23.10.11, 14:04

biocity.pl: portal edukacyjny o zrównoważonym życiu w mieście

Kalkulator emisji dwutlenku węgla, interaktywne gry edukacyjne oraz filmy i teksty eksperckie o tym, jak optymalnie wykorzystywać posiadane przez nas zasoby w życiu codziennym – to tylko niektóre atrakcje dla użytkowników nowego portalu edukacyjnego biocity.pl.

Kalkulator emisji dwutlenku węgla, interaktywne gry edukacyjne oraz filmy i teksty eksperckie o tym, jak optymalnie wykorzystywać posiadane przez nas zasoby w życiu codziennym – to tylko niektóre atrakcje dla użytkowników nowego portalu edukacyjnego biocity.pl. Inicjatorem projektu jest Dalkia Polska, a partnerem merytorycznym przedsięwzięcia Fundacja Sendzimira.

Adresatami portalu są mieszkańcy polskich miast – zarówno osoby dorosłe jak i uczniowie szkół. Główne przesłania portalu koncentrują się wokół najbardziej aktualnych wyzwań ekologicznych XXI wieku, do których należą między innymi wzrost liczby ludności miast, kurczące się zasoby surowców niezbędnych do życia oraz wynikająca z tego konieczność efektywnego ich wykorzystania.

Celem interaktywnego portalu biocity.pl jest propagowanie idei zrównoważonego rozwoju miast przy jednoczesnej poprawie jakości życia mieszkańców. Portal dostarcza informacji na temat światowych trendów, pozwalających z jednej strony na zmniejszenie naszego negatywnego wpływu na środowisko, a z drugiej – zwiększających komfort życia w mieście. Ekspercka wiedza przekazywana jest poprzez artykuły ilustrowane zdjęciami, animowane miniseriale, zręcznościowe gry flash oraz reportaże edukacyjne tłumaczące skomplikowane zagadnienia. Portal zawiera również specjalną zakładkę przeznaczoną dla nauczycieli - znaleźć tam można m.in.  propozycje scenariuszy lekcyjnych. Patronat nad zakładką Edukacja objął Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu.

Do najbardziej atrakcyjnych zasobów portalu należy między innymi interaktywny kalkulator emisji dwutlenku węgla. Dzięki tej funkcjonalności każdy użytkownik portalu może obliczyć, ile CO2 jest przez niego emitowane do atmosfery, głównie poprzez wykonywane regularnie czynności domowe, preferowane sposoby transportu, a także posiadane nawyki żywieniowe i konsumpcyjne.

Zawartość zasobów portalu opiera się na wiedzy ekspertów międzynarodowego koncernu Veolia Environnement, którego częścią jest Dalkia Polska. Dodatkowo, nad merytoryczną poprawnością treści czuwają eksperci z Fundacji Sendzimira. Działania promocyjne platformy prowadzone będą za pośrednictwem profilu Biocity.pl na portalu społecznościowym Facebook.

Komentarze

Powiązane

26.11.24, 07:30
| prasa » informacje | internet » informacje
To nie takie proste. Nowy format Gazeta.pl
We wtorek, 26 listopada br. na Gazeta.pl zadebiutuje wideopodcast „To nie takie proste” prowadzony przez Grzegorza Sroczyńskiego. Jego gośćmi będą publicyści, aktywiści, pisarze, politycy czy historycy.
26.11.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Kara jednak ważna. Sąd oddala odwołanie właściciela dostawcy usługi VOD Poszwixxx Tv
Sąd Okręgowy w Warszawie Wydział XX Gospodarczy oddalił odwołanie Łukasza Poszwy od decyzji Przewodniczącego KRRiT w sprawie nałożenia kary w wysokości 10 tys. zł – poinformowała KRRiT.
25.11.24, 11:05
| internet » informacje
VML Poland tworzy globalną stronę internetową dla mnarki Tic Tac
VML Poland odpowiada za projekt i wdrożenie globalnej strony internetowej dla marki Tic Tac. Uruchomiona została pierwsza lokalna odsłona nowego serwisu.
22.11.24, 16:15
| internet » informacje
EqualVoice: Innowacyjne narzędzie Ring Publishing wspiera równość płci w mediach
Ringier Axel Springer Polska wprowadził Asystenta EqualVoice, innowacyjne narzędzie AI stworzone przez międzynarodowy zespół ekspertów z Polski i Szwajcarii. Narzędzie jest zintegrowane z platformą Ring Publishing, która służy do tworzenia, zarządzania i dystrybucji treści.
21.11.24, 08:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Prawdziwe Historie z dużym rozmachem od OTOMOTO
Serwis OTOMOTO zaprezentował kolejną odsłonę kampanii „Prawdziwe Historie”. To koncept wideo, który w 2021 r. stał się viralem w mediach społecznościowych. W tym sezonie świątecznym kampania wraca z większym rozmachem.
20.11.24, 17:15
| radio » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Dzieje się. Specjalne wydanie wideocastu z udziałem publiczności
piątek, 22 listopada br., odbędzie się nagranie specjalnego wydania wideopodcastu „Dzieje się” na żywo z udziałem publiczności. To pierwszy taki projekt przygotowany tylko dla subskrybentów TOK FM Premium.
20.11.24, 08:00
| prasa » informacje | internet » informacje
Gazeta.pl będzie współpracować z Miejskim Reporterem
Gazeta.pl rozpoczyna współpracę z Miejskim Reporterem. Dzięki współpracy poszerzy się oferta lokalnych informacji z Warszawy i okolic.
19.11.24, 13:32
| internet » informacje
Andrzej Rysuje współpracuje z Nieruchomosci-online.pl
Serwis ogłoszeniowy Nieruchomosci-online.pl rozpoczął współpracę z Andrzejem Milewskim (Andrzej Rysuje). Prace rysownika satyrycznego towarzyszą materiałom poświęconym aktualnej sytuacji na rynku. 
19.11.24, 10:04
| radio » ludzie | internet » informacje
Marta Szkutnik i Tomasz Kin wzmacniają dział contentu Audioteki
W strukturach Audioteki nowy powstał dział orignal story, na którego czele stanął Tomasz Kin. Zmiany zaszły też w dziale produkcji, za którego działanie wzięła odpowiedzialność Marta Szkutnik.
18.11.24, 08:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Fuzja spółki PL24 z Polska Press Grupą. To decyzja ekonomiczna
Spółka Polska Press oraz jej spółka zależna PL24 (wydawca ogólnopolskiego serwisu i.pl) rozpoczynają proces łączenia. Planowana fuzja ma na celu ma zwiększenie efektywności operacyjnej, optymalizację i wzmocnienie rynkowej pozycji Polska Press Grupy.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.01.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 25.12.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 25.12.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.