02.10.11, 16:01
Andrzej Lepper, Rzeczpospolita i tabloidy – liderzy sierpniowego monitoringu mediów
Temat śmierci szefa Samoobrony był głównym tematem, na który bardzo często powoływano się w sierpniowych doniesieniach medialnych. W zestawieniu Instytutu Monitorowania Mediów triumfuje „Rzeczpospolita”, ale na wyrazy uznania zasługują wysoko uplasowane tabloidy.
Temat śmierci szefa Samoobrony był głównym tematem, na który bardzo często powoływano się w sierpniowych doniesieniach medialnych. W zestawieniu Instytutu Monitorowania Mediów triumfuje „Rzeczpospolita”, ale na wyrazy uznania zasługują wysoko uplasowane tabloidy.
Na „Rzeczpospolitą” powoływano się 704 razy, głównie w odniesieniu do spraw politycznych związanych ze zbliżającymi się wyborami parlamentarnymi, a także na informacje ekonomiczne, rankingi i sondaże. „Gazeta Wyborcza” (520) cytowana była przede wszystkim w odniesieniu do spraw stricte politycznych. W pierwszej trojce znalazła się jedna, najwyżej notowana stacja telewizyjna - TVN24 (281 cytowań).
W czołówce niezmiennie pojawił się „Dziennik Gazeta Prawna”. Słabiej niż zazwyczaj wypadła najlepiej cytowana stacja radiowa. RMF FM (109) uplasował się dopiero na 9 pozycji. Dużo lepiej wypadły od niego dwa tabloidy, „Super Express” (149) i „Fakt” (145). Tak dobry wynik obu tytułów to przede wszystkim efekt tzw. „sezonu ogórkowego”. W sierpniu media chętnie powoływały się na luźne tematy poruszane przez tytuły (np. jak wróżyć z kota i kto z ciekawości włożył głowę w słup energetyczny, a także wskazówki biskupa częstochowskiego jak przeklinać bez grzechu).
Okres wakacyjny nie przeszkodził mediom w cytowaniu doniesień z podwórka politycznego. Kwestie związane z elitami rządzącymi były obok informacji ekonomicznych najpopularniejszymi informacjami. Media interesowały się także życiem celebrytów oraz śmiercią Andrzeja Leppera (temat ten wyprzedził doniesienia na temat katastrofy smoleńskiej).
Do zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze