06.10.11, 20:29
ARC Rynek i Opinia: Platforma Obywatelska najaktywniejsza w sieci
Niemal 45 % polskich internautów uważa, że partie polityczne w dużym stopniu wykorzystywały Internet w swoich kampaniach wyborczych.
Niemal 45 % polskich internautów uważa, że partie polityczne w dużym stopniu wykorzystywały Internet w swoich kampaniach wyborczych. Najbardziej zauważalna w sieci była kampania Platformy Obywatelskiej – prawie 45 % internautów uważa, że ta partia była najbardziej aktywna, a jej działania były najbardziej efektywne i prowadzone w sposób profesjonalny. Zdecydowanie najczęściej internauci wskazywali reklamy wyborcze w sieci jako najintensywniej wykorzystywany sposób dotarcia do wyborców. Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia w dniach 30 września – 4 października 2011r.
Zaraz po Platformie Obywatelskiej jako najbardziej aktywną partię w sieci podczas kampanii wyborczej internauci wskazywali PiS (40%), Ruch Palikota (22%) oraz SLD (17%). W podobny sposób internauci ocenili efektywność działań internetowych poszczególnych sztabów wyborczych, przy czym jako bardziej efektywne zostały ocenione działania SLD (20%) niż Ruchu Palikota (13,5%). PiS zajął drugą pozycję, zaraz po Platformie Obywatelskiej ze wskazaniem 22%.
„Znacząca obecność Ruchu Palikota w Internecie, gdzie partia ta jest nawet bardziej aktywna niż SLD, może sprzyjać zainteresowaniu tą partią, zwłaszcza wśród ludzi młodych i mieszkańców dużych ośrodków. Z naszego badania wynika, że Ruch Palikota jest bardzo aktywny w sieci, choć nie zawsze oceniany jako efektywny” – mówi Łukasz Mazurkiewicz, Prezes Zarządu ARC Rynek i Opinia.
Z badania wynika, że partie polityczne wykorzystywały niemal wszystkie dostępne w Internecie sposoby komunikowania się z wyborcami: portale internetowe, media społecznościowe, strony internetowe partii i kandydatów, blogi, przy czym jako najbardziej zauważalne przez internautów okazały się tradycyjne ogłoszenia wyborcze (54% wskazań). Zdecydowana większość internautów (74%) ma zamiar wziąć udział w wyborach, 10% deklaruje, że na pewno nie zagłosuje, zaś 16% jeszcze się zastanawia.
Badanie zostało przeprowadzone na grupie 507 internautów.
Stanowisko ds. promocji i komunikacji
Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków
Przejdź do ofertyKierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja
Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice
Przejdź do ofertySpecjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa
Przejdź do ofertyOd wirtualnej rozrywki i (nie)etycznych zagrywek w marketingu po historie opowiedziane za pomocą liczb. Ruszyły zapisy na pierwszy tej jesieni webinar w ramach cyklu DIMAQ Voice.
Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze