06.09.11, 18:28

W wakacje najchętniej oglądaliśmy TVP1 [raport]

W minione wakacje telewidzowie najchętniej wybierali propozycje serwowane przez TVP. Jednak badania oglądalności pokazują, że w czołówce stacji telewizyjnych znalazły się także kanały komercyjne.

W minione wakacje telewidzowie najchętniej wybierali propozycje serwowane przez TVP. Jednak badania oglądalności pokazują, że w czołówce stacji telewizyjnych znalazły się także kanały komercyjne.

Programy publicznej najlepsze...

W zestawieniu TOP15 przygotowanego przez AGB Nielsen za okres minionych wakacji aż 13 propozycji najchętniej wybieranych przez telewidzów to programy emitowane na antenie TVP1 lub TVP2. Największym powodzeniem cieszył się serwis sportowy. 3 lipca obejrzało go ponad 4,39 mln widzów (prawie 31 proc. udziałów w rynku). W czołówce znalazł się także Festiwal Kabaretu w Koszalinie (30 lipca, 4,28 mln widzów, 33 proc. udział w rynku) oraz Prognoza Pogody (TVP1 27 lipca; 4,23 mln widzów; niemal 33 proc. udziału w rynku).

Z programów emitowanych przez stacje komercyjne w wakacyjnym zestawieniu TOP15 znalazły się TVN-owskie „Fakty” (3 lipca oglądało je niemal 3,7 mln widzów, co dało 29 proc. udziału w rynku) oraz film „Maska Zorro” (Polsat, 4 lipca; 3,49 mln widzów; 26,55 proc. udział w rynku).

...zyskują stacje komercyjne

Choć oferta programowa stacji komercyjnych zdominowała czołówkę oglądalności programów telewizyjnych, nie znalazło to przełożenia w zestawieniu oglądalności poszczególnych kanałów. W wakacyjnym podsumowaniu triumfuje co prawda telewizyjna Jedynka (oglądalność średnio 781 tys. widzów, przy 15-procentowym udziale w rynku), jednak dalsze miejsca zajmują stacje komercyjne. Na podium uplasował się jeszcze Polsat i TVN (odpowiednio 717 i 659 tys. widzów oraz udziały rzędu 14 i 12,88%). TVP2 znalazła się tuż za czołową trójką.

Porównując wyniki oglądalności w trakcie tegorocznych i zeszłorocznych wakacji, daje się zauważyć spadek popularności stacji publicznych. W roku ubiegłym także triumfowała TVP1 notując udział w rynku rzędu 18,42% (w 2011 o 3,16 punktów procentowych mniej). Podobnie, kurs ujemny zanotowała Dwójka, która spadła z drugiej na czwartą pozycję (-1,34 p. proc.). W przypadku stacji komercyjnych znajdujących się w czołówce zarówno Polsat jak i TVN zanotowały tendencję zwyżkową w zakresie udziału w rynku (odpowiednio +0,88 pkt proc. oraz +0,3 pkt proc.).

Komentarze

Powiązane

17.03.25, 07:00
| TV / VOD » badania rynku
Talk-show Kuby Wojewódzkiego zyskał widzów w nowym paśmie
Pod koniec lutego br. na antenę TVN powrócił Kuba Wojewódzki z nowym sezonem swojego autorskiego talk-show. Tym razem w nowym paśmie – o godz. 20:50. O nowej porze tytuł zyskał blisko 100 tys. nowych widzów.
14.03.25, 16:15
| TV / VOD » informacje
Golden Media Polska zmienia logotyp
Golden Media Polska, producent programów telewizyjnych, po 13 latach zmienia logotyp. Celem jest odświeżenie wizerunku firmy oraz podkreślenie jej otwartości i innowacyjności. 
14.03.25, 13:30
| TV / VOD » informacje
Postaw na milion świętuje 15 lat na antenie i start 30. sezonu
W piątek, 14 marca 2025 r. o godz. 20:45 na antenie TVP2 zadebiutuje 30. sezon teleturnieju „Postaw na milion”. Program po raz pierwszy wyemitowano 5 marca 2011 r., a jego gospodarzem od początku pozostaje Łukasz Nowicki.
13.03.25, 19:45
| TV / VOD » seriale
Porządny człowiek. Pierwszy teaser i zdjęcia z planu nowego thrillera HBO
"Porządny człowiek" to nowa polska produkcja HBO Original – pełen napięcia thriller psychologiczny, który wkrótce zadebiutuje na platformie. Sprawdź najnowszy teaser i zobacz zdjęcia prosto z planu!
13.03.25, 18:15
| TV / VOD » informacje |
Polsat wkracza na Spotify. Pierwsza kampania stacji promująca Must Be The Music
Polsat, przy wsparciu polskiego oddziału Aleph, zrealizował kampanię na Spotify promującą powrót programu „Must Be The Music” po dziewięciu latach przerwy. To pierwsze wykorzystanie tej platformy muzycznej przez stację w celach reklamowych.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
13.03.25, 11:37
| TV / VOD » ludzie
Konrad Szczęsny zastępcą kierownika ds. kontaktów z mediami i członkiem polskiej delegacji na Konkurs Piosenki Eurowizji 2025
Konrad Szczęsny, prezes OGAE Polska, został zastępcą kierownika ds. kontaktów z mediami i członkiem polskiej delegacji na Konkurs Piosenki Eurowizji 2025.
13.03.25, 08:30
| TV / VOD » badania rynku
Prawie 1,1 mln widzów Awantury o kasę
Dobre wyniki oglądalności zanotował w miniony weekend teleturniej „Awantura o kasę” (Polsat) prowadzony przez Krzysztofa Ibisza.
13.03.25, 07:15
| TV / VOD » badania rynku
Grupa TVP wygrywa weekend. Sanatorium miłości dalej hitem TVP1
W miniony weekend grupa TVP z udziałem na poziomie 20,5 proc., wyprzedziła pozostałe grupy nadawców. Sporą popularnością cieszą się nowe sezony programów „The Voice Kids” i „Sanatorium miłości”.
12.03.25, 16:00
| TV / VOD » seriale
Sprawiedliwi. Trójmiasto. Czwórka liderem w paśmie serialu
Bardzo dobre wyniki i pozycję lidera w swoim paśmie przyniósł Czwórce pierwszy tydzień emisji nowego serialu „Sprawiedliwi. Trójmiasto”.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.