22.12.11, 20:40

Brian Allen: Polscy artyści mają szansę by zaistnieć za granicą

Rozmowa z Brianem Allanem, pomysłodawcą projektu „Esotiqpresents… Poland Why Not”, producentem i kompozytorem oraz współwłaścicielem wytwórni muzycznej Rokket Music.

Rozmowa z Brianem Allanem, pomysłodawcą projektu „Esotiqpresents… Poland Why Not”, producentem i kompozytorem oraz współwłaścicielem wytwórni muzycznej Rokket Music.

Kuba Wajdzik: Skąd pomysł na „Poland…Why Not”? Czy na rynkach muzycznych Polacy mają wogóle szansę na zaistnienie?

Brian Allan: Pomysł powstał w wyniku obserwacji rynku międzynarodowego - praktycznie żaden polski artysta muzyczny nigdy na nim nie zaistniał. Naszym zdaniem najwyższy czas to zmienić i pokazać, że w Polsce istnieją artyści z międzynarodowym potencjałem - a istnieją,jak wszędzie na świecie. Trzeba im tylko stworzyć odpowiednie możliwości. Projekt "Poland... Why Not?" ma na celu właśnie stworzenie takich możliwości. Chcemy, aby polscy artyści mieli możliwość współpracy z najlepszymi na świecie specjalistami z branży muzycznej - umożliwiliśmy im pracę z najlepszymiproducentami na rynku RobemHoffman’em, Jimem Beanz’em, udostępniliśmy studia w Berlinie i Filadelfii, zaangażowaliśmy najlepszych reżyserów clipów. Chcemy, by polscy artyści zaangażowani w projekt dostali takie same wsparcie, jakie mają artyści np. ze Stanów Zjednoczonych. Tak – polscy artyści jak Patricja i Natasza, mają szansę i wszelkie predyspozycje, by zaistnieć za granicą.

KW: Projekt zakłada promocję artystów, którzy do tej pory w Polsce nieodnosili sukcesów. Dlaczego akurat zostali wybrani artyści mało popularni, a nie ci, którzyodnieśli sukces na naszym rynku?

BA: Wybrani zostali artyści, którzy naszym zdaniem posiadają potencjał na zaistnienie na rynku międzynarodowym -sukcesy czy brak sukcesów w Polsce nie miały tu znaczenia.

KW: Zmienia się sposób konsumpcji muzyki, zwłaszcza wśród młodych osób. Jakprojekt „Poland…Why Not” zamierza do nich dotrzeć?
BA: Chcemy zaproponować profesjonalny produkt światowej klasy.Taki, który z powodzeniem mógłby być wydany na rynkach zachodnich. Dobry produkt musisię sprzedać. Chcemy postawić na jakość produktu. Oczywiście wykorzystamy również wszystkie dostępne drogi dystrybucji, w tym internetową.

KW: Wiele lat temu, kiedy Edyta Górniak była intensywnie promowana w Europie,wchodząc do jednego z największych sklepów muzycznych w Amsterdamie,witała mnie tekturowa postać piosenkarki. Ani płyta Górniak, ani promocja artystki, nie przełożyły się na sukces. Gdzie zatem tkwił błąd?
BA: Edyta za bardzo przypominała Celine Dion, a żeby zaistnieć na rynku międzynarodowym – trzeba się wyróżniać. Poza tym, jej piosenki nie były amerykańskimi hitami, ale utworami ‘drugiego sortu’. Nikomu nie zależało i nie zależy na artystach z Polski - niezależnie od tego, jak bardzo są utalentowani. Gdyby Edyta miała lepszy management, być może osiągnęłaby sukces… Zamiast zatrudniać do producenta Celin Dion, powinna spróbować bardziej oryginalnych dźwięków.

KW: Na ile dzisiaj sukces artysty to utwór i piosenka, a na ile czysty marketing?
BA: Show-biznes to w 10% show i w 90% biznes. Bardzo dużo zależy od marketingui promocji. Ale rzeczywiście punktem wyjścia jest artysta i piosenka. Artysta z pomysłem na siebie, wizerunkiem spójnym z twórczością oraz przebojowymi numerami to klucz do sukcesu w tym biznesie.

KW: Jak ocenia Pan nasz polski i europejski rynek muzyczny? Bardzo różniąsię od amerykańskiego? Z jednej strony sprzedaż płyt ciągle spada, a zdrugiej strony niezwykle popularne są telewizyjne rozrywkowe formaty, w którychmuzyka odgrywa kluczową rolę.
BA: Polski rynek różni się zarówno od rynku zachodnioeuropejskiego, jak i amerykańskiego. To zupełnie inne światy. W Polsce dominuje - nazwałbym to – centralno-europejski styl show-biznesu, gdzie bardziej niż talent i jakość liczą się znajomości. Nie można też porównywać nakładów finansowych na promocję w Polsce i innych krajach. Telewizyjne formaty muzyczne są popularne, ponieważ to czysta rozrywka - rywalizacja,walka o główną nagrodę z muzyką w tle zawsze sprzedadzą, jednak wokaliści wygrywający te programy tuż po ich zakończeniu są bardzo brutalnie weryfikowani przez rynek. Owszem, zyskują chwilową popularność, jednak to jaką pójdą drogą, czy zdołają osiągnąć sukces i zrobią karierę, zależy wyłącznie od nich.

