29.09.11, 21:47

Koniec redakcji terenowych? Na początek Słupsk

Telewizja Polska likwiduje redakcje terenowe. Powodem jest trudna sytuacja finansowa w spółce.

Telewizja Polska likwiduje redakcje terenowe. Powodem jest trudna sytuacja finansowa w spółce.

Jest już niemal pewne, że z końcem października  br. przestanie istnieć redakcja w Słupsku, która podlega oddziałowi TVP w Gdańsku. Dziś wypowiedzenie umowy o pracę otrzymał słupski operator, jeden z dwójki pracowników tej redakcji. „Wczoraj zadzwoniła sekretarka prezesa zapraszając mnie i Rafała Ostrowskiego na spotkanie z dyrektorem. Zapytałem, czy mamy obawiać się o pracę ale nie otrzymałem odpowiedzi” – mówi Adam Mroczek, operator. Do Gdańska, gdzie czekało na niego wypowiedzenie pojechał sam. Drugi z pracowników słupskiej redakcji, Rafał Ostrowski, przebywa na zwolnieniu lekarskim. "Pewnie gdyby pojechał razem ze mną, także otrzymałby wymówienie" – dodaje Mroczek.

Na pytanie Radia Koszalin czy słupska redakcja terenowa zostanie zlikwidowana, Zbigniew Jasiewicz, dyrektor gdańskiego oddziału Telewizji Polskiej przyznał, że takie rozwiązanie nie wchodzi w grę. „Słupsk jest zbyt dużym ośrodkiem, aby nie było w nim załogi przygotowującej materiały informacyjne” - mówił Jasiewicz. Dodał, że przed kilkoma dniami rozmawiał na ten temat z prezesem Braunem, zapewniając, że restrukturyzacja nie dotknie Słupska. Po pytaniu o konkretnych pracowników potwierdził, że zwolnił operatora. „Operator to nie dziennikarz, nie można więc mówić, że likwiduje się redakcję” – odpowiedział Jasiewicz. Jednak nie skonkretyzował co stanie się z Rafałem Ostrowskim, dziennikarzem, który obecnie przebywa na zwolnieniu. „To wewnętrzne sprawy korporacyjne z których nie muszę się nikomu spowiadać” – ucina dyrektor TVP w Gdańsku.

„Słupska redakcja to ja i Rafał Ostrowski, to konkretne osoby, a nie pomieszczenie. Jeśli zwalnia się nas, to kto będzie przygotowywał materiały, stoły, krzesła?” – pyta rozgoryczony operator, który na pracę w TVP poświęcił 14 lat swojego życia. „Dyrektor zaproponował mi przejście na umowę o współpracę. Przez 10 lat byłem współpracownikiem Telewizji Polskiej i dopiero ostatnie 4 lata pracowałem na poł etatu. Takie rozwiązanie nie wchodzi w grę” – mówi Adam Mroczek. Rozwiązanie umowy ze słupskim operatorem tłumaczy się trudną sytuacją finansową w spółce.

Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, przykład redakcji terenowej w Słupsku to dopiero początek restrukturyzacji w firmie. Którzy korespondenci jako kolejni otrzymają wypowiedzenia, dziś nie wiadomo. Prezes TVP Juliusz Braun przebywa w delegacji, a rzecznik spółki była dziś nieosiągalna.

Komentarze

Powiązane

19.03.25, 10:17
| TV / VOD » badania rynku
Ponad 400 tys. widzów Kwartetu dla czterech aktorów. TVP2 liderem poniedziałku
W poniedziałek, 17 marca br., grupa TVP osiągnęła najwyższy udział wśród nadawców: łączny udział dobowy TVP wyniósł tego dnia 21,9 proc. (dane: Nielsen Media).
19.03.25, 06:00
| TV / VOD » badania rynku
Kuchenne rewolucje pozostaje hitem TVN. Trzeci odcinek formatu obejrzało ponad 1,1 mln widzów
27 lutego br. na antenie TVN zadebiutował jubileuszowy, 30. sezon programu "Kuchenne rewolucje" z Magdą Gessler. Program emitowany jest w nowym paśmie - o godz. 20:50.
18.03.25, 13:53
| TV / VOD » badania rynku
Must Be The Music. Rośnie widownia formatu
Drugi odcinek muzycznego formatu „Must Be The Music” (Polsat) był liderem w swoim paśmie emisji oraz odnotował jeszcze lepsze wyniki oglądalności niż jego premierowa odsłona.
18.03.25, 12:37
| TV / VOD » informacje
#PerłyArchiwów. Podcast Rekonstrukcja Cyfrowa TVP wprowadza nowy format
Poświęcony polskiemu kinu podcast Rekonstrukcja Cyfrowa TVP poszerza zakres tematyczny i wprowadza nowy format „#PerłyArchiwów”, który ma twórczo wykorzystywać archiwalne materiały audiowizualne Telewizji Polskiej. Gospodarzem programu jest historyk młodego pokolenia Michał Przeperski.
18.03.25, 07:15
| TV / VOD » badania rynku
The Voice Kids i Sanatorium miłości hitami TVP
W sobotę, 15 marca br. kolejny odcinek 8. edycji show TVP2 „The Voice Kids” obejrzało w momencie najwyższej oglądalności ponad 1,7 mln widzów, a program z udziałem seniorów „Sanatorium miłości” – prawie 1,7 mln osób. Popularnością wśród widzów cieszyły się też inne propozycje TVP.
17.03.25, 07:00
| TV / VOD » badania rynku
Talk-show Kuby Wojewódzkiego zyskał widzów w nowym paśmie
Pod koniec lutego br. na antenę TVN powrócił Kuba Wojewódzki z nowym sezonem swojego autorskiego talk-show. Tym razem w nowym paśmie – o godz. 20:50. O nowej porze tytuł zyskał blisko 100 tys. nowych widzów.
14.03.25, 16:15
| TV / VOD » informacje
Golden Media Polska zmienia logotyp
Golden Media Polska, producent programów telewizyjnych, po 13 latach zmienia logotyp. Celem jest odświeżenie wizerunku firmy oraz podkreślenie jej otwartości i innowacyjności. 
14.03.25, 13:30
| TV / VOD » informacje
Postaw na milion świętuje 15 lat na antenie i start 30. sezonu
W piątek, 14 marca 2025 r. o godz. 20:45 na antenie TVP2 zadebiutuje 30. sezon teleturnieju „Postaw na milion”. Program po raz pierwszy wyemitowano 5 marca 2011 r., a jego gospodarzem od początku pozostaje Łukasz Nowicki.
13.03.25, 19:45
| TV / VOD » seriale
Porządny człowiek. Pierwszy teaser i zdjęcia z planu nowego thrillera HBO
"Porządny człowiek" to nowa polska produkcja HBO Original – pełen napięcia thriller psychologiczny, który wkrótce zadebiutuje na platformie. Sprawdź najnowszy teaser i zobacz zdjęcia prosto z planu!
13.03.25, 18:15
| TV / VOD » informacje |
Polsat wkracza na Spotify. Pierwsza kampania stacji promująca Must Be The Music
Polsat, przy wsparciu polskiego oddziału Aleph, zrealizował kampanię na Spotify promującą powrót programu „Must Be The Music” po dziewięciu latach przerwy. To pierwsze wykorzystanie tej platformy muzycznej przez stację w celach reklamowych.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.