30.08.11, 18:29

77 mln złotych wydały banki na reklamę w radiu

Na reklamę banki wydały w pierwszym półroczu br. 702 mln zł. Z tego 11 proc. przeznaczonych było na reklamę radiową, ale najbardziej aktywni marketerzy w radiu lokowali nawet powyżej 30 proc. swoich budżetów reklamowych – wynika z drugiej edycji raportu Komitetu Badań Radiowych „AdBranch”.

Na reklamę banki wydały w pierwszym półroczu br. 702 mln zł. Z tego 11 proc. przeznaczonych było na reklamę radiową, ale najbardziej aktywni marketerzy w radiu lokowali nawet powyżej 30 proc. swoich budżetów reklamowych – wynika z drugiej edycji raportu Komitetu Badań Radiowych „AdBranch”. Banki przede wszystkim promują kredyty gotówkowe i konsumpcyjne, kredyty dla firm, kredyty mieszkaniowe oraz lokaty.

Największym radiowym reklamodawcą z tego segmentu był Polbank EFG, który wydał w rozgłośniach ponad 10 mln zł, co stanowiło ponad jedną piątą wszystkich wydatków reklamowych tego marketera (wszystkie dane cennikowe netto, źródło: Kantar Media). „Można wyodrębnić dwa główne sposoby wykorzystywania przez nas radia: jako medium wspierające kampanie o szerokim zasięgu, wtedy radio przedłuża ich trwanie i utrwala świadomość oraz jako medium w kampaniach, w których potrzebne są szybkie rezultaty, na przykład akcje prosprzedażowe” – mówi Karol Kamas, kierownik zespołu departamentu marketingu Polbanku.

NAJWIĘKSI RADIOWI REKLAMODAWCY W I POŁOWIE 2011 ROKU

NAZWA BANKU / WYDATKI / UDZIAŁ RADIA W MEDIA MIKSIE
EFG EUROBANK ERGASIAS (POLBANK EFG) - 10 484 756 zł (21,47%)
BANK ZACHODNI - WBK - 9 358 087 zł (15,98%)
FORTIS BANK POLSKA (PNB PARIBAS FORTIS) - 8 107 851 zł (36,03%)
LUKAS BANK - 6 678 888 zł (32,78%)
KASY STEFCZYKA GRUPA - 5 993 013 zł (31,81%)
BANK OCHRONY ŚRODOWISKA    4 152 388 zł (27,49%)
BANK BPH - 4 015 959 zł (13,75%)
PKO BP - 3 448 335 zł (4,28%)
MERITUM BANK ICB - 3 394 742 zł (56,80%)
TOYOTA BANK POLSKA - 2 414 964 zł (58,56%)
dane: Kantar Media, dane cennikowe netto

LUKAS Bank przeznacza na działania reklamowe około 25 proc. swoich budżetów reklamowych (według danych cennikowych w pierwszym półroczu było to 32,8 proc.). Jak zaznacza Marcin Sawicki, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej w LUKAS Banku, prawdopodobnie jest to najwięcej wśród głównych reklamodawców w branży. „Nasza ponadprzeciętna aktywność radiowa wynika z dwóch przyczyn: stosowania radia jako medium wiodącego przy krótkich kampaniach sprzedażowych oraz wspomagającego przy kampaniach z użyciem innych mediów” – mówi Sawicki.

Karol Kamas podkreśla, że radio ma bardzo duży zasięg (według badań Radio Track średnio każdego dnia w pierwszym półroczu br. słuchało radia ponad 80 proc. Polaków) i tak naprawdę wykorzystując to medium można dotrzeć do prawie każdego targetu. „Główną zaletą radia jest szybkie zbudowanie zasięgu w kampaniach ogólnopolskich, po atrakcyjnych kosztach dotarcia do grupy celowej” – mówi Piotr Wałęski, media manager w Banku Zachodnim WBK.

Przedstawiciele banków podkreślają, że radio można też wykorzystać w sposób niestandardowy, a nie tylko podczas tradycyjnej kampanii spotowej. „Zaletą tego medium jest jego elastyczność na przykład poprzez projektowanie niestandardowych kampanii, jak konkursów, które angażują słuchaczy i budują pozytywne relacje z marką” – podkreśla Piotr Wałęski z BZ WBK.

Większość rozgłośni oferuje różne niestandardowe formy promocji na antenie – od wspomnianych konkursów przez specjalne programy tematyczne tworzone wraz z klientem po sponsoring wybranych audycji. Wszystkie te formy mogą być wsparte działaniami w serwisach internetowych nadawcy.

