06.10.11, 20:29

ARC Rynek i Opinia: Platforma Obywatelska najaktywniejsza w sieci

Niemal 45 % polskich internautów uważa, że partie polityczne w dużym stopniu wykorzystywały Internet w swoich kampaniach wyborczych.

Niemal 45 % polskich internautów uważa, że partie polityczne w dużym stopniu wykorzystywały Internet w swoich kampaniach wyborczych. Najbardziej zauważalna w sieci była kampania Platformy Obywatelskiej – prawie 45 % internautów uważa, że ta partia była najbardziej aktywna, a jej działania były najbardziej efektywne i prowadzone w sposób profesjonalny. Zdecydowanie najczęściej internauci wskazywali reklamy wyborcze w sieci jako najintensywniej wykorzystywany sposób dotarcia do wyborców. Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia w dniach 30 września – 4 października 2011r.

Zaraz po Platformie Obywatelskiej jako najbardziej aktywną partię w sieci podczas kampanii wyborczej internauci wskazywali PiS (40%), Ruch Palikota (22%) oraz SLD (17%). W podobny sposób internauci ocenili efektywność działań internetowych poszczególnych sztabów wyborczych, przy czym jako bardziej efektywne zostały ocenione działania SLD (20%) niż Ruchu Palikota (13,5%). PiS zajął drugą pozycję, zaraz po Platformie Obywatelskiej ze wskazaniem 22%.

Znacząca obecność Ruchu Palikota w Internecie, gdzie partia ta jest nawet bardziej aktywna niż SLD, może sprzyjać zainteresowaniu tą partią, zwłaszcza wśród ludzi młodych i mieszkańców dużych ośrodków. Z naszego badania wynika, że Ruch Palikota jest bardzo aktywny w sieci, choć nie zawsze oceniany jako efektywny” – mówi Łukasz Mazurkiewicz, Prezes Zarządu ARC Rynek i Opinia.

Z badania wynika, że partie polityczne wykorzystywały niemal wszystkie dostępne w Internecie sposoby komunikowania się z wyborcami: portale internetowe, media społecznościowe, strony internetowe partii i kandydatów, blogi,  przy czym jako najbardziej zauważalne przez internautów okazały się tradycyjne ogłoszenia wyborcze (54% wskazań). Zdecydowana większość internautów (74%) ma zamiar wziąć udział w wyborach, 10% deklaruje, że na pewno nie zagłosuje, zaś 16% jeszcze się zastanawia.

Badanie zostało przeprowadzone na grupie 507 internautów.

Komentarze

Powiązane

04.09.24, 12:00
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Obserwator Gospodarczy Strefy Biznesu. Nowy program Strefy Biznesu
Redakcja serwisu „Strefa Biznesu” (Polska Press Grupa), rozpoczęła emisję nowego programu wideo "Obserwator Gospodarczy Strefy Biznesu".
03.09.24, 20:15
| radio » informacje | internet » informacje
ESKA Reakcje. Trzy pokolenia bohaterami nowej serii prowadzone przez Michała Hanczaka
W nowej odsłonie serii „ESKA Reakcje” na kanale YouTube Radia ESKA bohaterami zostali przedstawiciele trzech pokoleń: Gez Z, Millenialsów i Seniorów. W każdym odcinku komentują i oceniają m.in. teledyski czy fragmenty filmów.
02.09.24, 17:45
| internet » ludzie
Maciej Wernio na czele serwisu NOIZZ
Maciej Wernio z serwisem NOIZZ (Ringer Axel Springer Polska) jest związany od prawie dziewięciu lat, od 2024 r. objął stanowisko p.o. redaktora naczelnego serwisu. Jest także współautorem nowego podcastu kulturalnego „TOPKA”.
02.09.24, 13:13
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Grupa ZPR Media uruchamia pierwsze trzy kanały TV w modelu FAST. Są pomysły na kolejne
30 sierpnia br., Grupa ZPR Media uruchomiła pierwsze trzy kanały telewizyjne Grupy ZPR Media w modelu FAST – bezpłatne stacje tematyczne oferowane w streamingu: Super Express TV, Murator TV i Poradnik Zdrowie TV. 
02.09.24, 10:02
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Interia przedstawiła jesienną ofertę podcastów i programów video
Dziennikarze Polsatu i Interii (m.in. Piotr Witwicki, Alicja Resich, Katarzyna Zdanowicz i Przemysław Białkowski) pojawią się w ofercie portalu z podcastami video. Interia będzie kontynuowała piłkarski format video „Gramy dalej”, weekendowy magazyn Tygodnik Interii oraz cykl „Interia Bliżej Świata. Przegląd mediów zagranicznych”.
02.09.24, 09:00
| internet » informacje
Grupa PMPG Polskie Media startuje z serwisem NewsMed.pl
PMPG Polskie Media uruchamia nowy projekt wydawniczy o profilu medycznym. Serwisem eksperckim NewsMed.pl pokieruje Katarzyna Pinkosz.
01.09.24, 11:59
| radio » informacje | internet » informacje
wojna1939.pl – najnowsza superprodukcja Audioteki z podróżą w czasie
1 września br., w dniu 85. rocznicy wybuchu II wojny światowej, zadebiutowała superprodukcja Audioteki – „wojna1939.pl”. Audioserial ma przenieść słuchaczy do czasów II wojny światowej, w których współczesne wojska stawią czoła przeciwnikowi. Produkcja powstała na podstawie scenariusza Marcina Ciszewskiego.
29.08.24, 15:20
| internet » informacje
Grupa WP w I półroczu 2024 r.: blisko 719 mln zł przychodów gotówkowych
Przychody gotówkowe ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A. w I półroczu 2024 roku wyniosły prawie 719 mln zł. To oznacza wzrost o ponad 9 proc. w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Skorygowany zysk EBITDA wyniósł prawie 183 mln zł, po wzroście o 3,7 proc.
24.08.24, 19:06
| internet » informacje | reklama & PR » informacje | kultura » muzyka
Gazeta.pl wspiera Męskie Granie
Portal Gazeta.pl został oficjalnym patronem „Męskiego Grania”. Projekt świętuje w tym roku swoje 15-lecie.
24.08.24, 16:00
| radio » informacje | internet » informacje
Nieświęta Trójca. Nowa superprodukcja o nietypowych dylematach wyjątkowych zakonnic w Audiotece
„Nieświęta Trójca” to najnowsza produkcja oryginalna Audioteki realizowana w gwiazdorskiej obsadzie. W rolach głównych można usłyszeć, m.in. Katarzynę Herman, Katarzynę Dąbrowską i Janusza Chabiora.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Stanowisko ds. promocji i komunikacji

Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja

Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice

Przejdź do oferty

Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni

Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 18.10.24

Rozwiązanie konkursu.

do 18.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.10.24

Do zdobycia jeden album.

Polecamy
Konferencje

Od wirtualnej rozrywki i (nie)etycznych zagrywek w marketingu po historie opowiedziane za pomocą liczb. Ruszyły zapisy na pierwszy tej jesieni webinar w ramach cyklu DIMAQ Voice.

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.