02.08.11, 18:32
Każdy z nas - nietypowy portal społecznościowy
Dostępny jest w internecie nowy portal społecznościowy „Każdy z nas”. Jego motto brzmi: „Każdy z nas żyje. Każdy z nas umrze. Każdy z nas może pomóc”, a jednym z jego założeń jest budowanie środowiska ludzi skłonnych poświęcić trochę czasu refleksji nad wartością życia.
Od 25 lipca br. dostępny jest w internecie nowy portal społecznościowy „Każdy z nas” (www.kazdyznas.pl). Jego motto brzmi: „Każdy z nas żyje. Każdy z nas umrze. Każdy z nas może pomóc”, a jednym z jego założeń jest budowanie środowiska ludzi skłonnych poświęcić trochę czasu refleksji nad wartością życia, a jednocześnie tym, którzy stykają się ze śmiercią – osobom nieuleczalnie chorym i ich bliskim, walczącym o życie i mającym szczęśliwie tę walkę za sobą, ludziom będącym w żałobie.
„Dla osieroconych” – to uruchomiony jako jeden z pierwszych, osobny dział, skierowany do ludzi cierpiących z powodu życiowej straty. „Żałoba niekoniecznie musi być związana ze śmiercią" – twierdzi Maciej Szymański, pomysłodawca i twórca portalu. "Często ból i cierpienie po stracie czegoś, co stanowi dla nas fundamentalną wartość, mogą być porównywalne ze stanem ducha po śmierci bliskiej osoby. Największym problemem żałoby jest pustka, jaka powstaje, kiedy zabraknie tego czegoś, czy kogoś, kto wypełniał nam ważną część życia. Często nie akceptujemy tego stanu rzeczy, zachowujemy się wtedy na pozór nieracjonalnie, ale dzięki temu jest nam łatwiej" - dodaje Szymański.
W ten sposób na portalu „Każdy z nas” powstał „Meil w zaświaty” - narzędzie pozwalające utworzyć konto pocztowe osoby zmarłej, na które z portalu, ale także z każdego komputera podłączonego do internetu można wysyłać do niej wiadomości mailowe. Jak wspomina Maciej Szymański, zainspirowała go do tego opowieść jednej z „Wdów smoleńskich”, która w wywiadzie telewizyjnym mówiła o codziennym pisaniu listów do swojego zmarłego męża. „Pomyślałem sobie wtedy, że dziś raczej rzadko pisuje się normalne listy, częściej meile, a do tego meilem można w załączniku wysłać np. zdjęcie” - dodaje Szymański.
Inny pomysł to możliwość zamieszczania przez użytkowników linków do utworów muzycznych kojarzących się ze śmiercią i inspirowania dyskusji na ich temat. Obecnie dostępna wersja portalu „Każdy z nas” to pierwszy krok. Następne zaplanowane są na najbliższe tygodnie.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze