06.09.11, 18:28
W wakacje najchętniej oglądaliśmy TVP1 [raport]
W minione wakacje telewidzowie najchętniej wybierali propozycje serwowane przez TVP. Jednak badania oglądalności pokazują, że w czołówce stacji telewizyjnych znalazły się także kanały komercyjne.
W minione wakacje telewidzowie najchętniej wybierali propozycje serwowane przez TVP. Jednak badania oglądalności pokazują, że w czołówce stacji telewizyjnych znalazły się także kanały komercyjne.
Programy publicznej najlepsze...
W zestawieniu TOP15 przygotowanego przez AGB Nielsen za okres minionych wakacji aż 13 propozycji najchętniej wybieranych przez telewidzów to programy emitowane na antenie TVP1 lub TVP2. Największym powodzeniem cieszył się serwis sportowy. 3 lipca obejrzało go ponad 4,39 mln widzów (prawie 31 proc. udziałów w rynku). W czołówce znalazł się także Festiwal Kabaretu w Koszalinie (30 lipca, 4,28 mln widzów, 33 proc. udział w rynku) oraz Prognoza Pogody (TVP1 27 lipca; 4,23 mln widzów; niemal 33 proc. udziału w rynku).
Z programów emitowanych przez stacje komercyjne w wakacyjnym zestawieniu TOP15 znalazły się TVN-owskie „Fakty” (3 lipca oglądało je niemal 3,7 mln widzów, co dało 29 proc. udziału w rynku) oraz film „Maska Zorro” (Polsat, 4 lipca; 3,49 mln widzów; 26,55 proc. udział w rynku).
...zyskują stacje komercyjne
Choć oferta programowa stacji komercyjnych zdominowała czołówkę oglądalności programów telewizyjnych, nie znalazło to przełożenia w zestawieniu oglądalności poszczególnych kanałów. W wakacyjnym podsumowaniu triumfuje co prawda telewizyjna Jedynka (oglądalność średnio 781 tys. widzów, przy 15-procentowym udziale w rynku), jednak dalsze miejsca zajmują stacje komercyjne. Na podium uplasował się jeszcze Polsat i TVN (odpowiednio 717 i 659 tys. widzów oraz udziały rzędu 14 i 12,88%). TVP2 znalazła się tuż za czołową trójką.
Porównując wyniki oglądalności w trakcie tegorocznych i zeszłorocznych wakacji, daje się zauważyć spadek popularności stacji publicznych. W roku ubiegłym także triumfowała TVP1 notując udział w rynku rzędu 18,42% (w 2011 o 3,16 punktów procentowych mniej). Podobnie, kurs ujemny zanotowała Dwójka, która spadła z drugiej na czwartą pozycję (-1,34 p. proc.). W przypadku stacji komercyjnych znajdujących się w czołówce zarówno Polsat jak i TVN zanotowały tendencję zwyżkową w zakresie udziału w rynku (odpowiednio +0,88 pkt proc. oraz +0,3 pkt proc.).
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze