14.04.05, 14:55
Seminarium European Trusted Brands
W trakcie pierwszego Seminarium European Trusted Brands Hanna Viita z Nokii, Iwona Gniedziejko – Płuciennik z Avonu i Rafał Masiak z Cadbury Wedel mówili o tworzeniu silnych i godnych zaufania marek. Odpowiedzieli m.in. na pytania: Jak zmieniała się strategia marki w ciągu lat jej istnienia w stosunku do potrzeb rynkowych, preferencji konsumentów, mody i stopnia zamożności społeczeństwa? Jaka będzie strategia rozwoju marki na przyszłość w dynamicznie zmieniającym się środowisku rynkowym? Jakie znaczenia w strategii rozwoju marki mają takie elementy jak: zaufanie i lojalność klienta, wizerunek marki i jej promocja?
"Marki działają obecnie w bardzo konkurencyjnym otoczeniu. Walka na cenę, zmieniający się profil mediów oraz działania samej marki przyczyniły się do powstania nowego rodzaju konsumentów, bardziej świadomych i wymagających niż dotąd. Poniższa prezentacja pokazuje jak nowe strategie zarządzania marką umożliwiają zachowanie bądź odtworzenie wysokiego poziomu cen i rentowności. Aby odzyskać dynamikę rozwoju, marka musi zawłaszczyć kluczowe i istotne dla kategorii potrzeby konsumentów oraz zapewnić im całkowicie nową i wyróżniającą się ofertę produktową." – powiedział Marc Lepere, Executive Vice President, Chief Marketing Officer Euro RSCG Worldwide, Gość Specjalny Seminarium European Trusted Brands.
European Trusted Brands to największy sondaż konsumencki w Europie, który o pięciu lat przeprowadza Reader’s Digest w 14 krajach. Pierwsza edycja badania European Trusted Brands odbyła się w 2001 roku. Czytelnicy miesięcznika Reader’s Digest wskazują marki, instytucje i zawody, które darzą największym zaufaniem. Następnie wyróżnione marki poddawane są ocenie w ramach czterech kryteriów: jakość, wartość, wizerunek i zrozumienie potrzeb konsumenta. Pięcioletnie badania wykazały, że globalne marki mają szczególnie silną pozycję w kategoriach elektroniki użytkowej, komputerów osobistych, kart płatniczych, kosmetyków i dóbr szybko zbywalnych. Oznacza to, że europejscy konsumenci ufają międzynarodowym producentom
niezależnie od często niemałych różnic ekonomicznych i kulturowych dzielących ich kraje.
Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja
Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice
Przejdź do ofertySpecjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa
Przejdź do ofertyStanowisko ds. promocji i komunikacji
Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków
Przejdź do ofertyOd wirtualnej rozrywki i (nie)etycznych zagrywek w marketingu po historie opowiedziane za pomocą liczb. Ruszyły zapisy na pierwszy tej jesieni webinar w ramach cyklu DIMAQ Voice.
Komentarze