27.01.06, 05:50
Starlink podpisuje kontrakt z TNS OBOP
W tym roku oferta TNS OBOP na dostarczanie danych telemetrycznych została wzbogacona o dane konsumenckie z panelu TV SCAD, który pozwala na szczegółową analizę zwyczajów i zachowań konsumentów, przeprowadzoną w ramach badania telemetrycznego.
TV SCAD (z ang. Television Single Source Consumer Audience Data) jest integralną częścią badania oglądalności prowadzonego przez TNS OBOP. W ramach projektu eksperci TNS OBOP pytają uczestników badania telemetrycznego m. in. o miejsce oraz częstotliwość zakupu produktów żywnościowych, medycznych, higienicznych, finansowych, a także o korzystanie z usług telefonicznych i transportowych.
„Cieszymy się, że tak ważny partner jak dom mediowy Starlink docenił nasze dotychczasowe doświadczenie w dziedzinie telemetrii i postanowił kontynuować naszą współpracę. Jest to już kolejny dom mediowy, który zaufał naszym danym. Mam nadzieję, że wkrótce do tego grona dołączą inne” – powiedział Jarosław Pawłowski, wiceprezes TNS OBOP.
Telemetria TNS OBOP – informacje o badaniu:
TNS OBOP od początku 1997 roku prowadzi ciągły, elektroniczny pomiar widowni telewizyjnej. W wylosowanych gospodarstwach domowych, tworzących panel telemetryczny, zamontowane są telemetry, niewielkie urządzenia elektroniczne, które podłączone do sprzętu telewizyjnego zapamiętują moment włączenia i wyłączenia telewizora, jak i nazwę odbieranej stacji.
Osoba badana, za pomocą specjalnego pilota telemetrycznego, rejestruje się informując tym samym system, że właśnie zaczęła lub zakończyła oglądanie telewizji. Zgromadzone informacje przekazywane są do centrum obliczeniowego TNS OBOP.
Centralny komputer TNS OBOP raz na dobę łączy się z miernikiem zainstalowanym w domu badanego i pobiera dane z poprzedniego dnia. Następnie dane o oglądalności są łączone z danymi z monitoringu programowego i reklamowego, przygotowywanego przez firmę Expert Monitor. W efekcie serwis telemetryczny dostarcza, z dokładnością do jednej minuty, dane o widowni dowolnie definiowanych pasm czasowych dla ponad 200 stacji telewizyjnych. Baza danych telemetrycznych zawiera również informacje o czasie emisji i oglądalności programów TV, bloków reklamowych i indywidualnych filmów reklamowych dla kilkunastu stacji telewizyjnych.
Prowadzone od 9 lat badania telemetryczne cechują się dużą stabilnością, spełniając przez to wzorowo podstawowy wymóg każdego badania ciągłego. Pomiar telemetryczny TNS OBOP to również wysoki poziom realizacji próby, sięgający 98%.
Struktura panelu telemetrycznego TNS OBOP do 2002 roku oparta była o wyniki pochodzące z Mikrospisu GUS z1995 roku. Taka decyzja okazała się jak najbardziej uzasadniona - spis powszechny z 2002 roku wykazał, że szacowana liczba gospodarstw domowych w Polsce bliższa jest twardym danym Mikrospisu GUS z 1995 niż prognozie Lecha Bolesławskiego dotyczącej zmiany struktury gospodarstw domowych w latach 1996 – 2020. Od stycznia 2004 roku struktura panelu oparta jest o wyniki najnowszego spisu powszechnego z 2002 roku.
Wyróżnikiem badania telemetrycznego TNS OBOP są również takie elementy jak pomiar teletextu, pomiar widowni gościnnej czy też opiniowanie programów on-line.
Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze