29.11.11, 17:52

Depozycjonowanie: skuteczna ochrona wizerunku w sieci

Pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania to cel każdego właściciela serwisu internetowego. Jednak czasem ta pozycja może zostać zajęta przez strony zawierające obraźliwe lub niekorzystne wpisy, które szkodzą firmie.

Pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania to cel każdego właściciela serwisu internetowego. Jednak czasem ta pozycja może zostać zajęta przez strony zawierające obraźliwe lub niekorzystne wpisy, które szkodzą firmie. Warto wtedy skorzystać z depozycjonowania – usługi SEO, która zdobywa coraz większą popularność - doradza serwis praktycy.com.

Pozycjonowanie to obowiązek każdego właściciela strony internetowej. Utrzymanie wysokiej pozycji w Google, Bing i Yahoo dla kluczowych fraz, często decyduje o dobrych wynikach finansowych firmy, zwłaszcza gdy prowadzi ona działalność e-commerce. Według statystyk, użytkownicy najczęściej wybierają kilka pierwszych stron pojawiających się w wynikach wyszukiwania. Kolejne miejsca odwiedza zdecydowanie mniejsza liczba internautów. Strony, które zajmują w rankingu pozycje dalsze niż 10 praktycznie się nie liczą. Budowana przez lata pozycja serwisu może jednak zostać zachwiana. W najlepszym przypadku, wyprzedzi go strona konkurencji. "Wtedy, aby wrócić na szczyt, wystarczy zwiększyć wysiłki przeznaczone na pozycjonowanie. To zjawisko spotyka każdego właściciela serwisu internetowego, któremu zależy na wysokiej pozycji w Google dla określonej frazy. Dobrym przykładem jest zapytanie „prawo jazdy”. Ilość szkół nauki jazdy jest bardzo duża, a co za tym idzie, rośnie konkurencja walcząca o zajęcie dobrego miejsca w wynikach wyszukiwania" – mówi Przemysław Płóciennik, Specjalista ds. SEO z Top Solutions, firmy świadczącej usługi marketingu internetowego. Problem pojawia się wtedy, gdy po wpisaniu nazwy produktu lub firmy pojawiają się wpisy o negatywnym wydźwięku, a jeszcze gorzej, jeśli są to treści obraźliwe lub nieprawdziwe. Jest to o tyle niebezpieczne, że cierpi na tym reputacja przedsiębiorstwa. Standardowym działaniem w takiej sytuacji jest kontakt z właścicielem takiej strony i prośba o usunięcie treści obraźliwych lub niecenzuralnych. Nie zawsze jest to jednak możliwe. Często administratorzy takich serwisów, pod pozorem zachowania niezależności, nie zgadzają się na usunięcie szkodliwych materiałów. Znany jest też przypadek jednego z portali gromadzących opinie o pracodawcach, który sam prowokował kontrowersyjne dyskusje, zwiększając dzięki temu liczbę odwiedzin.

Sąd czy SEO?
Istnieją dwa sposoby poradzenia sobie z niekorzystnym wpisem na forum lub stroną internetową zawierającą nieprawdziwe informacje. Droga sądowa, która niestety nie gwarantuje szybkiego sukcesu. Poza tym, może to skutkować zwiększeniem zainteresowania mediów, które nagłośnią sprawę, zwiększając przy tym liczbę odwiedzin serwisu zawierającego obraźliwe treści. To z kolei może prowadzić do umocnienia jego pozycji w wyszukiwarce. Można jednak temu zaradzić. Coraz częściej, firmy świadome tego, że zainteresowanie mediów może przynieść więcej szkód niż pożytku, decydują się na depozycjonowanie – usługę, która pomaga walczyć z negatywnymi i obraźliwymi publikacjami w sieci, będąc przy tym bezpieczną dla zlecającego.

Depozycjonować, ale jak?
W najprostszym ujęciu depozycjonowanie jest przeciwieństwem pozycjonowania. Jego bezpośrednim celem jest osłabienie pozycji konkretnej strony lub całego serwisu, poprzez „zepchnięcie” go na niższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Im niżej, tym lepiej. Ideałem jest 3, 4 lub dalsze strony wyników w wyszukiwarkach. Istnieje wiele sposobów depozycjonowania, jednak nie wszystkie są etyczne. "Najbezpieczniejsze i zgodne z prawem jest pozycjonowanie serwisów znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie szkodliwej strony. Są to tak naprawdę klasyczne działania SEO, tyle że na o wiele większą skalę. W tym przypadku pozycjonowanych jest kilka, a nawet kilkanaście serwisów zawierających pozytywne artykuły i komentarze na temat danej firmy, czy produktu. W tym przypadku depozycjonowanie jest elementem zarządzania wizerunkiem firmy w wyszukiwarkach (SERM - Search Engine Reputation Management). Dodatkowo, takie działania można wzmocnić przez pozycjonowanie własnych serwisów zapleczowych, które linkują do tych pozytywnych artykułów lub bezpośrednio do strony naszej firmy" – radzi Przemysław Płóciennik, Specjalista ds. SEO z Top Solutions. Czas takiego przedsięwzięcia jest dłuższy, niż ten poświęcony na standardowe działania SEO. Decyduje o nim głównie rodzaj frazy, jakość depozycjonowanej strony i siła stron konkurencyjnych. Określa się ją m.in.: na podstawie wieku, ilości i jakości linków do nich prowadzących, czy historii ich przyrostu.

