01.01.13, 15:41
Badania ARC Rynek i Opinia o portalach społecznościowych
Dzieki najnowszym badaniom przeprowadzonym przez ARC Rynek i Opinia, znamy opinie internautów na temat portali społecznościowych. Pełnią one przede wszystkim funkcje towarzyskie: możliwość szybkiego kontaktu ze znajomymi oraz możliwość odnowienia znajomości to zdaniem respondentów główne zalety portali.
17% internautów deklaruje, że nie korzysta z portali społecznościowych. Głównymi przyczynami są: brak takiej potrzeby (56%), niechęć do podawania swoich danych na portalach (50%) oraz preferowanie bezpośrednich kontaktów ze znajomymi (50%). Jednocześnie spośród osób korzystających z portali społecznościowych niemal połowa przyznaje, że korzysta z nich kilka razy dziennie, jednak tylko 12% regularnie zamieszcza na nich nowe treści - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Co piąty internauta zapytany czy zainteresowanie portalami społecznościowymi rośnie, maleje czy się nie zmienia odpowiedział, że jego zainteresowanie maleje (20%). Niemal połowa badanych jest zdania, że zainteresowanie portalami społecznościowymi się nie zmienia (45%). Jednak co trzeci z badanych przyznaje, że w coraz większym stopniu interesuje się portalami społecznościowymi (33%). Zaledwie 2% z badanych internautów nie znało odpowiedzi na to pytanie.
Tylko 12% użytkowników portali społecznościowych regularnie zamieszcza w nich nowe treści, zaś 39% przyznaje, że ich obecność na portalach społecznościowych jest pasywna - oznacza to, że posiadają swoje konta bądź profile, jednak nie zamieszczają nowych treści i nie biorą udziału w dyskusjach. Największy odsetek badanych (46%) przyznaje, że nieregularnie zamieszcza nowe treści na portalach.
Kolejnym pytaniem o jakie zostali zapytanie ankietowani to „Czym są dla Pani/Pana portale społecznościowe". Ankietowani mieli możliwość wyboru kilku odpowiedzi. Aż 72 % z nich zgodziło się, że główną funkcją portali społecznościowych jest możliwość szybkiego kontaktu ze znajomymi. Możliwość odnowienia znajomości (56%) i źródło informacji na temat ciekawych wydarzeń (47%) to kolejne najczęściej wymieniane zalety portali społecznościowych.
„Biorąc pod uwagę nastawienie do portali społecznościowych, internautów można podzielić na kilka segmentów. Pierwsza grupa to osoby, które świadomie odrzucają portale społecznościowe, gdyż uważają, że po pierwsze taka forma kontaktu ze znajomymi im nie odpowiada, po drugie zaś widzą realne zagrożenia płynące ze zbytniego eksponowania swojej osoby w Internecie. Druga grupa internautów to obserwatorzy - osoby posiadające swoje profile na portalach społecznościowych, jednak traktujące je w większym stopniu jako źródło informacji niż jako sposób na wyrażanie własnego zdania, opinii lub dzielenia się swoim życiem osobistym czy zawodowym. Trzecia grupa - największa - to internauci umiarkowanie aktywni, obecni na portalach, jednak sporadycznie wypowiadający się lub zamieszczający nowe treści. Ostatnia grupa to użytkownicy bardzo aktywni, logujący się na portalach kilka razy dziennie, których życie towarzyskie w dużej mierze realizowane jest w świecie wirtualnym. W dwóch ostatnich grupach przeważają osoby młodsze z przedziału wiekowego 18-24 lata" - mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze