02.04.13, 09:38

Marta Lasocka: Za zmianami nie stoi tylko nowe logo Polsat Biznes

Logo Polsatu Biznes
fot.: Polsat Biznes

Rozmowa z Martą Lasocką, p.o. red. nacz. Polsat Biznes.

Kuba Wajdzik: Polsat Biznes zastąpił TV Biznes. Skąd taka decyzja? Czy poprzednia formuła kanału się wyczerpała?
Marta Lasocka: Za zmianami nie stoi tylko nowe logo Polsat Biznes. To nowe studio, do którego przenieśliśmy się w czerwcu 2012 r., nowe programy przygotowywane przez redakcję Polsat Biznes oraz weekendowa oferta lifestylowa. Zmiana nazwy z TV Biznes na Polsat Biznes to naturalny proces, na który czekali nasi Widzowie. Zmiana nazwy kanału na Polsat Biznes i ramówki nie jest podyktowana wyczerpaniem się formuły, wręcz przeciwnie - jej rozwinięciem, wzbogaceniem. W nowej ramówce nasi Widzowie znajdą codzienne programy, które już znają, np. główne wydanie „Biznes Informacji” czy „TOP10” – ranking 10. najważniejszych wydarzeń dnia oraz nowe formaty – „Ekonomiści kontra Politycy” czy „Zoom na giełdę”.  Takiej telewizji biznesowej jaką my proponujemy, na polskim rynku brakuje i tę lukę chcemy wypełnić.

KW: Na naszym rynku działają dwa biznesowe kanały. W styczniu br. to TV Biznes wyprzedzała TVN CNBC. Czy w Polsce mamy miejsce na dwa kanały biznesowe?
ML: Jak najbardziej. Potwierdzają to właśnie wyniki oglądalności. W dobie coraz większej oferty programowej kanałów tematycznych, cieszy obecność dwóch różniących się od siebie stacji biznesowych. Nie chcemy być podobni, chcemy się różnić i konkurować sposobem przekazu. 

KW: Co będzie siłą Polsatu Biznes? 
ML: Siłą kanału Polsat Biznes są ludzie, którzy tą stację tworzą. Z pasją i zaangażowaniem. To zgrany zespół doświadczonych dziennikarzy, który gwarantuje bezstronność, obiektywizm i najwyższą jakość przekazywanych informacji. To nowe podejście do tematyki biznesowej. To kanał biznes&life. Od poniedziałku do piątku śledzimy co dzieje się w biznesie w Polsce i na świecie. Tłumaczymy jak decyzje polityczne i gospodarcze wpływają życie Polaków. Interweniujemy wtedy, gdy Widzowie nas o to proszą. Po ciężkim tygodniu konieczna jest chwila oddechu. Dlatego weekendowa oferta programowa bogata jest w dokumenty, reality show i magazyny lifestylowe. Oferta programowa Polsat Biznes jest skierowana zarówno do top mamagementu, przedsiębiorców, inwestorów jak też wszystkich, którzy chcą zaistnieć w biznesie. 

KW: Czy kanał będzie udostępniany za darmo sieciom i kablówkom? 
ML: Kanał Polsat Biznes jest bezpłatny. Zasięg stacji jest na poziomie ponad 50 %. Kanał jest w ofercie platformy wielu sieci kablowych, m.in.: Cyfrowego Polsatu, Cyfry +, UPC, Vectra.

KW: Czy telewizja biznesowa musi być nudna? 
ML: Ekonomia to nie tylko suche cyfry – a tak najczęściej jest postrzegana. Nadal wielu Polaków nie wie, co to jest np. inflacja czy stopy procentowe i czemu wciąż o tym mówimy.  Ekonomia nudzi, bo wielu kojarzy się z trudnymi, niezrozumiałymi pojęciami. Tymczasem każdego dnia Polacy zaglądając do portfela robią bilans zysków i strat. Zmiany w podatkach, prawie przyprawiają o zawrót głowy. Wielu myśli – nie ma sensu ich analizować, bo i tak to nic nie zmieni. To błąd. Konieczna jest wiedza, która uchroni nas przed kosztownymi decyzjami. My tłumaczymy naszym Widzom dlaczego tak ważne jest zrozumienie tych zależności. Ta wiedza pozwoli  właściwie ulokować pieniądze, z sukcesem prowadzić firmę czy z zyskiem inwestować na giełdzie. Polsat Biznes po prostu opłaca się oglądać. 

KW: Programy o tematyce ekonomicznej rzadko goszczą w mediach. Wyjątki można policzyć na palcach, np. „Informator Ekonomiczny” w Trójce, „Radio Biznes” w Jedynce. Jednym z  prekursorów telewizyjnych tego gatunku był Polsat emitujący „Biznes Informacje”. Dlaczego taka tematyka tak rzadko gości w mediach? Czy to aż tak niepopularny temat, skoro przecież ekonomia dotyka każdego z nas?
ML: Wyniki oglądalności, słuchalności czy poczytalności  weryfikują ofertę programową mediów. Często polityczna awantura przesłania najważniejsze wydarzenia gospodarcze. Dlaczego? Dobre pytanie. Często zadaję je sobie i innym. Wielu Polaków męczy  „politycznym show” z którego nic nie wynika. Widzą za to wymierne korzyści z oglądania programów biznesowych – takich jak „Biznes Informacje”, z których wynoszą wymierne korzyści. Wierzę, że programów gospodarczych będzie coraz więcej, bo rośnie na nie zapotrzebowanie.   

