06.10.11, 21:31

Beata Michalska-Jutrzenka: Naszą główną grupą docelowa są kobiety powracające do pracy po urlopie macierzyńskim

Rozmowa z Beatą Michalską-Jutrzenką, Redaktor Naczelną Magazynu „Aktywna Mama”.

Rozmowa z Beatą Michalską-Jutrzenką, Redaktor Naczelną Magazynu „Aktywna Mama”


Kuba Wajdzik: "AM" to pierwszy polski magazyn poświęcony problematyce aktywizacji zawodowej kobiet. Skąd pomysł na takie pismo?
Beata Michalska-Jutrzenka: Pomysł powstał na bazie doświadczeń kobiet aktywnych zawodowo, posiadających dzieci, powracających do pracy po urlopie macierzyńskim bądź poszukujących pracy oraz ich specyficznych potrzeb. W przekazywanych nam opiniach, kobiety wskazywały potrzebę zwrócenia opinii publicznej i mediów na ich problemy dotyczące zarówno pomocy prawnej jak i psychologicznej. Wskazywano, iż brak na rynku mediów drukowanych wydawnictwa o charakterze poradnikowym skierowanego szczególnie do tej grupy docelowej. Tematyka związana z aktywizacją zawodową matek w Polsce podejmowana jest w innych mediach, ale w sposób fragmentaryczny. Brak kompleksowego podejścia do zagadnień związanych z aktywizacją zawodową Kobiet, a w szczególności matek w Polsce, zwłaszcza brak specjalnego magazynu ukierunkowanego na tematy interesujące matki zaangażowane również zawodowo skłonił wydawcę do stworzenia magazynu „Aktywna Mama”.

KW: Do jakiej grupy kobiet chcą Państwo trafić? Do tych już przekonanych do "zawodowej aktywności", czy też jeszcze niezdecydowanych?
BMJ: Naszą główną grupą docelowa są kobiety powracające do pracy po urlopie macierzyńskim. Grupą uzupełniającą są kobiety w wieku 25- 45 lat godzące wychowywanie dzieci z rozwojem własnej kariery zawodowej.. Oczywiście, chcemy trafiać zarówno do kobiet już posiadających dzieci i zdecydowanych na aktywność zawodową, jak i posiadających dzieci i jeszcze nie zdecydowanych na podjęcie pracy. Wśród naszych Czytelniczek nie może zabraknąć również kobiet, aktywnych zawodowo, które decyzję o posiadaniu dziecka mają jeszcze przed sobą (nie do końca zdecydowane na macierzyństwo).

KW: Co potencjalne czytelniczki znajdą w piśmie?
BMJ: W magazynie „Aktywna Mama” nasze Czytelniczki znajdą publikacje o charakterze poradnikowym, publicystykę oraz artykuły o charakterze life stylowym. Znajdą w nich informacje, opinie, porady i wydarzenia pomagające im w zdobywaniu niezależności finansowej umożliwiającej podjęcie decyzji o posiadaniu dzieci, realizowaniu pasji zawodowych, odkrywaniu własnych możliwości. Na łamach Aktywnej Mamy przedstawiamy sylwetki mam, które godzą macierzyństwo z pracą na rzecz społeczności lokalnych, samorządów, organizacji non-profit, wolantariatu, działalności politycznej. Odrębny dział zajmuje tematyka prawno-społeczna dotycząca aktywizacji zawodowej kobiet w Polsce. Zawiera wypowiedzi i porady ekspertów dotyczące prawa pracy i praw kobiet. W Aktywnej Mamie Czytelniczki znajdą również publikacje o charakterze informacyjnym, poradnikowym dotyczące rozwoju własnego wizerunku i osobowości, podnoszenia kwalifikacji zawodowych, profilaktyki zdrowotnej oraz urody (kursy, szkolenia, porady lekarza, kosmetyczki, fryzjera, dietetyka, stylisty, trenera fitness itp.)

KW: "AM" to zupełnie nowe pismo na rynku. Inspirowali się Państwo zagranicznymi tytułami?
BMJ: Jest to projekt autorski wydawcy. Nie są nam znane inne tytuły o tożsamej tematyce.

KW: Jaka sprzedaż będzie Państwa satysfakcjonować po sześciu miesiącach?
BMJ: Planujemy po pół rocznej obecności na rynku wydawniczym osiągnąć pułap 20 tysięcy egzemplarzy.

KW: Ważna rolę odgrywa obecnie internet. Czy tam też magazyn "AM" będzie aktywny?
BMJ: Magazyn „Aktywna Mama” obecnie ma swoją roboczą stronę internetową, która jest systematycznie rozbudowywana. Jednocześnie powstaje portal Aktywna Mama, którego uruchomienie planujemy w I kwartale 2012 roku. Mamy też swoją stronę na popularnych portalach społecznościowych. Docelowo chcemy również wprowadzić elektroniczne wydanie „Aktywnej Mamy”.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

03.09.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 3 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 3 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć. 
02.09.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 2 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 2 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć. 
31.08.24, 15:34
| telewizja / VOD » seriale | prasa » informacje
Super Seriale. Nowy format wideo Super Expressu
W sobotę, 31 września br. zadebiutuje seria wideo „Super Seriale”. Nowy format „Super Expressu” prowadzą Filip „Rudanacja” Antonowicz i Agnieszka Pyź.
31.08.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 31 sierpnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 31 sierpnia? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć. 
30.08.24, 07:45
| radio » informacje | prasa » informacje
30/30. Jubileuszowy podcast magazynu Architektura-murator
Miesięcznik „Architektura-murator” uruchomił podcast „30/30”, który ma być cyklem rozmów z okazji jubileuszu 30-lecia pisma. Zaproszeni goście podsumowują ostatnie dekady w polskiej architekturze i opowiadają o wyzwaniach, jakie stoją przed branżą.
30.08.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 30 sierpnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 30 sierpnia? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
29.08.24, 18:20
| prasa » informacje
Pani domu poradnik tym razem o dobrym trawieniu
29 sierpnia br. na rynku ukazało się nowe wydanie Pani domu poradnik „Na dobre trawienie” (Wydawnictwo Bauer).
29.08.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 29 sierpnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 29 sierpnia? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
28.08.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 28 sierpnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 28 sierpnia? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
27.08.24, 07:00
| radio » informacje | prasa » informacje
Nagroda Radia Zet im. Andrzeja Woyciechowskiego w nowym terminie
Organizatorzy Konkursu o Nagrodę Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego zmieniają termin gali wręczenia nagród. Odtąd będzie się ona odbywać na przełomie lutego i marca.
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Polecamy
Konferencje

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.