20.09.11, 20:42

Popularność serwisów wideo w Europie

Gemius analizuje popularność serwisów wideo w czterech z 23 krajów Europy, w których realizowane jest badanie gemiusAudience.

Użytkownicy Internetu w Danii znacznie chętniej oglądają telewizję online niż internauci w Polsce, Rosji i na Węgrzech. Natomiast zasięg serwisów VOD na Węgrzech jest niemal dziewięć razy wyższy niż w Danii. To kilka wniosków, które można wyciągnąć porównując wyniki badania gemiusAudience na czterech rynkach: Polski, Rosji, Danii i Węgier.

Z porównania wyników badania gemiusAudience (w Polsce Megapanel PBI/Gemius) za luty 2010 roku i luty 2011 roku wynika, że w Polsce, Danii i na Węgrzech spada popularność serwisów telewizji internetowej. To zjawisko jest najbardziej zauważalne w Polsce, gdzie zasięg serwisów oferujących telewizję internetową spadł w stosunku do poprzedniego roku o trzy punkty procentowe. Odwrotna sytuacja ma miejsce w Rosji, gdzie telewizja internetowa działa najkrócej spośród wszystkich badanych krajów.

W analizowanym okresie na tym rynku odnotowano zasięgu telewizji internetowej o cztery punkty procentowe. Natomiast rynek duński jest jedynym, gdzie w badanym czasie zasięg telewizji online przekroczył 40%.

Analizie poddano również wiek użytkowników telewizji online. W Danii i na Węgrzech widzowie telewizji online są znacznie starsi niż w pozostałych krajach. Podczas, gdy na Węgrzech odsetek internautów oglądających telewizję online w grupie wiekowej 55+ przekracza 35%, w Danii wynosi około 20%, a w Polsce i Rosji utrzymuje się  na poziomie około 10%. Ponad połowa polskich i rosyjskich internautów, którzy oglądają telewizję online, należy do najmłodszej grup wiekowej biorącej udział w badaniu.

Wyniki badań wskazują, że serwisy VOD (Video on Demand) w internecie cieszą się największą popularnością na Węgrzech. Zasięg serwisów VOD w tym kraju wynosi blisko 19% i w porównaniu do ubiegłorocznych wyników badań, wzrósł niemal dwukrotnie. Dla porównania, w Danii zasięg serwisów VOD wynosi niecałe 3%. W Polsce, zarówno w lutym 2010 roku, jak i w lutym 2011 roku, z internetowych serwisów VOD korzystało około 15 proc. użytkowników internetu.

Analitycy Gemius sprawdzili również jaką popularnością w badanych krajach cieszył się serwis YouTube. Największą zwolenników tego serwisu odnotowano wśród internautów w Polsce i na Węgrzech. Zgodnie z danymi z badania gemiusAudience za luty 2011 rok (w Polsce znanym jako Megapanel PBI/Gemius), na Węgrzech z tego serwisu korzystało blisko 70%internautów, a w Polsce ten odsetek wyniósł 63%. Najniższy zasięg serwisu YouTube odnowowano w Rosji. Wskaźnik ten wzrósł o 15 punktów procentowych zaledwie w ciągu jednego roku. Był to największy wzrost dotyczący tego serwisu  odnotowany we wszystkich analizowanych krajach.

Rynek internetu w Rosji rozwija w szybkim tempie i można przypuszczać, że popularność serwisów wideo i telewizji internetowej w tym kraju nadal będzie rosła. Na utrzymanie się tego trendu wpływ będzie miało niewątpliwie powodzenie takich serwisów jak: rutube.ru, video.mail.ru, video.yandex.ru oraz smotri.com, które z roku na rok przyciągają nowych uzytkowników.

Komentarze

Powiązane

19.02.24, 11:52
| internet » informacje
Klub Świadomej Konsumentki. Nowy projekt serwisu WP Kobieta
Redakcja serwisu WP Kobieta uruchamia Klub Świadomej Konsumentki, w którym czytelniczki będą mogły za darmo testować różne produkty i dzielić się swoimi opiniami.
19.02.24, 09:30
| internet » badania rynku | reklama & PR » informacje
Ponad 450 osób przeszkolonych z badania Mediapanel
W 2023 r. firmy Gemius i Polskie Badania Internetu uruchomiły szkolenia z badania Mediapanel, przeznaczone dla podmiotów z branży medialnej. W pierwszym etapie szkoleń, w okresie od września 2023 r. do stycznia 2024 r. wzięło w nich udział ponad 450 osób.
18.02.24, 12:59
| internet » ludzie
Krzysztof “Chris” Sulenta awansuje w MassiveMusic Warsaw
MassiveMusic Warsaw, kreatywna agencja muzyczna, awansowała Krzysztofa Sulentę na stanowisko senior music creative.
17.02.24, 12:00
| internet » informacje | kultura » informacje
Rusza ósma edycja Plebiscytu O!Lśnienia – Nagród Kulturalnych Onetu i Miasta Krakowa
Po raz ósmy zostaną przyznane O!Lśnienia, nagrody kulturalne Onetu i Miasta Krakowa. Zwycięzców wybiorą internauci, a głosowanie potrwa do północy 1 marca br. 
16.02.24, 18:45
| internet » informacje
Jak pisać o klimacie 2.0. Czym jest dezinformacja klimatyczna i jak z nią walczyć. Druga część poradnika Gazeta.pl dla dziennikarek i dziennikarzy
Poradnik o dezinformacji klimatycznej dla dziennikarzy i dziennikarek to kontynuacja wydanej w 2023 r. publikacji Gazeta.pl „Jak pisać o klimacie”, której celem jest wsparcie przedstawicieli mediów ogólnopolskich i lokalnych, powstała we współpracy z Fundacją Climate Strategies Poland.
16.02.24, 08:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Co to będzie. Polityczny wideopodcast od Gazeta.pl
Portal Gazeta.pl rusza z nowym formatem politycznym, prowadzonym przez Martę Nowak oraz Miłosza Wiatrowskiego-Bujacza. Wideopodcast będzie publikowany  w każdy czwartek. Pierwszy odcinek został wyemitowany 15 lutego br.
15.02.24, 15:00
| radio » informacje | internet » informacje
Sprawa Rusałki. Nowa superprodukcja Audioteki
15 lutego br. udostępniono dwa pierwsze odcinki z sześciu odcinków nowej superprodukcji Audioteki – „Sprawa Rusałki”.
15.02.24, 12:48
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
W poprzedniej pracy nie było OK. Krzysztof Stanowski w kampanii rocketjobs.pl
Krzysztof Stanowski, twórca Kanału Zero, wziął udział w kampanii reklamowej portali pracy rocketjobs.pl i justjoin.it „Misja Zmiana”, w której namawia do zmiany pracy na własnych warunkach. Jest to już kolejna wspólna akcja marek z właścicielem Kanału Zero.
14.02.24, 15:30
| radio » informacje | internet » informacje
NOIZZ uruchamia podcast Komfort Guys
W czwartek, 15 lutego br., w Onet Audio, na NOIZZ.pl oraz na wybranych platformach podcastowych ruszy „Komfort Guys” - rozmowy o emocjach, z którymi można się utożsamiać, niezależnie od tego, czy jest to radość, smutek, bliskość, samotność, euforia, czy może przygnębienie.
14.02.24, 14:35
| prasa » informacje | internet » informacje
Nie żyje Mariusz Jabłoński
Zmarł Mariusz Jabłoński, właściciel portalu OstrowiecNews.pl.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.04.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 02.04.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 01.04.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

27.02.2024 r., godz. 15.00, online.