18.12.12, 08:42

Jacek Koskowski: Wzmacniamy dystrybucję naszych kanałów

Jacek Koskowski
fot.: BBC Worldwide

Rozmowa z Jackiem Koskowskim, General Manager and Vice President BBC Worldwide na region Europy Środkowej i Wschodniej.

Kuba Wajdzik: Cztery kanały z portfolio BBC Worldwide włączono do oferty Cyfrowego Polsatu. Co ten krok oznacza dla Państwa firmy? 
Jacek Koskowski: To kolejny, naturalny – i bardzo poważny! – krok na drodze do celu, którym jest osiągnięcie pełnej dystrybucji kanałów z naszego portfolio. Bardzo cieszymy się, że znalazły się one w ofercie tego operatora.

KW: Dzięki współpracy z Cyfrowym Polsatem poprawił się zasięg kanałów BBC. Jakie są dalsze plany dystrybucyjne? 
JK: Przede wszystkim musimy zidentyfikować luki w dystrybucji naszych kanałów i jak najszybciej je wypełnić. Chcemy, by wszystkie nasze brandy miały mocną pozycję na rynku. Za jeden z priorytetów uważam wzmocnienie dystrybucji BBC Lifestyle i CBeebies.

KW: Rynek kanałów tematycznych jest bardzo konkurencyjny. W jaki sposób zamierza Pan konkurować z innymi kanałami?
JK: Nasze kanały firmowane są przez BBC, a to marka, która słynie z jakości. Mają też bardzo mocną ofertę programową, a to zasadniczo odróżnia nas od konkurencji. Myślę, że w naszym przypadku jest to raczej kwestia uświadomienia polskiemu rynkowi, że te kanały są tu dostępne, przybliżenia widzom ich oferty. Oznacza to, że musimy prowadzić intensywne działania z zakresu marketingu i PR.

KW: W swoim portfolio macie cenną pozycję – kanał CBeebies. Niestety, już od dłuższego czasu ma on nienajlepsze wyniki oglądalności. W czym tkwi problem?
JK: Wiele polskich sieci ma kanały skierowane do przedszkolaków, postrzegają więc CBeebies jako zagrożenie. Przywrócenie kanału do oferty Cyfrowego Polsatu to naprawdę poważny krok naprzód, zwłaszcza, że wiemy, jak popularny był on wśród widzów tej platformy. Dzięki temu posunięciu wyraźnie wzrosła liczba gospodarstw domowych, które będą mogły się przekonać o jakości i walorach edukacyjnych CBeebies. 
Warto podkreślić, że oferta CBeebies wyraźnie różni się od oferty konkurencji. Najważniejszym punktem jest tu edukacyjny profil kanału, który uczy małych widzów w bardzo twórczy, zabawny sposób. Musimy uświadomić rodzicom i opiekunom małych dzieci korzyści, jakie niesie oglądanie programów CBeebies – konieczne będą tu intensywne działania z zakresu marketingu i PR.

KW: Od 2013 roku za sprzedaż czasu reklamowego na kanałach  BBC odpowiadać będzie polsatowskie biuro reklamy. Czy może Pan wyjaśnić, dlaczego podjęto taką decyzję?
JK: Jak w przypadku każdego komercyjnego przedsięwzięcia – szukamy okazji rozwoju i zwiększania przychodów. Jesteśmy przekonani, że współpraca z Polsat Media (firmą, która opiekuje się także wieloma kanałami FTA i ma niezwykle silną pozycję na polskim rynku) pozwoli nam na osiągnięcie długoterminowych celów. 

KW: Internet ma dla nadawców coraz większe znaczenie. Czy zamierzacie za pomocą tego medium zwiększyć dystrybucję kontentu kanałów BBC?
JK: BBC Global iPlayer jest nadal w fazie pilotażowej. Działa na razie na 16 rynkach, zaś BBC Worldwide bardzo uważnie śledzi rozwój sytuacji. Chcemy dobrze rozumieć, komu i gdzie podoba się nasza oferta, chcemy dobrze znać działanie modelu subskrypcji – i dopiero potem podejmować decyzje od których zależeć będą losy iPlayera i jego ewentualna premiera na nowych rynkach.  
Zanim to nastąpi, oferujemy operatorom usługę VOD, dzięki której widzowie mogą nadrabiać ewentualne zaległości w oglądaniu. Serwis ten wpisany jest do naszych umów na kanały liniowe. Starannie wybieramy partnerów i rozważamy różne możliwe wersje wydarzeń na przyszłość.

