08.08.11, 18:50

55 proc. Polaków korzysta z internetu [raport NetTrack]

Coraz więcej Polaków korzysta z Internetu. Wzrasta także liczba odwiedzających serwis Facebook. 

Coraz więcej Polaków korzysta z Internetu. Wzrasta także liczba odwiedzających serwis Facebook. W zestawieniu NetTrack, w którym SMG/KRC MillwardBrown podsumował minione półrocze 2011 r. widać, że zdecydowanie poszerzyła się grupa Polaków korzystających z Internetu. W minionym roku z zasobów sieciowych korzystało 52,4% mieszkańców naszego kraju, podczas gdy w miesiącach styczeń-czerwiec 2011 taką czynność zadeklarowało 55% Polaków. Z zestawienia wynika, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy dostęp do Internetu uzyskało 3,5% badanych. Niemal połowa z globalną siecią łączy się od ponad 5 lat.

Użytkownicy Internetu logują się przede wszystkim na witrynie Google.pl (89,5%), a także w serwisach Allegro (67,1%) oraz Onet (57%). Strony te są również liderami pod kątem znajomości spontanicznej (odpowiednio wskazywało je  59,8%, 53,9%, 43,2% ankietowanych). Jak podkreślają autorzy raportu, warto podkreślić, że w ostatnich miesiącach umocniła się pozycja serwisu Facebook. W 2010 r. odwiedziny na nim deklarowało 18,3% respondentów podczas gdy w pierwszym półroczu 2011 r. portal notuje popularność rzędu do 34,1%.

Badanie przeprowadzono na grupie 13538 osób.

Top 10
Znajomość spontaniczna  
   GOOGLE (www.google.pl) 59,8%
   ALLEGRO (www.allegro.pl) 53,9%
   ONET (www.onet.pl) 43,2%
   WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) 37,3%
   NK.PL (www.nk.pl) 25,9%
   INTERIA.PL (www.interia.pl) 20,8%
   FACEBOOK (www.facebook.pl) 20,7%
   YOUTUBE (www.youtube.pl) 17,7%
   GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl) 13,1%
   WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) 11,8%
   
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca?  
  GOOGLE (www.google.pl) 89,5%
  ALLEGRO (www.allegro.pl) 67,1%
  ONET (www.onet.pl) 57,0%
   YOUTUBE (www.youtube.pl) 53,4%
  NK.PL (www.nk.pl) 48,8%
  WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) 44,6%
  WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) 34,7%
  INTERIA.PL (www.interia.pl) 34,4%
   FACEBOOK (www.facebook.pl) 34,1%
  GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl) 30,4%

Komentarze

Powiązane

23.11.23, 17:45
| internet » informacje
Ruszyła III edycja Plebiscytu As Sportu Interii. W zeszłorocznej akcji oddano ponad 600 tys. głosów
20 listopada br. ruszyła trzecia edycja Plebiscytu Interii, w którym internauci wybierają najlepszego sportowca roku.
22.11.23, 06:30
| internet » informacje
WP Holding rośnie dynamicznie w III kwartale 2023 r. dzięki turystyce
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Wirtualnej Polski Holding S.A. w III kwartale 2023 r. wyniosły ponad 405 mln zł. To oznacza wzrost o niemal 50 proc. w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Największy wpływ na wyniki miał przede wszystkimniemal trzykrotny wzrost zysków w obszarze turystyki.
21.11.23, 16:00
| internet » e-commerce
Supermocje.pl. Nowy Serwis Gazeta.pl ma informować o wyprzedażach i promocjach
Gazeta.pl przed Black Week uruchomiła serwis Supermocje.pl, który ma informować o wyprzedażach, promocjach i zniżkach.
21.11.23, 09:47
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Finałowy turniej Davis Cup 2023 na platformie Pilot WP
21 listopada br. rozpocznie się kolejna edycja finałowego turnieju Davis Cup 2023. Wszystkie mecze będą rozgrywane w hiszpańskiej Maladze od 21 do 26 listopada br.
20.11.23, 08:30
| internet » informacje
WP inwestuje w Legimi. Spółka kupiła 12,5 proc. akcj
Spółka Wirtualna Polska Media nabyła mniejszościowy pakiet akcji spółki Legimi S.A. Działającej na rynku ebooków w Polsce. Za pakiet 12,5 proc. akcji spółki zapłaciła 5,3 mln zł.
19.11.23, 22:15
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Andrzej Sołtysik w Iberionie. Poprowadzi dwa formaty video
Do grupy mediowej Iberion dołączy Andrzej Sołtysik. To siódmy i ostatni z zapowiedzianych przez firmę transferów, które ogłaszane są w ramach procesu rebrandingu.
18.11.23, 08:00
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
DHL Parcel zmienia się DHL eCommerce
DHL Parcel, firma działająca na rynku usług kurierskich w Polsce, rozpoczyna proces zmiany nazwy.
17.11.23, 19:45
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
Answear.com na dwunasty rynek. Tym razem do Włoch
Answear.com, e-commerce oferujący modę i produkty Home & Lifestyle w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, rozszerza działalność o rynek włoski.
17.11.23, 16:48
| internet » informacje
Wirtualna Polska wesprze strażników puszczy w ramach Strategii Zrównoważonego Rozwoju WP
Wirtualna Polska współpracuje z Fundacją Dziedzictwo Przyrodnicze i Funduszem Obywatelskim im. Henryka Wujca. Wspólnie realizują projekt wsparcia strażników lasów działających w całej Polsce. To kolejny projekt wpisujący się w realizację zobowiązań zawartych w Strategii Zrównoważonego Rozwoju WP na najbliższe lata.
17.11.23, 07:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Dla ludzi o zdrowym rozsądku tylko prawda jest ciekawa. Kampania reklamowa e-tygodnika Wprost i Wprost.pl
„Wprost” ruszył 15 listopada br. z kampanią promocyjną prowadzoną pod hasłem „Dla ludzi o zdrowym rozsądku tylko prawda jest ciekawa. Najważniejsze to mówić o niej WPROST”.