KW: Czy dostrzega Pani zagrożenie ze strony Internetu? Jest wiele profesjonalnych serwisów, które dostarczają informację ekonomiczne non-stop. 
ML: Internet i telewizja wzajemnie się uzupełniają. I mają swoich wiernych odbiorców. Nie muszą się zwalczać. Wierzę w synergię obu tych mediów na polskim rynku. 

KW: Zapewne śledzi Pani inne światowe telewizje biznesowe. Które dla Pani stanowią wzór i są inspiracją? 
ML: W pracy śledzę wszystkie najważniejsze międzynarodowe stacje biznesowe i informacyjne: CNN, CNBC, Bloomberg. Cenię je za szybkość i rzetelność. Po pracy wracam do mojego syna i jemu poświęcam cały wolny czas. Telewizor ma wolne. 

KW: Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

18.06.24, 11:49
| telewizja / VOD » informacje
Maciej Dowbor kończy pracę w Polsacie
Po 20 latach współpracy, Maciej Dowbor rozstał się z Polsatem. Przez ostatnie dziesięć lat prezenter był współgospodarzem programu „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”.
18.06.24, 07:30
| telewizja / VOD » badania rynku
Mecz Polska - Holandia hitem TVP
Ponad 9 mln widzów zgromadził w niedzielę, 16 czerwca br. mecz Polska – Holandia transmitowany na antenach TVP.
17.06.24, 23:38
| telewizja / VOD » informacje
Polsat dementuje: Dorota Gawryluk nie będzie kandydatką w wyborach prezydenckich
Telewizja Polsat wydała oświadczenie dotyczące pogłosek o starcie jej dziennikarzy w wyborach prezydenckich.
14.06.24, 21:30
| telewizja / VOD » seriale
Drużyna A oraz Xena: Wojownicza księżniczka w AXN Black
W czerwcu br. AXN Black pokaże popularne amerykańskie seriale lat 90.: „Drużyna A” i „Xena: Wojownicza księżniczka”.
14.06.24, 11:33
| telewizja / VOD » informacje
Cafe Euro Cast online oraz w Polsat Sport 1
Z okazji piłkarskich Mistrzostw Europy redakcja sportowa Polsatu przygotowała nowy format telewizyjno-internetowy. „Cafe Euro Cast” będzie emitowany od 14 czerwca o godz. 9:00 w każdy dzień meczowy i pomeczowy przez cały czas trwania turnieju w Niemczech.
14.06.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje
Play i Antenna Entertainment poszerzają współpracę. AXN Spin debiutuje w ofercie Play
Play (marka działająna na polskim rynku telekomunikacyjnym) i Antenna Entertainment (właściciel portfolio AXN) odnowili oraz poszerzyli wieloletnią współpracę.
13.06.24, 15:00
| telewizja / VOD » informacje
Jak nas widzą. Program Doroty Wysockiej-Schnepf w TVP Polonia
16 czerwca br. na antenie TVP Polonia zadebiutuje program „Jak nas widzą”, której autorką będzie Dorota Wysocka-Schnepf. Gośćmi formatu będą korespondenci zagranicznych mediów akredytowani w Polsce, eksperci spraw międzynarodowych oraz dziennikarze polonijni.
13.06.24, 13:34
| telewizja / VOD » informacje
Paulina Chylewska, Patryk Ganiek i Dariusz Szpakowski poprowadzą teleturniej piłkarski Mecz w TVP1
Telewizja Polska z okazji Mistrzostw Europy w piłce nożnej przygotowała show piłkarski „Mecz – teleturniej piłkarski”, którego gospodarzami będą Paulina Chylewska, Patryk Ganiek oraz Dariusz Szpakowski.
13.06.24, 10:46
| telewizja / VOD » informacje
Studio w kontakcie. Nowość w TVP Polonia
12 czerwca br. o godz. 22:15 w TVP Polonia zadebiutował program publicystyczny „Studio w kontakcie”, w którym każdy telewidz będzie mógł zabrać głos - niezależnie, czy mieszka w Polsce, czy poza granicami kraju.
13.06.24, 09:09
| telewizja / VOD » informacje
KRRiT przedłużyła w końcu koncesję kanału TVN Style
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przychyliła się do wniosku spółki TVN i przedłużyła o kolejny okres czasu koncesję dla kanału TVN Style.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Specjalista/ka ds. promocji w Dziale Promocji i Komunikacji

Muzeum Azji i Pacyfiku im. Andrzeja Wawrzyniaka | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 18.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.