29.03.06, 21:09
Avanti ma dwa lata
W kwietniowym, jubileuszowym numerze "Avanti" czytelniczki znajdą między innymi informacje o modzie fitness, najnowszych trendach w makijażu, a także tegorocznej edycji konkursu Elite Model Look, którego patronem medialnym jest "Avanti". Z okazji urodzin "Avanti" organizuje w kwietniu konkurs, w którym czytelniczki będą mogły wygrywać atrakcyjne nagrody. Logując się na stronie www.avantimoda.pl, można będzie zdobyć 415 modnych akcesoriów kobiecych i upominków: torby fitness marki Offset, bony na buty marki Heavy Duty, T- shirty, dodatki marki Cropp, okulary przeciwsłoneczne marki Belutti, płyty Kasi Klich "Zaproszenie", depilatory marki Braun oraz wody toaletowe Salvador Dali.
Urodzinowemu numerowi "Avanti" towarzyszyć będzie silna kampania promocyjna obejmująca: dzienniki ("Gazeta Wyborcza", "Metro"), czasopisma Agory, portal Gazeta.pl, outdoor (reklama na autobusach w ośmiu największych polskich miastach) i telewizję (stacje TVP, TVN, TVN Style, TVN 7, Polsat, TV 4, VIVA, MTV, 4FunTV). Kreację reklamy telewizyjnej przygotował Dział Marketingu "Avanti", produkcją zajął się dom produkcyjny BadiBadi, a zakupem mediów dom mediowy Starlink. Magazyn będzie promowany także w punktach sprzedaży (standy, plakaty, ulotki).
"Sukces "Avanti" bardzo nas cieszy. Okazało się, że nawet na tak konkurencyjnym rynku jak rynek czasopism kolorowych w Polsce można znaleźć lukę i ją efektywnie zagospodarować. Tytuł zdobył uznanie czytelników i przedstawicieli środowiska. Dowodzą tego liczne nagrody. W roku 2004 branżowy magazyn "Media i Marketing Polska" przyznał "Avanti" tytuł Debiutu Roku. W konkursie Media Trendy 2005 nasz miesięcznik otrzymał dwa tytuły - "Debiut Roku" i "Czasopismo Roku". Rok później, na Media Trendach 2006, "Avanti" ponownie zdobyło tytuł Czasopisma Roku. To powód do radości i dumy, ale najbardziej pochlebia nam uznanie czytelników. Po dwóch latach nasz magazyn lokuje się w czołówce najchętniej czytanych pism wśród kobiecych miesięczników luksusowych" - powiedział Marek Jackiewicz, dyrektor pionu czasopism Agory.
"Avanti" zadebiutowało na rynku 26 marca 2004 roku jako pierwszy polski magazyn shoppingowy dla kobiet. Twarzą kampanii wprowadzającej tytuł była Maja Ostaszewska, a w roku 2005 twarzą "Avanti" została miss Polonia 2005 roku Malwina Ratajczak. Pismo skierowane jest do kobiet w wieku 18-34 lata, mieszkanek miast, aktywnych, pewnych siebie, zadbanych, zainteresowanych modą, urodą, zdrowym trybem życia i lubiących robić zakupy. Czytelniczki miesięcznika to zarówno nastolatki zainteresowane nowinkami ze świata mody, jak i kobiety, które postrzegają tytuł jako praktyczną "mapę sklepów". "Avanti" prezentuje modne ubrania, buty i dodatki z najnowszych kolekcji dostępnych w polskich sklepach sieciowych. Dodatkową atrakcją dla czytelniczek są konkursy, informacje o wyprzedażach i kupony rabatowe.
W roku 2005 "Avanti" zajęło pod względem sprzedaży w segmencie ekskluzywnych magazynów dla kobiet trzecie miejsce, po "Twoim Stylu" i "Glamour", ze średnim wynikiem miesięcznym 135 012 egzemplarzy*. Wynik ten został osiągnięty bez dołączania praktycznie żadnych gadżetów. Dla porównania - w analogicznym okresie wyprzedzający nieznacznie "Avanti" miesięcznik "Glamour" dołączył do swoich wydań wiele gadżetów: filmy na DVD, przewodnik po Berlinie, plan Londynu, okulary przeciwsłoneczne oraz kalendarz.
"Avanti" z końcem roku 2004 magazyn osiągnął czytelnictwo wśród kobiet na poziomie 3 proc.**. W roku 2005 czytelnictwo wzrosło o 32 proc. i wyniosło 3,9 proc.***.
* Dane: ZKDP, styczeń 2005 - grudzień 2005, średnie rozpowszechnianie płatne razem
**PBC SMG/KRC MillwardBrown, CCS, maj 2004 - grudzień 2004, kobiety, n=12 366
***PBC SMG/KRC MillwardBrown, CCS, styczeń 2005 - grudzień 2005, kobiety, n=18 491
Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze