15.11.11, 18:15

Janusz Palikot częściej od Donalda Tuska w mediach

Janusz Palikot, który wprowadził nowe ugrupowanie do Sejmu, w październiku występował w mediach częściej od Donalda Tuska – wynika z badania „Scena Polityczna” przeprowadzonego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Janusz Palikot, który wprowadził nowe ugrupowanie do Sejmu, w październiku występował w mediach częściej od Donalda Tuska – wynika z badania „Scena Polityczna” przeprowadzonego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Choć kampania Ruchu Palikota kosztowała najmniej ze wszystkich partii parlamentarnych i szacowana jest na 1-2 mln zł, to wartość artykułów, w jakich pojawiło się nazwisko jego lidera, przekroczyła 113 mln zł.

Ekwiwalent reklamowy to jeden z mierników oceny skuteczności działań PR. Wycena tekstów dotyczących Tuska oscylowała wokół 102 mln zł, natomiast Kaczyńskiego – 80 mln złotych. Właśnie tyle należałoby zapłacić za powierzchnię reklamową w gazetach równą tej zajmowanej przez treści dotyczące poszczególnych polityków.

Badanie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” objęło 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej. W mediach drukowanych znalazło się aż 4,7 tys. publikacji dotyczących Palikota. To znacznie więcej aniżeli tych o Tusku (3,5 tys.) czy Jarosławie Kaczyńskim (2,5 tys.). Czy to właśnie tajemnica sukcesu nowej partii?

"Częste występowanie w środkach masowego przekazu i samo komunikowanie swoich zamiarów sprzyja skuteczności kampanii" - komentuje Marlena Sosnowska, rzecznik prasowy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. "Przy kampaniach adresowanych do szerokiego odbiorcy liczy się właśnie jasny, powtarzalny i wyróżniający się przekaz" - dodaje Sosnowska.

Kampania Ruchu Palikota była w większym stopniu nastawiona na występowanie w mediach niż na drogie spoty i billboardy. Odważne i kontrowersyjne wypowiedzi Palikota spotkały się z bardzo dużym zainteresowaniem dziennikarzy, co przełożyło się na sukces partii.

Ruch Palikota okazał się mniej medialny od jego lidera, co nie zdarza się w przypadku innych ugrupowań. W miesiącu wyborczym najczęściej w prasie występował PiS (6,8 tys.), który zaledwie o kilkadziesiąt publikacji wyprzedził PO (6,7 tys.). O Ruchu Palikota ukazało się ponad dwukrotnie mniej tekstów (3,3 tys.). Jednocześnie więcej odnotowały SLD (4,8 tys.) i PSL (3,7 tys.).

W ocenie obecności medialnej istotne są konotacje związane z danym politykiem. „PRESS SERVICE Monitoring Mediów” przeprowadził analizę wydźwięku tekstów z najważniejszych dzienników ogólnopolskich*. Politykiem, na temat którego ukazało się proporcjonalnie najwięcej niekorzystnych tekstów był w październiku Grzegorz Napieralski. Na lidera SLD runęła lawina krytyki po słabym wyniku wyborczym partii. Aż 53 proc. artykułów w negatywny sposób oddziaływało na jego wizerunek. Drugie miejsce w tej klasyfikacji zajął Janusz Palikota (42 proc.), a trzecie Donald Tusk (38 proc.). 

Komentarze

Powiązane

28.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 28 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 28 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
27.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 27 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 27 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
26.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 26 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 26 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
25.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 25 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 25 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
24.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 24 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 24 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
23.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 23 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 23 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
22.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 22 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 22 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
21.09.23, 17:45
| prasa » informacje | internet » informacje
Wczytaj się. Nie daj sobą manipulować. Kampania promująca treści i subskrypcję Wyborcza.pl
21 września br. ruszyła kampania zachęcająca do korzystania z rzetelnych źródeł informacji i czytania treści przygotowywanych przez dziennikarki i dziennikarzy “Wyborczej”.
21.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 21 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 21 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
20.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 20 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 20 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Specjalista/specjalistka ds. marketingu

Muzeum Getta Warszawskiego | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 01.11.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 28.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.