaj do osób, które je tworzyły, a także do naszych partnerów, dzięki którym przez ponad 13 lat rozwijaliśmy projekt medium studenckiego, kieruję słowa podziękowania“ – dodaje Lisiecki.

Pomysł magazynu studenckiego „?dlaczego“ wynikał z inspiracji prezesa PMPG biografiami m.in. Teda Turnera, Ruperta Murdocha oraz twórcy Virgin Group, Richarda Bransona, który swoją karierę rozpoczynał od gazety studenckiej. Przyszły wydawca analizował też przykład z polskiego rynku – „ITD – Ilustrowany Magazyn Studencki“, którym w latach 80. kierował m.in. Aleksander Kwaśniewski.

Na starcie projektu cały kapitał studenckiego wydawcy stanowiło ledwie 2 tys. dolarów. Pierwsze wydania gazety dla studentów ukazały się lokalnie – w Szczecinie przy Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu. Dzięki studenckiej pasji, ambicji i odwadze założycieli magazynu, w 1998 roku na rynek trafiło już regularne wydanie magazynu „?dlaczego“. Łącznie ukazało się 130 wydań magazynu.

Komentarze

Powiązane

19.03.25, 08:30
| prasa » informacje
Supermiasta i superregiony 2025. Polska rowerowa tematem szóstej edycji projektu Gazety Wyborczej
14 marca br., ruszyła kolejna odsłona akcji “Supermiasta i superregiony” organizowana przez lokalne redakcje “Gazety Wyborczej” oraz Wyborcza.pl. Głównym tematem tej edycji projektu jest Polska rowerowa.
19.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 19 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 19  marca?
18.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 18 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 18 marca?
17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
17.03.25, 14:49
| prasa » informacje
Czego lekarz Ci nie powie. Poradnik 50+ wydanie specjalne
Na rynku prasowym pokazało się wydanie specjalne miesięcznika „Poradnik 50+” pt. „Czego lekarz ci nie powie” (Wydawnictwo Bauer). Podobnie jak tytuł macierzysty, to magazyn skierowany do kobiet w wieku 50+ i starszych, zainteresowanych poradami zdrowotnymi.
17.03.25, 10:23
| prasa » ludzie
Joanna Lorynowicz powraca do Twojego Stylu
Joanna Lorynowicz, była redaktor naczelna miesięcznika „Elle” (Burda Media Polska), po ponad siedmiu latach ponownie dołączyła do redakcji „Twojego Stylu” (Wydawnictwo Bauer).
17.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 17 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 17 marca?
16.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 16 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 16 marca?
15.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 15 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 15 marca?
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.