KW: Polski rynek telewizyjny rozwija się bardzo prężnie i dynamicznie. Jakie wydarzenia 2012 roku najbardziej zapadły Panu w pamięć? 
JK: Chyba zbliżające się połączenie Cyfry+ i platformy n. Nie doszło do niego jeszcze, ale w tym roku władze wyraziły zgodę na to posunięcie. Wydarzenie to na pewno będzie miało istotny wpływ na sytuację na rynku w przyszłym roku.
A z mojego prywatnego punktu widzenia – na pewno pojawienie się kanałów BBC w Cyfrowym Polsacie. Oznacza to, że nasze kanały są teraz dostępne w ofercie wszystkich najważniejszych  operatorów satelitarnych, kablowych i IPTV w Polsce. Ważne było też rozbudowywanie naszego polskiego biura.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Jacek Koskowski karierę rozpoczął jako prezenter i reporter Radia Zet i NTW, potem zajmował stanowisko Kierownika Sprzedaży i Marketingu Zone Vision (obecnie Chello Central Europe), gdzie pracował z takimi brandami jak Discovery, MTV czy Eurosport. Następnie został współzałożycielem firmy Program Sp. z.o.o. Zanim objął nowe stanowisko w strukturach BBC Worldwide, Jacek Koskowski był Dyrektorem Pionu Kanałów Tematycznych Telewizji Polsat S.A. Odpowiadał za dystrybucję i marketing kanałów z portfolio Polsatu, oraz za wprowadzanie nowych kanałów tematycznych na polski rynek.

Komentarze

Powiązane

19.06.24, 07:30
| radio » informacje | telewizja / VOD » informacje | prasa » informacje
Raport Reuters Institute: RMF FM siódmy raz wygrywa ranking mediów cieszących się największym zaufaniem Polaków
Radio RMF FM już po raz siódmy rzędu zajęło pierwsze miejsce w rankingu mediów cieszących się największym zaufaniem Polaków, w badaniu prowadzonym przez Reuters Institute for the Study of Journalism. Co istotne, RMF FM jest liderem tego zestawienia od początku jego istnienia.
18.06.24, 12:44
| telewizja / VOD » informacje
Nie tylko Maciej Dowbor. Robert Janowski także żegna się z Polsatem
W nowym, 21. sezonie muzycznego show „Twoja Twarz Brzmi Znajomo” (Polsat) Robert Janowski nie zasiądzie w fotelu jurorskim.
18.06.24, 11:49
| telewizja / VOD » informacje
Maciej Dowbor kończy pracę w Polsacie
Po 20 latach współpracy, Maciej Dowbor rozstał się z Polsatem. Przez ostatnie dziesięć lat prezenter był współgospodarzem programu „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”.
18.06.24, 07:30
| telewizja / VOD » badania rynku
Mecz Polska - Holandia hitem TVP
Ponad 9 mln widzów zgromadził w niedzielę, 16 czerwca br. mecz Polska – Holandia transmitowany na antenach TVP.
17.06.24, 23:38
| telewizja / VOD » informacje
Polsat dementuje: Dorota Gawryluk nie będzie kandydatką w wyborach prezydenckich
Telewizja Polsat wydała oświadczenie dotyczące pogłosek o starcie jej dziennikarzy w wyborach prezydenckich.
14.06.24, 21:30
| telewizja / VOD » seriale
Drużyna A oraz Xena: Wojownicza księżniczka w AXN Black
W czerwcu br. AXN Black pokaże popularne amerykańskie seriale lat 90.: „Drużyna A” i „Xena: Wojownicza księżniczka”.
14.06.24, 11:33
| telewizja / VOD » informacje
Cafe Euro Cast online oraz w Polsat Sport 1
Z okazji piłkarskich Mistrzostw Europy redakcja sportowa Polsatu przygotowała nowy format telewizyjno-internetowy. „Cafe Euro Cast” będzie emitowany od 14 czerwca o godz. 9:00 w każdy dzień meczowy i pomeczowy przez cały czas trwania turnieju w Niemczech.
14.06.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje
Play i Antenna Entertainment poszerzają współpracę. AXN Spin debiutuje w ofercie Play
Play (marka działająna na polskim rynku telekomunikacyjnym) i Antenna Entertainment (właściciel portfolio AXN) odnowili oraz poszerzyli wieloletnią współpracę.
13.06.24, 15:00
| telewizja / VOD » informacje
Jak nas widzą. Program Doroty Wysockiej-Schnepf w TVP Polonia
16 czerwca br. na antenie TVP Polonia zadebiutuje program „Jak nas widzą”, której autorką będzie Dorota Wysocka-Schnepf. Gośćmi formatu będą korespondenci zagranicznych mediów akredytowani w Polsce, eksperci spraw międzynarodowych oraz dziennikarze polonijni.
13.06.24, 13:34
| telewizja / VOD » informacje
Paulina Chylewska, Patryk Ganiek i Dariusz Szpakowski poprowadzą teleturniej piłkarski Mecz w TVP1
Telewizja Polska z okazji Mistrzostw Europy w piłce nożnej przygotowała show piłkarski „Mecz – teleturniej piłkarski”, którego gospodarzami będą Paulina Chylewska, Patryk Ganiek oraz Dariusz Szpakowski.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 18.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.