08.12.11, 19:03

Fanpage Trends za listopad 2011

Listopad obfitował w rekordy, ciekawe wydarzenia i udane kampanie na polskim Facebooku. Demotywatory jako pierwszy polski fanpage przekroczył liczbę 1 miliona fanów, natomiast Allegro oraz Serce i Rozum jako pierwsze strony dużych marek mogą cieszyć się z ponad 500 tys. fanów.

Listopad obfitował w rekordy, ciekawe wydarzenia i udane kampanie na polskim Facebooku. Demotywatory jako pierwszy polski fanpage przekroczył liczbę 1 miliona fanów, natomiast Allegro oraz Serce i Rozum jako pierwsze strony dużych marek mogą cieszyć się z ponad 500 tys. fanów.

Udane lądowanie kapitana Wrony na lotnisku w Warszawie, o którym było bardzo głośno w mediach, zaktywizowało także społeczność polskiego Facebooka – wzrosła aktywność użytkowników na fanpage’ach lotniska im. Chopina i PLL LOT, a także powstało wiele fanpage’ów samego kapitana Wrony. W listopadzie zwraca uwagę także szybki, a zarazem stabilny wzrost fanów stron: Eksperci Tesco oraz Serce i Rozum. Są to przykłady udanego wykorzystania „brand heroes”, a zarazem elementy dobrych kampanii, dziejących się także w innych kanałach komunikacji.

Najpopularniejsze, komercyjne strony na polskim Facebooku to Demotywatory, Kuba Wojewódzki, Allegro, Serce i Rozum oraz Radio Eska. Aby znaleźć się w pierwszej „piątce” zestawienia trzeba mieć minimum 500 tys. fanów. Wśród wszystkich polskojęzycznych stron na Facebooku prym wiodą Demotywatory, Kuba Wojewódzki, Kocham spać!, Allegro, Serce i Rozum oraz KWEJK.pl. Ten ostatni fanpage zanotował rekordowy wzrost liczby fanów - w listopadzie stronę polubiło niemal 80 tys. osób, co stanowi 15 proc. wszystkich fanów KWEJK.pl.

W kategorii alkohole – podobnie jak przed miesiącem – najpopularniejszym fanpagem jest Sobieski Vodka Poland (ponad 112 tys. fanów). Ponad 50 proc. przyrost fanów zanotowała strona Wyborowej, dzięki czemu zbliża się do lidera tej kategorii (ma już prawie 109 tys. fanów). Dużą popularnością cieszą się na Facebooku strony kanałów telewizyjnych. Fanpage MTV Polska liczy ponad 206 tys. fanów, Viva Polska – ponad 180 tys. , a TVN24 – ponad 114 tys. fanów. W kategorii RTV/AGD największe fanpage to Nikon, Philips oraz Sony, a w kategorii banków: BZ WBK, ING Bank Śląski i mBank Polska.

Dużą liczbę fanów angażują strony z kategorii kosmetyki, głównie ze względu na liczne konkursy z nagrodami. Największy fanpage w tej kategorii Nivea Polska liczy ponad 134 tys. fanów. Jeszcze lepiej radzą sobie na Facebooku marki z kategorii telekomunikacja. Fanpage Serce i Rozum ma już ponad 550 tys. fanów, Playa – ponad 358 tys., Orange – 344 tys., a Plusa – 288 tys.

Komentarze

Powiązane

15.01.25, 10:55
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Tomasz Ćwiąkała ambasadorem marki Betclic
Tomasz Ćwiąkała, dziennikarz, komentator sportowy oraz youtuber, autor wielu formatów poświęconych piłce nożnej dołączył do grona ambasadorów marki Betclic.
14.01.25, 17:09
| internet » ludzie
Nowe twarze w redakcji Bankier.pl: zastępca redaktora naczelnego i redaktor newsroomu
Z początkiem stycznia br., Bankier.pl powiększył swój zespół redakcyjny. Nowym zastępcą redaktora naczelnego został Tomasz Goss-Strzelecki, który obejmuje również stanowisko drugiego wicenaczelnego portalu, a do działu newsroom dołączył Jędrzej Sikora.
14.01.25, 07:15
| internet |
Rozjazd. Nowy program publicystyczny w Super Expressie z Joanną Miziołek i Łukaszem Warzechą
„Rozjazd” to nowy program publicystyczny „Super Expressu”, który prowadzić będą znani dziennikarze – Joanna Miziołek i Łukasz Warzecha. Premiera odbędzie się 14 stycznia 2025 r., a nowe odcinki będą pojawiać się co tydzień, we wtorki o godzinie 21:00 na kanale YouTube „Super Ring”.
09.01.25, 12:09
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
Enterprise Investors inwestuje w eTravel. Firmy zapowiadają konsolidację rynku
Enterprise Investors Fund IX wspólnie z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju jako współinwestorem mniejszościowym, podpisał umowę w ramach której obejmie znaczący mniejszościowy pakiet akcji eTravel - największej w Europie Środkowo-Wschodniej firmy technologicznej specjalizującej się w zarządzaniu podróżami służbowymi.
07.01.25, 20:17
| internet » informacje
Bądź widoczny w sieci. Instytut badawczy NASK promuje domeny .pl
7 stycznia br., ruszyła kampania „Bądź widoczny w sieci” przygotowana przez instytut badawczy NASK. Celem działań jest promocja domeny .pl.
06.01.25, 18:34
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Superbet oficjalnym partnerem kanału Meczyki
Superbet (bukmacher) na początku br. został oficjalnym partnerem kanału YouTube Meczyki.pl.
27.12.24, 06:00
| internet » informacje
Wirtualna Polska Holding kupuje Invia Group za miliard złotych
WP Holding podpisała ramową umowę nabycia 100 proc. akcji Invia Group, działającej głównie w Niemczech, ale posiadającej również serwisy w Austrii, Szwajcarii, Czechach, Słowacji, Węgrzechi w Polsce. Po połączeniu ze spółkami wchodzącymi w skład WP Holding, powstanie jedna z największych grup turystycznych w Europie. Wartość transakcji to ponad 1 mld zł.
20.12.24, 17:36
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Aleksandra Mirosław ambasadorką WeNet
Mistrzyni olimpijska z Paryża 2024 we wspinaczce sportowej, dwukrotna mistrzyni świata i Europy oraz aktualna rekordzistka świata, rozpoczęła współpracę z Grupą WeNet i stała się oficjalnym partnerem marki.
19.12.24, 14:00
| radio » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Inwestor Wojtek kolejny podcast audio w ofercie Pulsu Biznesu
„Puls Biznesu” uruchomił kolejny podcast. Audycję „Inwestor Wojtek”, która ma uzupełniać długoterminowy program edukacyjny o tej samej nazwie, poprowadzi dziennikarz Kamil Zatoński. Partnerem podcastu i całego projektu „Inwestor Wojtek” została Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie.
19.12.24, 09:00
| internet » ludzie
Filip Springer, Andrzej Kohut i Leszek Jażdżewski nowymi publicystami portalu Interia
Interia intensyfikuje swoją uwagę na tematyce zagranicznej i społecznej, Andrzej Kohut skupi się na podziałach w amerykańskim społeczeństwie w kontekście drugiej kadencji Donalda Trumpa. Filip Springer zbada kryzys mieszkaniowy w Polsce, natomiast Leszek Jażdżewski przyjrzy się rywalizacji polskich polityków przed wyborami prezydenckimi w 2025 roku.