16.08.11, 18:21

Jak internauci spędzają wakacje?

Acxiom przyjrzał się profilowi 3262 internautów, którzy podzielili się informacją o sposobie spędzania wakacji. Co trzecia osoba, która wypełniła ankietę w Programie „Offersclick” powiedziała, że w ciągu ostatnich trzech lat przynajmniej jeden wyjazd wakacyjny spędziła zagranicą.

Acxiom przyjrzał się profilowi 3262 internautów, którzy podzielili się informacją o sposobie spędzania wakacji. Co trzecia osoba, która wypełniła ankietę w Programie „Offersclick” powiedziała, że w ciągu ostatnich trzech lat przynajmniej jeden wyjazd wakacyjny spędziła zagranicą.

Mężczyźni w niewielkim stopniu, ale jednak przeważają w grupie domatorów, spędzających wakacje w domowych pieleszach. Natomiast kobiety częściej niż płeć przeciwna decydują się na przynajmniej jeden wyjazd krajowy w czasie wakacji. Skoro płeć różnicuje sposoby spędzania wakacji, zobaczmy jak to wygląda jeśli spojrzymy na wiek respondentów? Co trzecia osoba w wieku 25-29 lat wyjeżdza na wakacje zagraniczne. Najrzadziej dalsze destynacje wybierają seniorzy powyżej 60 roku życia, i ci sami najczęściej też zostają w domu (37%). 

Kierunek podróży wakacyjnych ma również związek z zasobnością portfela polskiego internauty. Aż 60% zarabiających powyżej 7 tysięcy złotych miesięcznie wydaje swoje dochody na dalekie wyprawy i jedynie 15% tej grupy decyduje się zostać  w wakacje w domu. Rodzaj urlopu związany jest też z rodzajem wykonywanego zawodu. Urlopy w miejscach zamieszkania najczęściej spędzają rolnicy i ogrodnicy. Ale też co trzecia osoba z tej grupy wyjeżdża na urlop zagraniczny. Do grup zawodowych spędzających najczęściej wakacje poza granicami Polski  można zaliczyć właścicieli firm, kierowników, inżynierów i analityków. Najrzadziej zagraniczne wojaże wybierają stolarze, elektrycy, operatorzy maszyn i inni wysokowykwalifikowani pracownicy fizyczni.

Jeśli chodzi o częstotliwość wyjazdów urlopowych – internauci dowodzą, że jest z nimi całkiem dobrze! Jedynie co piąty respondent wyjeżdża na urlop (i to zagraniczny) raz do roku lub rzadziej, natomiast reszta wypoczywa bardziej regularnie.

Przy okazji firma sprawdziła jak wygląda hobby urlopowiczów. Domatorzy  podają jako ulubione zajęcie najczęściej wypoczynek na świeżym powietrzu, muzykę, gry komputerowe oraz, jak można się spodziewać, majsterkowanie, kontakty  ze znajomymi przez internet właśnie czy też krzyżówki i szarady.

Jeśli przyjrzymy się stylowi spędzania wakacji fanów różnych portali społecznościowych, to podobne grupy Facebook’owiczów spędzają wakacje w domu, jak i zagranicą, przy czym największą popularnością wśród fanów Facebooka cieszą się wakacje na terenie Polski. Co czwarty respondent zarejestrowany na Naszej Klasie wybiera wakacje zagraniczne, a prawie 40% z nich wyrusza w Polskę. Co trzeci korzystający z serwisu YouTube jest domatorem wakacyjnym, ale też co trzeci decyduje się na wyjazd zagraniczny.

Komentarze

Powiązane

02.12.24, 11:06
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Andrzej Mężyński szefem Forsal.pl
Na początku grudnia br., Andrzej Mężyński objął stanowisko kierownika Forsal.pl, serwisu ekonomicznego. Jego 20-letnie doświadczenie dziennikarskie oraz znajomość nowoczesnych trendów w mediach mają przyczynić się do dalszego rozwoju portalu.
02.12.24, 08:30
| internet » informacje
Grupa PTWP w III kwartale 2024 r.: 16,3 mln zł przychodów
Grupa PTWP w III kwartale br. wypracowała 16,3 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 28 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku.
28.11.24, 19:36
| internet » informacje
Wszystko w jednym miejscu. Interia z nową funkcjonalnością na smartfony
Interia wprowadziła innowacyjną funkcję na swojej mobilnej stronie głównej, umożliwiającą szybki dostęp do skrótów najważniejszych wydarzeń z różnych dziedzin, takich jak polityka, biznes, sport czy ekologia. Nowe rozwiązanie, wspierane przez AI, ma łączyć doświadczenie redakcji z technologią, by ułatwić użytkownikom przeglądanie i czytanie treści.
27.11.24, 08:30
| internet » informacje
WP Holding w III kwartale 2024 r.: wzrost zysku o ponad 11 proc.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Wirtualnej Polski Holding S.A. w III kwartale 2024 r. wyniosły ponad 437 mln zł. To oznacza wzrost o niemal 8 proc. w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Zysk netto spółki wyniósł prawie 80 mln zł, po wzroście o ponad 11 proc.
26.11.24, 07:30
| prasa » informacje | internet » informacje
To nie takie proste. Nowy format Gazeta.pl
We wtorek, 26 listopada br. na Gazeta.pl zadebiutuje wideopodcast „To nie takie proste” prowadzony przez Grzegorza Sroczyńskiego. Jego gośćmi będą publicyści, aktywiści, pisarze, politycy czy historycy.
26.11.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Kara jednak ważna. Sąd oddala odwołanie właściciela dostawcy usługi VOD Poszwixxx Tv
Sąd Okręgowy w Warszawie Wydział XX Gospodarczy oddalił odwołanie Łukasza Poszwy od decyzji Przewodniczącego KRRiT w sprawie nałożenia kary w wysokości 10 tys. zł – poinformowała KRRiT.
25.11.24, 11:05
| internet » informacje
VML Poland tworzy globalną stronę internetową dla mnarki Tic Tac
VML Poland odpowiada za projekt i wdrożenie globalnej strony internetowej dla marki Tic Tac. Uruchomiona została pierwsza lokalna odsłona nowego serwisu.
22.11.24, 16:15
| internet » informacje
EqualVoice: Innowacyjne narzędzie Ring Publishing wspiera równość płci w mediach
Ringier Axel Springer Polska wprowadził Asystenta EqualVoice, innowacyjne narzędzie AI stworzone przez międzynarodowy zespół ekspertów z Polski i Szwajcarii. Narzędzie jest zintegrowane z platformą Ring Publishing, która służy do tworzenia, zarządzania i dystrybucji treści.
21.11.24, 08:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Prawdziwe Historie z dużym rozmachem od OTOMOTO
Serwis OTOMOTO zaprezentował kolejną odsłonę kampanii „Prawdziwe Historie”. To koncept wideo, który w 2021 r. stał się viralem w mediach społecznościowych. W tym sezonie świątecznym kampania wraca z większym rozmachem.
20.11.24, 17:15
| radio » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Dzieje się. Specjalne wydanie wideocastu z udziałem publiczności
piątek, 22 listopada br., odbędzie się nagranie specjalnego wydania wideopodcastu „Dzieje się” na żywo z udziałem publiczności. To pierwszy taki projekt przygotowany tylko dla subskrybentów TOK FM Premium.