KW: Dziękuje za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

26.12.22, 11:24
| kultura » informacje
Nie żyje Emilian Kamiński
Zmarł Emilian Kamiński - aktor i reżyser teatralny, filmowy, musicalowy i dubbingowy, wokalista i pisarz. Założyciel Fundacji Atut i Teatru Kamienica.
19.12.22, 21:00
| kultura » film
Fenomen. W styczniu premiera filmu o Jurku Owsiaku
20 stycznia 2023 r. do polskich kin wejdzie ,,Fenomen”, film o Jurku Owskiaku i historii WOŚP. Film powstał z okazji 30. rocznicy pierwszego finału akcji. Obraz wyprodukowała Dominika Kulczyk i spółka dFlights.
13.12.22, 07:00
| telewizja / VOD » wywiady | kultura » książki
Zamierzonym efektem było opisanie naszej rzeczywistości, problemów futbolu, prasy i świata polityki
Rozmowa z Grzegorzem Kalinowskim, autorem kryminału „Gra w oczko” i dziennikarzem sportowym.
10.12.22, 21:42
| radio » informacje | kultura » muzyka
85 lat Dwójki. Premiera rocznicowego albumu już 12 grudnia
1 marca 1937 r., o godzinie 13.10 pod kierownictwem Zenona Kosidowskiego, uruchomiona została radiostacja Warszawa II – tę datę przyjmuje się jako dzień powstania Programu 2 Polskiego Radia. Przez cały 2022 rok Program 2 Radia celebruje rocznicę powstania. Fonograficznym zwieńczeniem obchodów jest wyjątkowy dwupłytowy album winylowy, zatytułowany „85 lat Dwójki”, którego premiera odbędzie się 12 grudnia br.
19.11.22, 10:10
| kultura » muzyka
Sam Smith wystąpi na Orange Warsaw Festival
Organizatorzy Orange Warsaw Festival potwierdzają obecność kolejnego artysty na festiwalu. Na Warszawskim Służewcu wystąpi Sam Smith. 
13.11.22, 11:32
| kultura » muzyka
Premiera płyty Męskie Granie 2022 już 25 listopada
25 listopada br. w sprzedaży pojawi się płyta Męskie Granie 2022. Jest ona zapisem piosenek, które wybrzmiały w ośmiu miastach w Polsce. Od 4 listopada płytę można nabyć w preorderze.
11.11.22, 14:50
| radio » informacje | kultura » informacje
Artyści dla Akademii Teatralnej. Koncert Radia Nowy Świat dla Akademii Teatralnej
 24 listopada br. w Collegium Nobilium, Teatrze Akademii Teatralnej w Warszawie, odbędzie się koncert „Artyści dla Akademii Teatralnej”. Radio Nowy Świat postanowiło, przy pomocy kampanii informacyjnej oraz koncertu solidarnościowego, zwrócić uwagę opinii publicznej na niewystarczające działania resortu kultury, któremu to publiczne szkolnictwo artystyczne podlega. 
03.11.22, 14:30
| kultura » film
500 tys. osób świętowało Dzień Kina w Polsce
Blisko 500 tys. widzów świętowało Dzień Kina w niedzielę, 30 października br. w kinach w całym kraju. W trakcie całego weekendu wszystkie kina w Polsce sprzedały 800 tys. biletów.
01.11.22, 21:00
| kultura » informacje
Nowa biblioteka w Międzyzdrojach
22 września 2022 r. otwarto nową siedzibę Miejskiej Biblioteki Publicznej w Międzyzdrojach. Jest to jedna z pierwszych inwestycji zrealizowanych w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 - Priorytet 2, Kierunek interwencji 2.1. „Infrastruktura bibliotek 2021-2025”, którego operatorem jest Instytut Książki.
30.10.22, 09:00
| kultura » film
Kolejne Multikina na filmowej mapie Polski. Finał rebrandingu
28 października br. zakończył się proces rebrandingu kin sieci Cinema3D na Multikino. Sieć zaistniała w kolejnych dziesięciu miastach w Polsce. 
Subskrybuj RSS działu kultura: rss
Oferty pracy

Kierownik Działu Komunikacji-Rzecznik prasowy

Muzeum Sztuki Łódź | Łódź

Przejdź do oferty

Referent ds. mediów

Związek Niemieckich Stowarzyszeń Społeczno-Kulturalnych w Polsce | Opole

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.