Depozycjonowanie jako element zarządzania wizerunkiem w sieci w postaci jego ochrony przed negatywnymi i często nieprawdziwymi komentarzami zyskuje coraz większą popularność. Choć sam proces jest czasochłonny i jego efekty nie są widoczne natychmiast, to jego wysoka skuteczność jest czynnikiem, który decyduje o wyborze tej metody.

Komentarze

Powiązane

26.11.24, 07:30
| prasa » informacje | internet » informacje
To nie takie proste. Nowy format Gazeta.pl
We wtorek, 26 listopada br. na Gazeta.pl zadebiutuje wideopodcast „To nie takie proste” prowadzony przez Grzegorza Sroczyńskiego. Jego gośćmi będą publicyści, aktywiści, pisarze, politycy czy historycy.
26.11.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Kara jednak ważna. Sąd oddala odwołanie właściciela dostawcy usługi VOD Poszwixxx Tv
Sąd Okręgowy w Warszawie Wydział XX Gospodarczy oddalił odwołanie Łukasza Poszwy od decyzji Przewodniczącego KRRiT w sprawie nałożenia kary w wysokości 10 tys. zł – poinformowała KRRiT.
25.11.24, 11:05
| internet » informacje
VML Poland tworzy globalną stronę internetową dla mnarki Tic Tac
VML Poland odpowiada za projekt i wdrożenie globalnej strony internetowej dla marki Tic Tac. Uruchomiona została pierwsza lokalna odsłona nowego serwisu.
22.11.24, 16:15
| internet » informacje
EqualVoice: Innowacyjne narzędzie Ring Publishing wspiera równość płci w mediach
Ringier Axel Springer Polska wprowadził Asystenta EqualVoice, innowacyjne narzędzie AI stworzone przez międzynarodowy zespół ekspertów z Polski i Szwajcarii. Narzędzie jest zintegrowane z platformą Ring Publishing, która służy do tworzenia, zarządzania i dystrybucji treści.
21.11.24, 08:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Prawdziwe Historie z dużym rozmachem od OTOMOTO
Serwis OTOMOTO zaprezentował kolejną odsłonę kampanii „Prawdziwe Historie”. To koncept wideo, który w 2021 r. stał się viralem w mediach społecznościowych. W tym sezonie świątecznym kampania wraca z większym rozmachem.
20.11.24, 17:15
| radio » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Dzieje się. Specjalne wydanie wideocastu z udziałem publiczności
piątek, 22 listopada br., odbędzie się nagranie specjalnego wydania wideopodcastu „Dzieje się” na żywo z udziałem publiczności. To pierwszy taki projekt przygotowany tylko dla subskrybentów TOK FM Premium.
20.11.24, 08:00
| prasa » informacje | internet » informacje
Gazeta.pl będzie współpracować z Miejskim Reporterem
Gazeta.pl rozpoczyna współpracę z Miejskim Reporterem. Dzięki współpracy poszerzy się oferta lokalnych informacji z Warszawy i okolic.
19.11.24, 13:32
| internet » informacje
Andrzej Rysuje współpracuje z Nieruchomosci-online.pl
Serwis ogłoszeniowy Nieruchomosci-online.pl rozpoczął współpracę z Andrzejem Milewskim (Andrzej Rysuje). Prace rysownika satyrycznego towarzyszą materiałom poświęconym aktualnej sytuacji na rynku. 
19.11.24, 10:04
| radio » ludzie | internet » informacje
Marta Szkutnik i Tomasz Kin wzmacniają dział contentu Audioteki
W strukturach Audioteki nowy powstał dział orignal story, na którego czele stanął Tomasz Kin. Zmiany zaszły też w dziale produkcji, za którego działanie wzięła odpowiedzialność Marta Szkutnik.
18.11.24, 08:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Fuzja spółki PL24 z Polska Press Grupą. To decyzja ekonomiczna
Spółka Polska Press oraz jej spółka zależna PL24 (wydawca ogólnopolskiego serwisu i.pl) rozpoczynają proces łączenia. Planowana fuzja ma na celu ma zwiększenie efektywności operacyjnej, optymalizację i wzmocnienie rynkowej pozycji Polska Press Grupy.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.01.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 25.12.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 25.12.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.