06.02.12, 18:30

NK powołał własną markę badawczą - Research.NK

Od kilku lat portal nk.pl oferuje partnerom możliwość przeprowadzania badań marketingowych w oparciu o potencjał serwisu.

Od kilku lat portal nk.pl oferuje partnerom możliwość przeprowadzania badań marketingowych w oparciu o potencjał serwisu. Rozwój zespołu badawczego doprowadził do powstania osobnej marki - Research.NK. Celem projektu jest m.in. dostarczanie informacji o opiniach, gustach i oczekiwaniach polskich konsumentów z pełnym zachowaniem norm anonimizowania i zabezpieczania przetwarzanych danych.

Portal nk.pl wprowadził ofertę badawczą już w 2010 r. Od tego czasu rozwijał dział badań i kompetencje zespołu. Dzięki temu portal zyskał dokładniejszą wiedzę o zachowaniach swoich Użytkowników, co umożliwiło precyzyjne dostosowywanie go do potrzeb Polaków. Dla użytkowników NK udział w badaniach i analizach jest w pełni dobrowolny i anonimowy, choć bywa wynagradzany. Research.NK bazuje na trzech głównych atutach: ogromnym zasobie danych nk.pl, nowoczesnych technologiach umożliwiających gromadzenie informacji oraz zespole posiadającym wiedzę na temat realizacji badań w specyficznych warunkach mediów społecznościowych. Jak wyjaśnia Krzysztof Sobieszek, Pełnomocnik Zarządu ds. Badań: "Zespół budowaliśmy w oparciu o kompetencje badawcze oraz społecznościowy know-how. Znajdują się w nim zarówno informatycy, jak i badacze oraz analitycy. Dziś z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć że mamy kompetentny i doświadczony zespół mogący realizować potrzeby badawcze klientów."

Z portalu nk.pl regularnie korzysta kilkanaście milionów Użytkowników - są to Polacy zarówno z kraju, jak i kontaktujący się z rodziną emigranci. Tylko w grudniu 2011 internauci zostawili w portalu ok. 9 mln zdjęć, 21 mln wpisów na mikroblogach oraz 35 mln komentarzy do profili. Przeciętny użytkownik ma 170 znajomych. Dane te zdaniem wydawcy mogą być bezcennym źródłem optymalizacji komunikacji marketingowej poprzez profilowanie behawioralne, z pełną gwarancją anonimowości użytkowników. "Serwisy społecznościowe przetwarzają ogromną ilość danych. Możliwość ich efektywnej analizy stanowi istotne wyzwanie technologiczne. Dlatego w ramach Research.NK działa dedykowana grupa zajmująca się wyłącznie rozwijaniem i obsługą centralnej bazy danych (tzw. hurtowni danych). Nie zdecydowaliśmy się na rozwiązania komercyjne dostępne na rynku ponieważ wiemy, że nasze potrzeby są unikalne. W związku z tym, że rozwiązania oparte na analizie danych są jednym ze strategicznych kierunków rozwoju spółki, w przyszłości będziemy w coraz większym stopniu potrzebować rozwiązań elastycznych i bardzo wydajnych i sprawny zespół wewnętrzny jest w stanie to zapewnić przy zachowaniu efektywności kosztowej" – mówi Krzysztof Sobieszek.

Rozwiązania badawcze zespołu Research.NK są zgrupowane w trzech kategoriach. Pierwsza z nich to Badania Grup Celowych (m.in. sondaż Overnight.NK czy też badania wąskich grup). Oferowane rozwiązania wesprą marketerów na wstępnym etapie prac z marką, np. przy budowaniu strategii. Dostarczą również szczegółowego opisu i umożliwią segmentację grupy celowej, wraz z dogłębnym zrozumieniem motywów i zachowań jej reprezentantów. Badania Wspierające Komunikację (m. in. CopyTest.nk oraz ContentGenerator.nk) to rozwiązania, które pomagają zoptymalizować komunikację marketingową nawet w przededniu realizacji kampanii reklamowej. Przykładowo, ContentGenerator pozwala podnieść poziom zaangażowania odbiorców kampanii poprzez udostępnianie wyników badań jako materiału do komentowania, kontestowania i przekazywania znajomym. Trzecią kategorią rozwiązań oferowanych przez Research NK są Badania Efektywności Komunikacji (m. in. MainPageEffect.nk czy ROSeffect.nk). W tej grupie znajdziemy narzędzia do kontroli i ewaluacji kampanii. Dzięki nim precyzyjnie podsumujemy benefity, którymi zaowocowała dana kampania reklamowa.