Komentarze

Powiązane

18.09.24, 15:00
| radio » informacje
Radio TOK FM nie wprowadza zmian w jesiennej ofercie. Do ekipy dołączyła Marietta Wiśniewska-Mazan
W jesiennej ramówce zmian proogramowych nie wprowadza Radio TOK FM, które przywróciło swoją ofertę obowiązującą przed wakacjami.
18.09.24, 09:52
| radio » informacje
Dziennikarze RMF FM i RMF MAXX rozdadzą szczotki i łopaty do sprzątania zalanych domów
W środowy poranek, 18 września br., dziennikarze RMF FM i RMF MAXX wyruszą w dwudniową trasę na Opolszczyznę i Dolny Śląsk z tysiącami szczotek i łopat do sprzątania zalanych domów, garaży, ulic.
18.09.24, 07:30
| radio » informacje | prasa » informacje
Pomagamy razem. Grupa ZPR Media organizuje akcję charytatywną dla powodzian
Pod hasłem „Pomagamy razem” redakcje Grupy ZPR Media organizują w 19 miastach w całej Polsce zbiórkę darów dla powodzian. Za transport darów odpowiada partner akcji – firma InPost.
17.09.24, 22:25
| radio » ludzie
Piotr Daniluk rzecznikiem prasowym Polskiego Radia
Piotr Daniluk został szefem Public Relations i rzecznikiem prasowym Polskiego Radia.
17.09.24, 12:11
| radio » informacje | prasa » informacje
Trwa zbiórka Fundacji Radia ZET na rzecz osób dotkniętych powodzią. Media Grupy Agora wspierają akcję
15 września br. Fundacja Radia ZET uruchomiła zbiórkę pieniędzy na pomoc poszkodowanym w powodzi. Do akcji włączyły się wszystkie media Grupy Agora. “Wyborcza”, Gazeta.pl, AMS, Helios, Next Film oraz wszystkie stacje radiowe Grupy Eurozet kierują swoich odbiorców do jednej zbiórki.
17.09.24, 09:25
| radio » informacje
Raporty powodziowe Polskiego Radia trzy razy dziennie w podcastach
W odpowiedzi na oficjalne ogłoszenie - pierwszego w historii Polski - stanu klęski żywiołowej, Polskie Radio uruchamia serię podcastów dotyczących zmieniającej się sytuacji powodziowej na terenie województwa dolnośląskiego, opolskiego i śląskiego. Kolejne odcinki będą udostępniane trzy razy dziennie.
16.09.24, 17:15
| radio » informacje
Trzy nowe podcasty w ofercie Czwórki
Radiowa Czwórka przygotowała nowe podcasty, które są dostępne na platformie podcastowej Polskiego Radia oraz w serwisach streamingowych. W ofercie znalazły się trzy propozycje: „Głosówka”, „Parami” i „Z biegiem lat”.
16.09.24, 10:09
| radio » informacje
Zmiany w jesiennej ramówce Dwójki
16 września br., rusza jesienna ramówka Drugiego Programu Polskiego Radia w której znajdą się nowe audycje autorskie, transmisje koncertów Orkiestry Polskiego Radia w Warszawie, poranki Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia oraz kameralistyka w ramach cyklu „Z klasyką przez Polskę”.
16.09.24, 06:30
| radio » informacje
Fundacja Radia ZET rusza ze zbiórką charytatywną dla powodzian
Fundacja Radia ZET uruchomiła 15 września br. zbiórkę charytatywną na pomoc dla powodzian.
14.09.24, 16:36
| radio » informacje
Sytuacja powodziowa w centrum uwagi mediów (raport)
Ulewne opady deszczu spowodowały w wielu miejscach kraju zagrożenie podtopieniami i powodziami. Media na bieżąco przekazują odbiorcom najważniejsze informacje. AKTUALZIACJA - PONIEDZIAŁEK, 16.09.2024 r.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja

Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice

Przejdź do oferty

Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni

Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa

Przejdź do oferty

Stanowisko ds. promocji i komunikacji

Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 18.10.24

Rozwiązanie konkursu.

do 18.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.10.24

Do zdobycia jeden album.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

Od wirtualnej rozrywki i (nie)etycznych zagrywek w marketingu po historie opowiedziane za pomocą liczb. Ruszyły zapisy na pierwszy tej jesieni webinar w ramach cyklu DIMAQ Voice.