Usługami najczęściej wykorzystywanymi przez aktualnych klientów Działu Badań są jak dotąd: badania ankietowe CAWI, badania ankietowe na próbach reprezentatywnych dla całości lub części polskich internautów, badania jakościowe - grupowe (Moderowane Społeczności Badawcze) oraz indywidualne (Wywiady Indywidualne Online). Udział w tych badaniach jest zawsze dobrowolny i związany z wynagrodzeniem Użytkownika.

Komentarze

Powiązane

27.01.25, 15:30
| internet » ludzie
Sebastian Kucharski szefem portalu Dziennik.pl
Sebastian Kucharski został nowym szefem redakcji Dziennik.pl. Dziennikarz w nowej roli ma wzmocnić funkcję informacyjną portalu oraz pracować nad zwiększeniem zasięgu serwisu.
27.01.25, 13:44
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Anita Dmitruczuk awansowała i została szefową serwisu gazetaprawna.pl
Anita Dmitruczuk awansowała na stanowisko szefowej serwisu gazetaprawna.pl. Dmitruczuk w Grupie Infor PL pracuje od kwietnia zeszłego roku, a dotychczas koordynowała redakcyjne prace zespołu zajmującego się obszarem energetyki w DGP.
27.01.25, 13:06
| internet » informacje
RASP z OpenAI wprowadza nowe funkcjonalności w Onecie. Sztuczna inteligencja skróci tekst oraz podsumuje dzień
Ringier Axel Springer Polska w ramach współpracy z OpenAI, działającym w dziedzinie sztucznej inteligencji i wdrożeniach, uruchamia nowe funkcje w Onecie.
24.01.25, 20:57
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Bartosz Kwarciak dołączył do Grupy ZPR Media
W styczniu br. do zespołu Grupy ZPR Media dołączył Bartosz Kwarciak i został konsultantem zarządu TIME SA ds. rozwoju i zarządzania procesami biznesowymi.
23.01.25, 18:24
| internet » informacje
Primavera Parfum Group zapowiada powstanie portalu Zdrowie.pl. Serwis poprowadzi była dziennikarka TVN
Katarzyna Urbańska, była dziennikarka TVN, objęła stanowisko redaktor naczelnej oraz PR & Marketing Managera portalu Zdrowie.pl. Innowacyjna platforma typu premium zadebiutuje w sieci we wrześniu 2025 r.
21.01.25, 19:03
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Artur Birnbaum z nowym stanowiskiem w Grupie Agora od lutego
1 lutego br., Artur Birnbaum obejmie stanowisko Chief Data and Digital Strategy Officer w Grupie Agora. Będzie odpowiadać za rozwój działu strategicznych analiz digitalowych i wspierać projekty digitalowe w firmie.
21.01.25, 16:55
| internet » informacje
Debiut MedonetPRO. Nowa platforma skierowana jest wyłącznie do lekarzy
Ringier Axel Springer uruchomił platformę stworzoną z myślą o lekarzach – MedonetPRO. Nowy portal będzie oferował dostęp do materiałów edukacyjnych, narzędzi i treści, które mają wspierać rozwój zawodowy i efektywne działanie na rzecz zdrowia pacjentów.
21.01.25, 11:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Polityczny WF w Interii. Nowy format video Piotra Witwickiego i Marcina Fijołka
Wystartowała kampania prezydencka. Piotr Witwicki i Marcin Fijołek ruszają z nowym podcastem video na łamach Interii. Dziennikarze w nowym cyklu mają odsłaniać kulisy krajowej polityki.
16.01.25, 16:37
| internet » ludzie
Marcin Sobczak wzmacnia Dział Sprzedaży Pulsu Biznesu
„Puls Biznesu” rozszerza Dział Sprzedaży w obszarze subskrypcji, do którego na początku stycznia br. dołączył Marcin Sobczak jako Senior Sales B2B Manager. Jego zadaniem będzie rozwój współpracy korporacyjnej i nawiązywanie nowych partnerstw, wspierając serwis pb.pl.
16.01.25, 14:05
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Alfabet Millera. Leszek Miller odsłoni kulisy polskiej władzy w nowym programie Super Expressu
W niedzielę, 19 stycznia br. ruszy nowy format wideo „Super Expressu” – „Alfabet Millera”, w którym były premier Leszek Miller odsłaniać będzie kulisy polskiej władzy. Rozmowy poprowadzi dziennikarz polityczny „Super Expressu” i gospodarz wywiadów „Sedno Sprawy” w Radiu Plus Jacek Prusinowski.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 30.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 10.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.